Plzeň — Parní lokomotivu 475.111 vyrobenou firmou Škoda Plzeň v roce 1947 vlastní a provozuje organizace IMC jako provozuschopnou technickou památku. Nyní, aby vyhověla zákonným bezpečnostním požadavkům pro další provoz, musí lokomotiva prodělat velkou opravu kotle včetně příslušných zkoušek. Je tu ojedinělá možnost, jak na opravu lokomotivy zajistit částku 500.000 Kč. Organizace Plzeňský Prazdroj a.s. v tomto roce realizuje další ročník programu, do kterého se přihlásily projekty různého zaměření s cílem získat finanční příspěvek. Vše se odvíjí od zájmu veřejnosti, který se vyhodnotí prostřednictvím hlasování. Hlasovat lze pomocí dárcovské SMS, hlasovacího kupónu či přes internet.
Zná ji většina příznivců a fanoušků nostalgických parních jízd. Pochází ze Škody Plzeň a vyrobena byla roku 1947. Řeč je o plzeňské pětasedmě, která je pro svůj půvabný vzhled a majestát přezdívaná též jako šlechtična. Konkrétně se jedná o parní lokomotivu 475.111, která začátkem roku 1948 přišla jako první ze zástupkyň řady 475.1 právě do depa v Plzni. Na západě Čech jezdila skoro až do konce jejího provozu roku 1977, kdy již působila v depu Louny. Ale pamětníci pravidelné parní vozby si ji určitě vybaví třeba v čele osobních vlaků přes Podkrušnohorskou magistrálu při cestě z Chebu do Prahy.
Během posledních let se pod správou plzeňského Iron Monument Clubu (předána roku 1990) zúčastnila nemála významných akcí nejen v okolí Plzně, kde pravidelně sehrála svojí roli na připomenutí konce druhé světové války. Namátkou lze jmenovat účast na vozbě zvláštních vlaků k 20. výročí znovuotevření železničního přechodu Železná Ruda-Alžbětín / Bayerisch Eisenstein na trati 183, téměř pravidelné účinkování na jedné z nejdéle pořádané Mikulášské akci (letos 17. ročník) ze Sokolova směrem do Kraslic a nebo pravidelné jízdy po pražkém Semmeringu a spojkách, pořádané začátkem tisíciletí. Letos pak „jedenáctka“ stihla figurovat i na tradičních Slavnostech Pernštejnského panství. „Plzeňská pětasedma“ se během svého nostalgického života podívala i do Norimberku, kde v roce 1999 probíhala oslava 100 let Dopravního muzea, či o 8 let později do polského Wolztyna, kde přispěla svým dílem k atmosféře zdejší výtopny, která oslavila 100 let od svého vzniku. Lokomotiva se stala i častým objektem filmařů a organizátorů fotovlaků, kteří se pokusili připomenout doby, kdy pára nebyla ještě minulostí, ale hlavním aktérem.
Hlasování
Hlasovací formulář je od 11. listopadu 2011 přístupný na stránkách Prazdroj lidem, kde také naleznete podrobná pravidla hlasování.
Hlasovací kupón byl otištěn v Plzeňském denníku 15. prosince. Je možné jej odeslat na adresu uvedenou na kupónu nebo vhodit do některé z hlasovacích uren.
Dárcovskou SMS odešlete ve tvaru DMS PLP13 na telefonní číslo 87 777. Cena DMS je 30 Kč, z toho organizace obdrží 27 Kč. Službu DMS provozuje Fórum dárců. Více informací najdete na www.darcovskasms.cz
Děkujeme za Vaši podporu a za další šíření této žádosti.


to dedaluis: To jsi me spatne pochopil, proto to blba bylo v uvozovkach a mysleno jako mene potrebna ci dulezita vec.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
