..: CZ LOKO: Nová hala a možná i lokomotivy :..

CZ LOKOČeská Třebová — Společnost CZ LOKO patří mezi nejvýznamnější středoevropské strojírenské společnosti, které se zabývají výrobou, modernizacemi a opravami lokomotiv. Firma příští týden otevře v České Třebové novou výrobní halu za téměř 200 milionů korun, určenou k výrobě elektrických točivých strojů. Firma sice elektromotory již vyrábí a opravuje, dosud k tomu ale neměla odpovídající zázemí. V nové hale navíc najde práci 70 zaměstnanců; momentálně jich společnost zaměstnává asi 650. V posledních letech tak CZ LOKO významně rozšiřuje svoji působnost na trhu a nejen díky uplatnění produktů i za hranicemi České republiky se její obrat za poslední tři roky ztrojnásobil na loňských 1,8 miliardy korun.

Největší rozvoj společnosti lze zaznamenat v posledních letech, kdy byla kromě oprav a modernizací lokomotiv zahájena i jejich novovýroba. V letošním roce si nechala zaregistrovat průmyslové vzory pro celkem šest typů lokomotiv. Jestli jde o nové lokomotivy nebo pouze modernizace (pravděpodobně řady 750/753/754) zatím nevíme, přesto je alespoň čtenářům ŽelPage představíme.

Návrh lokomotiv CZ LOKO
Návr lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO

Zdroj: CZ LOKO, E15.cz, OAMI


JiříK. | 9.12.2011 (8:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
09.12.2011 (18:08)  
Přestože vraků 750/3/4 je hodně, musím říct že si přeji aby se jednalo o kompletně novou loko. Bohužel ty podvozky vypovídají spíš o opaku. Dělat dnes novou kastli pro brejlovce mi přijde zbytečné a prodražující. Původní poněkud nadčasový design myslím pro potřeby nadcházejícího desetiletí postačí. Jak říkám, ocenil bych novou moderní lokomotivu univerzálního určení, která bude mít šanci vstoupit i na evropský trh a konkurovat tak zahraničním výrobkům.
09.12.2011 (16:42)  
Zdá se to jenom mně? Jako bych v těch návrzích viděl inspiraci ze stávajících řad. Především u té třetí lokomotivy je podobnost rysů s brejlovcem dost evidentní :)
09.12.2011 (14:26)  
Zajimave. Kolik torz brejlovcu jeste zbyva na pripadnou rekonstrukci a kolik jich bylo jiz nenavratne zlikvidovano? Staci mi i hrube procento a to ze vsech ctyr variant, diky.
registrovaný užívateľ MB 
09.12.2011 (14:00)  
To zas bude v šotouškých álejích nablito:-D
ythomas: pobavíme se večer, brejle pochopitelně bude rekonstrukce a to že kastle bude nová má svůj důvod.
09.12.2011 (13:39)  
No, jsem z těch obrázků takový rozpačitý, ale dejme tomu, jako takové cvičení "co všechno se dá s tím novým softwarem dělat" je to pěkné.
Tím spíš mě přijdou úsměvné výsledné produky, kde třeba snížený představek u 742 vypadá (a taky vlastně je) pouhý rozvaděč osazený na rámu.
Vždycky jsem 742 považoval za ošklivou krabici, ale po tomhle zásahu vidím, že i zde nějaký ten výtvarník zrodu byl....
registrovaný užívateľ Sandik 
09.12.2011 (12:38)  
Hodnocení čistě z hlediska designu, bez ohledu na možné technické parametry, použití neadekvátních podvozků atp.
1) Velmi slušný design, rozhodně nejlepší z toho všeho.
2,3) slabší, celek působí poněkud nevyváženě a staticky. U druhého návrhu si navíc neumím představit rozumné otvírání takhle tvarovaných dveří. Dobrý design by měl být také funkční.
4,5,6) Snaha designovat něco, co je z principu především technickým řešením, působí poněkud nepatřičně. Uspořádání s jedním stanovištěm strojvedoucího je dáno snahou snížit náklady, ovšem "designové vychytávky" by podobné řešení opět prodražovaly. Tenhle rozpor je patrný i čistě v designu. Například umístění budky na daném místě je čistě technická záležitost, esteticky je ošklivé, protože vytváří opticky naprosto nevyvážený celek. Pokud použijeme strohý technický výraz vozidla, paradoxně je tahle ošklivost méně patrná, než když se ji snažíme zakrýt futuristickým designovým řešením. Vznikne designový paskvil, mimochodem podobně, jako v případě té slovenské lokomotivy před nějakými patnácti lety, což byla lokomotiva nejen ošklivá ale zároveň špatně ovladatelná a technicky nevyhovující...
09.12.2011 (11:19)  
Ad Pavel Večeřa:
Co se řady 719.7 týče: bude se těchto "Asynchronů" vyrábět více, nebo zatím zůstalo jen u jednoho kusu?
Pokud vím, tak existuje pouze jediný kus. Využití tohoto prototypu bych však viděl asi zejména v tom, že si zde CZ LOKO "osahalo" některé nové prvky (ojničkové vedení dvojkolí, disková brzda, asynchronní pohon), které budou využity u lokomotivy 744.0...
09.12.2011 (10:49)  
Ty kývačkové podvozky a nová skříň ve mě vyvolaly ten samý dojem jako u předchozích autorů. Jinak přeji hodně úspěchů.
Co se řady 719.7 týče: bude se těchto "Asynchronů" vyrábět více, nebo zatím zůstalo jen u jednoho kusu?
09.12.2011 (10:16)  
Nezbývá nic, něž popřát CZ LOKO hodně štěstí ve vývoji nových lokomotiv a snad i jejich úspěšnost na domácím trhu. Myslím, že současné modely vzhledu nových lokomotiv jsou dost přehnané a nekonkrétní, nepředpokládám použití kývačkových podvozků staré konstrukce z ČKD. Ikdyž některé z nich mi svou extravagancí mírně připomínají velmi pěkné návrhy pana Šindlauera, které zde byly nedávno zveřejněny.
09.12.2011 (9:49)  
Mně se tedy nejvíc líbí 3. návrh designu, který asi nejvíc navazuje na brejlovce a přitom je čistý, moderní a originální. To první a druhý mi příjde spíše jen jako omýlání toho, co se dneska vyrábí. Tojest skosené a zakulacené čelo.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko