..: Hlasujte pro "Zachování parní lokomotivy 475.111 v provozu"! :..

475.111 ve Stráži nad Ohří 2.11.1975, foto: Miroslav Petr Plzeň — Parní lokomotivu 475.111 vyrobenou firmou Škoda Plzeň v roce 1947 vlastní a provozuje organizace IMC jako provozuschopnou technickou památku. Nyní, aby vyhověla zákonným bezpečnostním požadavkům pro další provoz, musí lokomotiva prodělat velkou opravu kotle včetně příslušných zkoušek. Je tu ojedinělá možnost, jak na opravu lokomotivy zajistit částku 500.000 Kč. Organizace Plzeňský Prazdroj a.s. v tomto roce realizuje další ročník programu, do kterého se přihlásily projekty různého zaměření s cílem získat finanční příspěvek. Vše se odvíjí od zájmu veřejnosti, který se vyhodnotí prostřednictvím hlasování. Hlasovat lze pomocí dárcovské SMS, hlasovacího kupónu či přes internet.

Zná ji většina příznivců a fanoušků nostalgických parních jízd. Pochází ze Škody Plzeň a vyrobena byla roku 1947. Řeč je o plzeňské pětasedmě, která je pro svůj půvabný vzhled a majestát přezdívaná též jako šlechtična. Konkrétně se jedná o parní lokomotivu 475.111, která začátkem roku 1948 přišla jako první ze zástupkyň řady 475.1 právě do depa v Plzni. Na západě Čech jezdila skoro až do konce jejího provozu roku 1977, kdy již působila v depu Louny. Ale pamětníci pravidelné parní vozby si ji určitě vybaví třeba v čele osobních vlaků přes Podkrušnohorskou magistrálu při cestě z Chebu do Prahy.

Během posledních let se pod správou plzeňského Iron Monument Clubu (předána roku 1990) zúčastnila nemála významných akcí nejen v okolí Plzně, kde pravidelně sehrála svojí roli na připomenutí konce druhé světové války. Namátkou lze jmenovat účast na vozbě zvláštních vlaků k 20. výročí znovuotevření železničního přechodu Železná Ruda-Alžbětín / Bayerisch Eisenstein na trati 183, téměř pravidelné účinkování na jedné z nejdéle pořádané Mikulášské akci (letos 17. ročník) ze Sokolova směrem do Kraslic a nebo pravidelné jízdy po pražkém Semmeringu a spojkách, pořádané začátkem tisíciletí. Letos pak „jedenáctka“ stihla figurovat i na tradičních Slavnostech Pernštejnského panství. „Plzeňská pětasedma“ se během svého nostalgického života podívala i do Norimberku, kde v roce 1999 probíhala oslava 100 let Dopravního muzea, či o 8 let později do polského Wolztyna, kde přispěla svým dílem k atmosféře zdejší výtopny, která oslavila 100 let od svého vzniku. Lokomotiva se stala i častým objektem filmařů a organizátorů fotovlaků, kteří se pokusili připomenout doby, kdy pára nebyla ještě minulostí, ale hlavním aktérem.

475.111 + 475.179 v úseku Tišnov - Štěpánovice při SPP, foto: Jakub Gregor475.111 na Mikulášském vlaku na Hřebeny, foto: Petr Holub475.111, Košťálov - Libštát, 1.5. 2009, foto: Raven475.111, noční Jaroměř, 1.5.2009, foto: Raven475.111, Bešiny, foto: bazala68

Hlasování

Hlasovací formulář je od 11. listopadu 2011 přístupný na stránkách Prazdroj lidem, kde také naleznete podrobná pravidla hlasování.

Hlasovací kupón byl otištěn v Plzeňském denníku 15. prosince. Je možné jej odeslat na adresu uvedenou na kupónu nebo vhodit do některé z hlasovacích uren.

Dárcovskou SMS odešlete ve tvaru DMS PLP13 na telefonní číslo 87 777. Cena DMS je 30 Kč, z toho organizace obdrží 27 Kč. Službu DMS provozuje Fórum dárců. Více informací najdete na www.darcovskasms.cz

Děkujeme za Vaši podporu a za další šíření této žádosti.

 

Petr Holub Poslat mail autorovi | 23.12.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.12.2011 (19:30)  
Zireček:s tím plánem zachování lokomotiv je to trochu jinak. 475.101 již před časem získala statut technické památky,takže se na ni vztahují trochu jiná kriteria,než na ostatní parní lokomotivy,které jsou majetkem ČD.
26.12.2011 (14:52)  
já už hlas dal:o)Taky se mi líbí ty charitativní programy ale ty seženou spíš peníze než 475. Jinak se bojím, že vyhrajou podobný ptákoviny jako fotbalové hřiště nebo přiblblej festival:o((((
registrovaný uživatel Jiří Hurt  mail  
26.12.2011 (11:29)  
Nakonec jsme si to s manželkou rozdělili.:) Jeden pro Šlechtičnu a jeden pro Doma je doma, protože ta praxe dávání dětí do děcáku jen kvůli tomu, že rodiče jsou chudí, nás naprosto šokuje.:(
registrovaný uživatel IC HUTNIK  mail  
26.12.2011 (10:58)  
Díky Petře za informaci. Technické dědictví našich předků, zvláště když se jedná o takovouto technickou památku, musí být zachráněno. Stroj je to krásný, k hlasování jsem se pochopitelně připojil. Nechci vypadat jako technokratický sobec, věřím, že organizace zaměřené na sociální práci nemají v tomto státě na růžích ustláno, ale šlechtična moc jiných šancí skutečně nemá... Nezbývá tedy, než doufat, že se dobrá věc podaří!
registrovaný uživatel Trolej 
25.12.2011 (14:39)  
Již jsem hlasoval dříve a i DMSku jsem jí rád věnoval. Myslím, že si zachování v provozu rozhodně zaslouží a mimo jiné je to jediná velká parní loko v Plzni, tak by jsme ji měli pomoci o to víc. Jinak souhlasím s výzvou Šepliho, zkrátka připojit alespoň svůj hlas na netu by měl každý návštěvník tohoto webu, je přece o železnici!! I já se připojuji ke snaze pomoci hlasování informacemi na svém webu www.trainweb.webnode.cz
24.12.2011 (14:57)  
Taktéž nasdíleno na FB....hlasoval jsem už před časem. Tak přeju hodně štěstí!!!
24.12.2011 (13:08)  
Už taky posílám. Byla by přece velká škoda, kdyby se zrušila.
24.12.2011 (13:04)  
to koyot: Vidis, tenhle argument me nenapadl, a ze ma co do sebe.:)

to dedaluis: To jsi me spatne pochopil, proto to blba bylo v uvozovkach a mysleno jako mene potrebna ci dulezita vec.
24.12.2011 (12:57)  
I já jsem dal hlas pro zachování šlechtičny.
24.12.2011 (11:26)  
Petr Holub-díky za informaci.když jsem si je prohlédl tak mě trochu zaráží že se rozhoduje o projektech které jsou tak ruzného druhu.věřím že jsou zde i takové u kterých se dají sehnet peníze i jinak.napříklat nákup koberce za 27 a pul tisíce.patřím k těm kteří nemají na rozhazování ale přesto rád přispěji ale jen na akce na které nejde jinak sehnat peníze než darem.je to jen muj názor.jinak přeji všem krásné vánoce a hodně pohody v novém roce.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko