..: Koridor do Chebu se rozpadá, spor o reklamaci skončil u soudu :..

Jednotka 680 v čele vlaku SC 502 Pendolino do Fr. Lázní, foto: Daniel Houdek (Hodan66) Kozolupy — Poměrně nedávno nově otevřený koridor z Plzně do Chebu trápí vážné problémy. U železniční stanice Kozolupy se sesunul několik metrů vysoký násep a došlo ke zvlnění kolejí. Zemina navíc tlačí na zdejší silniční podjezd, jenž tento tlak neunesl a začal se rozpadat. Veškerý provoz je veden pouze po jedné ze dvou traťových kolejí a maximální rychlost je omezena na 50 km/h. Za vše může dle posudku Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) špatně zpracovaný projekt a nekvalitní práce stavebních firem. Jak uvedl Jiří Martínek, náměstek GŘ SŽDC pro modernizaci dráhy, celé dílo bylo reklamováno již před několika měsíci; obě společnosti, SUDOP a OHL ŽS, které se na stavbě podílely, však jakékoliv pochybení zásadně odmítají.

Spor proto skončil u soudu, který celý případ nyní prošetřuje. Zároveň bylo vydáno předběžné opatření, které nařizuje firmě OHL ŽS trať opravit, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti a životů cestujících. Společnost se však proti tomuto rozhodnutí odvolala. Oprava trati za více než třináct miliard začne na jaře a bude stát několik desítek milionů korun.

Tento úsek trati je součástí III. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Mostů u Jablunkova do Chebu. Podle vyjádření SŽDC by měla být většina staveb západní části koridoru v úseku Praha – Plzeň – Cheb hotova do roku 2015. V současné době probíhá taktéž realizace související stavby Průjezd Plzní, v rámci níž bude v první etapě (dokončení v září 2013) modernizováno kolejiště žst. Plzeň směr Domažlice a Cheb, v druhé etapě (dokončení 2014) pak kolejiště směr České Budějovice a Praha. Samozřejmostí budou nová nástupiště či informační a řídící systémy.

Dlouhé diskuze se vedou také na téma propojení koridoru z Chebu dále do Německa. Tuto trasu dříve využívaly vlaky kategorie EuroCity jedoucí z Prahy do Norimberka a Mnichova, z nichž jmenujme například EC 50/51 Karlštejn. SŽDC je prý ke stavbě připravena, zdržení vzniká na německé straně. Ministerstvo dopravy nyní o řešení situace jedná. Pokud by nakonec k propojení koridorů došlo, mohli bychom se dočkat znovuzavedení vlaků vyšší kvality i v této relaci, což by bylo jistě přínosem pro obě strany.

Zdroj: TN.cz, České noviny


Dominik Jaroš | 6.1.2012 (21:00)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pazzy 
08.01.2012 (23:26)  
Karel Kovařík:Obávám se, že nic takového neříkám, jen říkám, že úředníci nemají motivaci se o to starat, protože to není jejich (tak jak správně říká M).
Rozdíl je ovšem v tom, že pokud mi někdo zvoře (hypoteticky) silnici k mojí továrně na mojem pozemku, tak se sakra budu snažit s tím něco provést. Ale pokud se tohle stane na pozemku, který má ŘSD 300km od sídla, ani jeden ze šéfů tam nejezdí, nikdo je za to nemůže trestat, tak si s tím nebudu dělat starosti, je to sakra práce a moje peníze to nejsou.
Takže, když zvořou můj projekt, tak škodu platím já nebo firma stavící/dozorující. Když se tohle stane se státní dálnicí, platí to "daňoví poplatníci", přesněji se to někde ztratí ve státním dluhu... Je to bohužel tak... A chápu, že nevěříte soukromému sektoru, ale on se právě naučil dobře spolupracovat se státem, úředníky a soudy, takže proto je to tak, jak je....
registrovaný uživatel numo 
08.01.2012 (21:58)  
M: pokud si objednas "dum" bez zakladu a dum spadne, tak je to vina stavitele, ktery udelal presne to, co jsi po nem chtel?

No.. tiez pracujem vo firme, ktora obcas niekam nieco dodava, aj ked nie prave stavebne prace. Pokial vidime, ze je projekt na houby a ze to tak podla nasho nazoru nemusi/nemoze fungovat, tak o tom zucastnene strany pisomne informujeme. Ak na tom rieseni aj potom trvaju - a ze sa to obcas stane - tak to holt tak spravime, to uz je potom ich problem. Ovsem dotycna firma nie je ceska ani slovenska...

Takze ano, cakam, ze pokial spravim nezmyselnu objednavku, ze ma na to projektant alebo zhotovitel upozorni. Medzi slusnymi ludmi to tak chodi. Pravda, o nasom prostredi si nerobim iluzie - sam byvam v panelaku, v ktorom sa po 10 rokoch od vystavby sudime so stavebnikom, pretoze su neustale problemy a prieskumne sondy a znalecky posudok objavili veci, nad ktorymi zostava rozum stat - vyjadrenie znalca bolo "to nie su skryte vady, to su zakryte vady"...
registrovaný uživatel M 
08.01.2012 (21:09)  
bartik09 - tak jeste jednou - pokud si objednas "dum" bez zakladu a dum spadne, tak je to vina stavitele, ktery udelal presne to, co jsi po nem chtel?
Ze to nikdy neudelas, protoze tak blbej nejsi? No, mozna ne, ale ta finta je v tom, ze kluci ze SZDC/RSD jaksi nestavi dum pro sebe a za svoje penize.

KK - ja snad (na rozdil od jinych) nepsal o jednoznacne a stoprocentni vine a zhotovitele z toho nechtel vynechat, ne? Nebo ze bys mi chtel vylozit obsah mych myslenek?

Ale dobre teda, na zeleznici a v jejim okoli jsou jenom ti hodni a mili lide a zli jsou jenom ti ze silnic a ti ze stavebnich firem. Asi...
A obecne vsichni delaji vsechno podle norem, nikdo neni uplatnej a vubec je vsechno zality sluncem...
08.01.2012 (13:54)  
M: Tak hlavne vychazim z toho, ze si SZDC neobjednala rozsypanou trat, podobne jako si RSD neobjednalo zvlnenou dalnici. Ja nevim jak to presne chodi, ale predpokladam, ze takto: SZDC vypsala soutez na projekt na rekonstrukci trati. Nekdo vyhral a ten projrkt udelal. Pak SZDC vypsal soutez na zhotovitele stavby podle toho projektu. Snad neni pro znalyho cloveka problem se do toho projektu podivat, jestli odpovida normam a podivat se, jestli ta stavba je udelana podle projektu a norem. Muzeme si o praci a hospodareni SZDC i RSD myslet co chceme, ale porad si myslim to, co sem napsal v prvni vete.
registrovaný uživatel Kakov 
08.01.2012 (13:17)  
Jirka Panther:

můžu se prosím zeptat, co bylo tou ukázkou na na úseku Zdice-Holoubkov? děkuji
registrovaný uživatel Kakov 
08.01.2012 (12:49)  
Pazzy: soukromníků? jen to ne!!

Vy jste taky jeden z těch, co jsou přesvědčeni, že soukromá sféra sama o sebě je univerzálním všelékem?

probuďte se už není rok 1989!
registrovaný uživatel Kakov 
08.01.2012 (12:40)  
M:
stavební firmy má být na odborě úrovni a má být schopna upozornit na mnohé možné poblémy a komplikace!!
pokud neupozornila, má svůj díl viny i přesto, že dělala dle objednávky
registrovaný uživatel M 
08.01.2012 (11:58)  
bartik09 - objednas si stavebni firmu, aby ti postavila dum a do projektu nedas spodni stavbu, protoze ji tam proste nedas. Jsou pak "urcite vady a nedostatky" domu opravdu chybou stavebni firmy a je to stavar, kdo ma dostat pres hubu?
registrovaný uživatel M 
08.01.2012 (11:56)  
Ja si dovolim souhlasit s tim uz naznacenym - ze tohle nemusi byt automaticky vina a spatna prace zhotovitele. Ten to mohl udelat presne, jak to, podle objednavky, udelat mel.

Obecnejsi zaver, ktery z toho ale mam je, ze jsem presvedcen, ze to, co se deje na RSD, plati v blede modrym i na SZDC a rozhodne nepujde jen o nejake selhani jednotlivce, jak se urady snazi rict v jinych pripadech.
Mimochodem, i na tomhle je velmi dobre videt, ze je uplna blbost nejaka ta silnicni betonova lobby. Je totiz uplne jedno, co stavi. Rozdil je jen v tom, ktera firma to dostane a cima rukama to projde. Ty dalnice jsou navic podle meho soudu mnohem vice sledovany hlavnimi medii. Kauza D47 v obvyklych mediich probehla, toto jsem v nich nezaznamenal. Svym zpusobem se tedy da rict, ze "jistejsi investice" jsou ty zeleznicni, protoze kolem tech novinari tak nechmuchaji...
08.01.2012 (10:59)  
Stavba se rozsype a stavitel rekne, ze za to nemuze? Takovej by potreboval nejdriv pres hubu a pak to dalsi... Proc je potreba hledat nejakej dalsi vinik?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko