..: Bdmpee - nová posila dálkových vlaků Českých drah :..

Bmee248.074 ČD v designu Najbrt, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy po více než roce od vyhlášení (a téměř po dvou letech od oficiálního oznámení záměru) uzavřely výběrové řízení na modernizaci 40 vozů řady Bmee. Nové označení vozů, které by se měly stát těmi nejlepšími velkoprostory druhé třídy klasické stavby (s výjimkou souprav Siemens Viaggio Comfort, které jsou ale napevno spojeny), by mělo být Bdmpee. Vítězem soutěže, do které se přihlásili 4 zájemci, na modernizaci těchto vozů se stala firma Pars nova, která zvítězila s cenou 695,6 milionů korun (17,39 milionů na vůz). Tato cena je tak o téměř 185 milionů nižší, než byl původní předpoklad Českých drah a jeden vůz tak vyjde o více než 4,5 milionu levněji, než byl původní záměr. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 32 měsíců od podpisu smlouvy.

Ve vozech se zruší současné oddíly po 6 místech a nově budou instalována sedadla ve velkoprostorovém oddílu. Samozřejmostí u vozů pro nasazení zejména na expresní vlaky tak bude klimatizace, automatické předsuvné a přechodové dveře, WC s uzavřeným systémem, zásuvky na 230 V či elektronický informační a rezervační systém. Vozy by měly disponovat zcela novým interiérem s kompletně novým obložením stěn, stropů, podlah a oken. Velkoprostorový oddíl bude osazen 80 zcela novými polohovatelnými sedadly. Na všech místech bude vždy k dispozici stolek, ať již u leteckého uspořádání, nebo u sedadel ve čtveřicích. Kromě změn, viditelných na první pohled cestujícími, budou dosazeny nové centrální zdroje energie (CZE), magnetické kolejnicové brzdy či přemostění brzdy záchranné jakožto podmínky pro provoz na tratích s tunely délky až 5 kilometrů.

Výměna stráží na ostravských expresech?

V době dodávek modernizovaných vozů Bdmpee budou Českým drahám dodávány také zcela nové soupravy Siemens Viaggio Comfort, které chtějí České dráhy nasazovat na dálkové spoje na 1. tranzitním koridoru. Půjde jednak o spoje z Prahy přes Břeclav dále do Rakouska a pak také z Prahy přes Děčín do Německa. Na druhém jmenovaném vozebním rameni ale není nasazení ještě zcela jisté, vzhledem k jednání o společné vozbě dálkových vlaků spolu s Deutsche Bahn ze strany konkurenčního RegioJetu. V konečném důsledku ale Českým drahám "zůstane" několik desítek vozů Siemens Ampz/Bmz/WRmz, které zde doposud jezdí. Právě tyto vozy, spolu s nově modernizovanými vozy Bdmpee, Bbdmpsee a WRmee, budou patřit k tomu nejlepšímu, čím budou v oblasti vozů klasické stavby České dráhy disponovat.

Dá se proto předpokládat, že právě tyto vozy budou prioritně nasazovány na vlacích z Prahy na Ostravsko a Vsetínsko, kde drahám již v současnosti konkuruje společnost RegioJet. Současné nasazované vozy Aee/Apee/Bee/Bpee z tzv. "trnavských rekonstrukcí" by pak byly nasazovány na ostatních, dosud trochu opomíjených ramenech. Zlepšení by se tak mělo dočkat spojení Prahy s Chebem a Českými Budějovicemi, či Bohumína s Brnem. Tento záměr prezentovaly České dráhy při podpisu na nákup souprav Siemens Viaggio Comfort. Přinášíme tak tabulku s porovnáním parametrů nově modernizovaných vozů Bdmpee. Srovnání je jednak s vozy Bpee Českých drah, které jsou zde v současnosti nasazovány, tak také s uvažovanými velkoprostorovými vozy společnosti RegioJet, která je prezentuje ve svých palubních průvodcích jako vozy, které měly být uváděny do provozu v průběhu roku 2012. V současnosti s těmito vozy ale RegioJet počítá nejdříve až pro rok 2013 a to ještě pro rozjezd nové linky Praha - Brno či dalších projektů.

Porovnání velkoprostorových vozů ČD / Regiojet klasické stavby
typ vozuČD BpeeČD BdmpeeRJ Bmpz
Počet vozidel3440?
Délka (m) 24,526,426,4
Počet míst788076
Počet řad202020
Polohovatelná sedadlaNeAnoAno
Uspořádání2+22+22+2
Stolky u sedadel ve čtveřicíchPolostolkyAnoAno
Stolky u sedadel za sebouVysouvacíSklopnéSklopné
KlimatizaceAnoAnoAno
Zásuvky 230 VAnoAnoAno
Uzavřené WCAnoAnoAno
El. informační/rezervační systémAno/AnoAno/Ano?/?
Wi-FiPlánuje sePlánuje seAno
LCD v sedadlechNe?Ano
Vnitřní systém CCTVNe?Ano
Prostor pro jízdní kolaNeAno, 4Ne
KuchyňkaNeNeAno

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 1.2.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
05.02.2012 (9:32)  
DJTiësto: No jestli zrovna ICE 3 by bylo rp onás ta správná volba, o tom si dovolím pochybovat. Jako OK, vláček je to pěkný, ale dát za jednu soupravu ICE 3 cca stejný peníze jako za dvě soupravy RailJetu s moderní mašinou je asi nejpádnější argument, proč ICE3 zatím ne.

Myslím, že vzhledem k tomu, jakou zde máme hustotu zástavby a četnost zastavování atd, by bylo ideální vozidla pro ryhclosti 200 - 230 kmh ( tř. 2 dle TSI HS RST). Vozdila dle tř. 1 TSI HS RST je pro nás opravdu zbytečný luxus a spolehát se na projíždění našich souprav na DB je myslím zbytečné, důležité by mělo být s čím se bude jezdit vnitro a tady si mylsím, že je rychlost 200 kmh dostatečná, cokoliv vyššího by už stálo moc peněz a přínos prakticky nulový, vzhledem k trakční dynamice vozidel atd..
registrovaný uživatel M 
05.02.2012 (2:11)  
Tiesto - auta na 200 si lidi nekupuji, protoze s nimi chteji jezdit 200, ale protoze auta na 150 se vicemene nevyrabeji. Ale nikdo normalni si jen tak nekoupi misto auta traktor. Nebo si taky malokdo koupi na psani ve wordu notebook za 80, ackoliv i ten word ulozi o 0.2 vteriny rychleji.

Nicmene muj nazor je, ze Nemci by do Hamburgu nepustili ani ceske ICE. Oni proste nechcou nic, chcou jenom svoje. Pripadne by ho mozna pustili, ale tak nejak asi pujde o tu cenu...
registrovaný uživatel Komín  mail  
05.02.2012 (0:04)  
Proč si kupujou... oni bohužel moc nemaj na výběr, leda že by zamířili do NTM. Najít dneska auto na 200 už taky tak častý neni, spíš tak 240, pominu li Citygo atd. Ale je fakt, že je to zbytečný.
04.02.2012 (23:27)  
ad Deadeye: nehodlám sem zase zatahovat tuhle diskusi..Jen taková otázka.:Proč si lidi kupujou auta na 200 km/h, když je u nás 130 max.....?
04.02.2012 (22:11)  
pro Karel Kovářík: mohu prosím vědět, co je to LCC? děkuji:
LCC Life-Cycle-Costs: Náklady životního cyklu
Analýza nákladů životního cyklu zahrnuje analýzu nákladů systému po dobu celé jeho životnosti. Typické náklady na systém mohou zahrnovat:
Pořizovací náklady (nebo náklady na vývoj a výzkum).
Provozní náklady:
- Náklady při selhání
- Náklady na opravy
- Náklady na náhradní díly
- Náklady na prostoje
- Ztráta produkce
- Náklady na likvidaci
Analýza kompletních nákladů životního cyklu (LCC) může zahrnovat i další náklady, stejně jako jiné účetní/finanční prvky, jako diskontní sazby, úrokové sazby, odpisy, současná hodnota peněz atd.).
Většina z nákladů přímo souvisí se spolehlivosti a udržovatelností vlastností systému.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.02.2012 (21:54)  
Karel Kovářík: mohu prosím vědět, co je to LCC? děkuji

LCC je ekonomický ukazatel, kde jsou uvedeny a sečteny náklady na celý životní cyklus, tzn náklady na pořízení, údržbu a likvidaci daného předmětu
registrovaný uživatel Honza  mail  
04.02.2012 (17:55)  
Hawkey: samozřejmě, že výrobce sedaček dodává takový typ a s takovými parametry, co si zákazník objedná, takže to že Borcad= nepohodlí je bohužel nesprávné, ale zažité.

tak na trasu v regionálce v délce trvání 10 min by chtěl stejné křeslo jako je v premium class v RailJetu, ale běda, aby za to musdel platit něco navíc ..


Tak přijde mi to celkem nelogické, že za třídu, která byla 30 let standardem jako druhá třída, si teď budeme muset připlácet jako nad standard, abychom v už tak předraženém jízdném dostali aspoň takovou kvalitu, jako dosud.
04.02.2012 (15:30)  
to Dj... : A k čemu by nám ty ICE byly? Aby jely 80 až 120, místy chvílema 140 až 160? Navíc předpokládám, že pro ČR by musela být spešl verze s vícesystémovým napájením, takže by byla ještě dražší. I kdyby na to peníze byly, tak by to byl nesmysl.
04.02.2012 (14:31)  
Hawkey:dík. Škoda, že nejsou peníze raději na ty ICE, to je přecijenom jiná liga a do Němec by nebyl vůbec žádnej problém. Špičkový EC by se prostě v Drážďanech posílily DB jednotkou a tradá do Hamburku
04.02.2012 (14:08)  
Hawkey: Co čekáš, že dostaneš za odpověď?
Že jsem největší buran světa, protože ptát se na takový dotazy je neslušné.

Třeba to ani vědět nemusí a ani bych se tomu nedivil, spousty dodavatelů neví na jaký typ vozidla se jejich komponenty dostanou.. dodavatel ví, že mají objednáno tolik ks zboží v určité specifikaci a dané peníze v daném termínu a na co to bude obděratel montovat jim může být šumák :)

To bych zas neřekl. Určitě neví, kterým vozům mají ty sedačky dodat, ale ví, které továrně sedačky dodají. A i kdyby čirou náhodou nevěděl, komu sedačky dodají, tak určitě jako železniční fanda pozná Najbrt vzorek a myslím, že minimálně několik sedaček pro budoucí hytláky už muselo být vyrobeno.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko