Praha — České dráhy znovu vypsaly výběrové řízení na komplexní modernizaci 62 vozů řady Bp. Tento tendr byl již jednou vypsán, ale později došlo k jeho zrušení ze strany Českých drah. Jako důvod ČD uvedly přehodnocení požadavků na rozsah modernizace vozů. Původně se počítalo pouze s revitalizací interiéru, dosazením centrálního zdroje energie (CZE) a zásuvek na 230 V, výměnou zalamovacích dveří za předsuvné a zvýšením provozní rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h. Současné požadavky jsou daleko rozsáhlejší. Vozy dostanou navíc klimatizaci, uzavřený systém WC a audiovizuální informační systém. Odhadovaná cena celé zakázky dosahuje 1,1 miliardy korun (18 milionů za vůz). Její součástí je nejen modernizace vozů, ale také dodávka jedné sady náhradních dílů pro každý vagon. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 22 měsíců od podpisu smlouvy. Původní tendr počítal s dokončením modernizace do 30 měsíců. Zkrácení termínu realizace o 8 měsíců by tak mohlo částečně kompenzovat 11 měsíců od vyhlášení původního výběrového řízení. Nově zrekonstrované vozy, jež budou pravděpodobně přeznačeny na řadu Bpee či Bdpee, se nasadí zejména do garnitur s řídicími vozy Sysel řady Bfhpvee a vozy ABpee s oddíly 1. třídy, na jejichž realizaci právě probíhá výběrové řízení.
Zdroj: IS VZ US
Flexaretista > ono je potreba rozlisovat, o cem se bavime; je naprosto jasne, ze v regionalce s provozem odpovidajicim v podstate tramvajovemu (tedy relativne ostre obraty po pul hodine az hodine) plati presne to, co pisete vy - maximalne blbuvzdorny interier, pricemz se predpoklada, ze prumerna doba stravena ve vlaku se bude pohybovat kolem 20ti minut. Tim padem prakticky nema smysl resit po/proti smeru, pripadne stolky pro svacinu ... a u sedacek je vetsi prioritou moznost udrzet to i v takovemto rezimu ciste, nez maximalizace pohodli.
Naopak pro dalkovku, kde se bezne bavime o jizdni dobe 3 az 6 hodin je pomerne pravdepodobne, ze obrat nebude ostry - mimo jine kvuli uklidu, odhovneni toalet, doplneni zasob vseho potrebneho ... a v tomhle se da predpokladat, ze pri dostatecne sofistikovanem mechanismu by nemel byt problem stihat otocit sedacky (kolik casu to muze zabrat? Dve-tri minuty na vagon?).
Ano, pri mimoradnostech to prinese problemy - ale zcela totozne, jako mimoradne "couvani" pendolina a urcite ne vetsi, nez netekouci voda na zachodech nebo precpane jimky, nebo treba absence uklidu interieru. Jenze to vsecko znamena, ze by mel mit dopravce predem pripraveny "program" s urcenim priorit (a satisfakci, ktere cestujicim za nedodrzeni komfortu poskytne), ktery aktivuje v pripade te ci one mimoradnosti.
Mimochodem, jak je dnes reseno treba prave couvani modreho nadvlaku? Je poskytovana cestujicim nejaka satisfakce, nebo je to ve stylu "Sedis? Sedis... tak co prskas?"?
Podle mě by konstrukce vagonu měla být maximálně blbuvzdorná, ideálně se smíšeným uspořádáním - pár kupátek, uprostřed velkoprostor s mixem sedaček proti sobě nebo za sebou, symetricky podle středu. Kdo dřív přijde, ten si vybere, kdo na tom bazíruje, tak si může koupit místenku. A mimochodem, mám za to, že pokud by se do ceny jízdenky na dané trati přesně promítla cena takovéhoto otáčecího bazmektu při jeho průměrné životnosti a nákladech na údržbu vztažené na sedačku a kilometr jízdy, tak to klidně může být v řádu několikanásobku toho, co si dotyční budou muset zaplatit na místenkách, aby si jejich sitzfleisch seděl, jak je ctěné libo.
A ze to je nevhodne? Proc se to tedy nekde pouziva? Priznam se, ze nazivo jsem se v tom nevezl, ale nejaky "instruktazni" video (tusim od DB) jsem kdysi videl.
A jen tak mimochodem - je to sice za jinych podminek, ale predpokladam, ze u zlatocernych nektere sedacky jako otocne reseny budou....
edit: zminovane video jsem nenasel, ale nejake info o tom pul stoleti starem "zahozenem" projektu ano; vykres: http://parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=97 a popis: http://parostroj.net/katalog/ov/formular.php3?ind=97
... bohuzel ve vykrese se mi nepodarilo rozlustit roztece sedadel ... je to 1050 mm?
Názor na nový ISVZUS mám smíšený. Rozjezd byl problematický, ale poslední dobou jsem nějaké problémy s rychlostí zveřejňování nezaznamenal. Vyhledávání je pro sledování čerstvých zakázek lepší, ve starém tuším nebyla možnost hledání ve všech typech formulářů najednou. V případě hledání něčeho staršího je ale prakticky jediný dostupný obsahový parametr hledání - název zadavatele mílový krok zpátky. A občasný timeout hledání končící hláškou Dotaz je příliš široce zadaný. taky není zrovna dobrou vizitkou.
To kdyz uz, tak mit vagon, kde na kazdem kraji budou treba dve ctyrky a zbytek (stredni cast vozu) bude otocna, vzdy po smeru. Sice to neresi situaci s uvratovou jizdou, ale pravdepodobne by takto bylo mozne navysit pocet "oblibenych" sedacek. A protoze na ctyrku potrebujete vic mista nez na dvojku, krajni pevne ctyrky by nedostatkem mista netrpely, narozdil od varianty "variabilne sestavene" ctyrky.
Kazdopadne, minimalne v dalkovce by alfou a omegou mela byt moznost rezervovat si misto nejen jako "nejake", ale s parametry. Krome klimy/otviracich oken, pritomnosti/absence zasuvek, typu letecke usporadani/ctyrka by to taky melo byt po/proti smeru.
Jenze to je vsecko tak jako tak utopie. Vagon s otocnymi sedackami po smeru jsme tu meli zhruba pred pul stoletim, ovsem bylo to zamitnuto jako neperspektivni smer - proc si hyckat cestujiciho, kdyz on pojede tak jako tak, klidne v kozenckovem Becku...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.