Česká Třebová — Společnost CZ LOKO patří mezi nejvýznamnější středoevropské strojírenské společnosti, které se zabývají výrobou, modernizacemi a opravami lokomotiv. Firma příští týden otevře v České Třebové novou výrobní halu za téměř 200 milionů korun, určenou k výrobě elektrických točivých strojů. Firma sice elektromotory již vyrábí a opravuje, dosud k tomu ale neměla odpovídající zázemí. V nové hale navíc najde práci 70 zaměstnanců; momentálně jich společnost zaměstnává asi 650. V posledních letech tak CZ LOKO významně rozšiřuje svoji působnost na trhu a nejen díky uplatnění produktů i za hranicemi České republiky se její obrat za poslední tři roky ztrojnásobil na loňských 1,8 miliardy korun.
Největší rozvoj společnosti lze zaznamenat v posledních letech, kdy byla kromě oprav a modernizací lokomotiv zahájena i jejich novovýroba. V letošním roce si nechala zaregistrovat průmyslové vzory pro celkem šest typů lokomotiv. Jestli jde o nové lokomotivy nebo pouze modernizace (pravděpodobně řady 750/753/754) zatím nevíme, přesto je alespoň čtenářům ŽelPage představíme.

ythomas: pobavíme se večer, brejle pochopitelně bude rekonstrukce a to že kastle bude nová má svůj důvod.
Tím spíš mě přijdou úsměvné výsledné produky, kde třeba snížený představek u 742 vypadá (a taky vlastně je) pouhý rozvaděč osazený na rámu.
Vždycky jsem 742 považoval za ošklivou krabici, ale po tomhle zásahu vidím, že i zde nějaký ten výtvarník zrodu byl....
1) Velmi slušný design, rozhodně nejlepší z toho všeho.
2,3) slabší, celek působí poněkud nevyváženě a staticky. U druhého návrhu si navíc neumím představit rozumné otvírání takhle tvarovaných dveří. Dobrý design by měl být také funkční.
4,5,6) Snaha designovat něco, co je z principu především technickým řešením, působí poněkud nepatřičně. Uspořádání s jedním stanovištěm strojvedoucího je dáno snahou snížit náklady, ovšem "designové vychytávky" by podobné řešení opět prodražovaly. Tenhle rozpor je patrný i čistě v designu. Například umístění budky na daném místě je čistě technická záležitost, esteticky je ošklivé, protože vytváří opticky naprosto nevyvážený celek. Pokud použijeme strohý technický výraz vozidla, paradoxně je tahle ošklivost méně patrná, než když se ji snažíme zakrýt futuristickým designovým řešením. Vznikne designový paskvil, mimochodem podobně, jako v případě té slovenské lokomotivy před nějakými patnácti lety, což byla lokomotiva nejen ošklivá ale zároveň špatně ovladatelná a technicky nevyhovující...
Co se řady 719.7 týče: bude se těchto "Asynchronů" vyrábět více, nebo zatím zůstalo jen u jednoho kusu?
Pokud vím, tak existuje pouze jediný kus. Využití tohoto prototypu bych však viděl asi zejména v tom, že si zde CZ LOKO "osahalo" některé nové prvky (ojničkové vedení dvojkolí, disková brzda, asynchronní pohon), které budou využity u lokomotivy 744.0...
Co se řady 719.7 týče: bude se těchto "Asynchronů" vyrábět více, nebo zatím zůstalo jen u jednoho kusu?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.


































