Ostrava — Přestože nedávno zveřejněná zpráva Drážní inspekce ČR hovoří o citelném zlepšení situace na železničních přejezdech, v Moravskoslezském kraji budou střežit pět nejproblematičtějších železničních přejezdů kamery. Pod neustálým dozorem tak budou přejezdy ve Studénce, Loukách nad Olší, Suchdole nad Odrou, Dolní Lutyni a v Dobré. Právě zde bylo zaznamenáno časté ignorování světelné signalizace účastníky dopravního provozu, objíždění, nadzvedávání či dokonce prorážení závor. Záznamy z kamer poslouží nejen při vyšetřování mimořádných událostí na přejezdech; díky on–line přenosu se hříšník dočká trestu prakticky okamžitě. O přítomnosti kamer budou informovat tabule, což bude mít i preventivní účinek. Systém by měl být uveden do provozu již tento rok.
Některé přejezdy jsou již nyní kamerami monitorovány, ne však nepřetržitě. Dění na přejezdu je zaznamenáváno až ve chvíli, kdy se spustí výstražná signalizace. Sledování přejezdů kamerami odsoudil bývalý ministr dopravy Aleš Řebíček, jenž uvedl, že "kamery idioty neodradí a zraněným životy nezachrání". Naopak bývalý šéf BESIPu Robert Šťastný je tomuto způsobu prevence nekázně na přejezdech příznivě nakloněn a poukazuje také na psychologii účastníků dopravního provozu, kteří budou ukázněnější, budou–li vědět, že jsou sledováni. Také bývalý dopravní policista a poslanec Stanislav Huml hodnotí sledování přejezdů jako dobrý nápad, zejména při řešení a objasňování přestupků.
Zdroj: iDnes.cz, Aleš Řebíček (ODS Hodonín), prejezdy.eu
Tenhle systém by měl fungovat tak, že pokud se auto blíží ke křižovatce rychleji, než se smí, tak ho to nechá zastavit. Jak je to s kolem, je otázka. Může v něm být málo železa, takže ho detektory „nevidí“, nebo to na něj může být špatně navrženo.
lbc: Tarten má pravdu, za nedovolené vjetí na přejezd je v současnosti 7 bodů (http://www.bodovysystem.cz/admin/files/File/Zakony/Prestupky-a-body-2011-08-01.pdf, hledat přejezd), ale někdo je musí přidělovat. Jen si vzpomeňte, jak byli po zavedení bodového systému asi měsíc řidiči připos.aní, než zjistili, že policajti jich nezkontrolují o moc víc než dříve. O ČR platí v dost oblastech: Zákony máme dobré, jen se musí lépe vymáhat.
O cem je vlastne ta debata? Ze nekde kdesi davaji sranky dolu pet vterin po svetlech. O tom, kdy prijede vlak nikde ani slovo. Na to jsem reagoval tim, ze pokud to je tech "pet vterin", tak na tom prejezdu muze zustat viset dokonce i osobak (napr. protoze bude muset tesne pred prejezdem zastavit a rozjet se) a to je to, o cem jsem psal. Plus o necem, ze o nekoho, kdo pise neco o fizlech, bych si ani kolo neoprel, ale to je vedlejsi (souhlas ale s tim, co napsal bartik09 a presne v tomto duchu jsem to myslel)...
Nepsal jsem o tom, ze zavory maji jit dolu pet minut pred prijezdem vlaku, pripadne dokonce "libustka", ktere jsem byl predloni svedkem v Olomouci. Pred prejezdem zustal viset nejakej vlak. Zavory byly dole desitky minut, pritom se prejezdem dalo projizdet (pokud se ten vlak teda nedal zazrakem do bleskoveho pohybu). Bylo to primo v Olomouci, takze o tom vsichni vedeli a na dopravu to melo pochopitelne adekvatni vliv...
Asi jste mě zcela nepochopil pane Tarten, co jsem měl na mysli. Jde o to, že současný zákon je dosti mírný. Řečeno pro trestání těchto situací. Takovým lidem brát řidičák a napálit vyšší pokutu. Jaký pak co pak. Ty řidiči tam nemají co dělat. Jinak se ty h.o.v.a.d.a nenaučí nikdy v životě slušně chovat na přejezdech! A řidičák by dostal znovu jen pod podmínkou, že se toho bude vyvarovat. A měl by být o tom zanesen záznam, že se toho dopustil. Nebo na řidičáku, pokud už jsou v elektronické podobě. A nebo dopředu vydat prohlášení v tisku a mediích, že se za tyto situace bude přísně trestat. Dělají to i zahraniční řidiči. Ty trestat naprosto stejně.
Domnívám se, že policie by se měla věnovat důležitějším věcem, než stát 24 hodin u přejezdu. Navíc pokud tam budou stát jako prevence, je to k prdu, protože pokud o nich budou vědět řidiči, tak se to budou snažit dodržovat. Sotva odjedou, budou jezdit zase dle sebe.
U těchto případů je nezbytné , aby na těch přejezdech nikdo nebyl. Tady jde o život strojvedoucího a cestujících.
Co kdyby přes ten přejezd s výstražnou signalizací bez závor, umístněný v oblouku jela například plná cisterna. Nebo plný kamion písku a nebo plný kamion naložený kmeny stromů.
Tak jenom proto, že někdo nechce upravit zákon a postihy, aby se naučili řidiči už konečně všichni respektovat výstražné zabezpečení u přejezdu za to zaplatí životem?
Takový zákon dávno platí. Jde jen o to,jestli policajti jsou nebo nejsou ochotni kromě měření rychlosti hlídat i něco jiného, třeba takovéhle "červené" otaxované bodovou hodnotou "půl řidičáku pryč".
To ne. Zato ale pamatuju šraňky z hrubě osekané a štětkou nalakované soušky, co zvedala bába klikou. Málokdo se je snažil objet, protože dostal sprduňk, a občas to vypadalo, že by mohl dostat i klikou. ;-D
Chtěl bych velmi výrazně apelovat na někoho, kdo je kompetentní či někdo znáte někoho, kdo by ze své funkce mohl něco udělat například podat návrh o schválení zákona o přejezdech, který by byl skutečně účinný a dostatečně motivující pro hlupáky a ignoranty co se neumějí chovat. A budou vždy a stále ignorovat pravidla na přejezdech. A ČR je zřejmě je těchto lidí asi dost!
Tohle už je fakt drzost ,ignoranství,atd.
http://www.novinky.cz/krimi/256053-hazarder-ve-favoritu-projel-prejezdem-pred-vlakem-eurocity-muselo-zastavit.html?ref=boxE
Na přejezdech v době účinosti nikdo nemá co dělat, pokud se nesnaží dokončit jízdu, či nenastala porucha na vozidle apd.
Už to někdo začněte řešit, jinak se brzo něco přihodí. Nic se pořád neděje a kamery to nevyřeší.
To chce vysoké pokuty a nebo přísnější tresty na tyto ignoranské h.o.v.a.d.a.. A třeba možná i krátký vzdělávací film či ukázku v televizi, která by tyto tresty či pokutu zdůraznila. To ale nemusí být.
Předem Děkuji!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.