..: CZ LOKO: Nová hala a možná i lokomotivy :..

CZ LOKOČeská Třebová — Společnost CZ LOKO patří mezi nejvýznamnější středoevropské strojírenské společnosti, které se zabývají výrobou, modernizacemi a opravami lokomotiv. Firma příští týden otevře v České Třebové novou výrobní halu za téměř 200 milionů korun, určenou k výrobě elektrických točivých strojů. Firma sice elektromotory již vyrábí a opravuje, dosud k tomu ale neměla odpovídající zázemí. V nové hale navíc najde práci 70 zaměstnanců; momentálně jich společnost zaměstnává asi 650. V posledních letech tak CZ LOKO významně rozšiřuje svoji působnost na trhu a nejen díky uplatnění produktů i za hranicemi České republiky se její obrat za poslední tři roky ztrojnásobil na loňských 1,8 miliardy korun.

Největší rozvoj společnosti lze zaznamenat v posledních letech, kdy byla kromě oprav a modernizací lokomotiv zahájena i jejich novovýroba. V letošním roce si nechala zaregistrovat průmyslové vzory pro celkem šest typů lokomotiv. Jestli jde o nové lokomotivy nebo pouze modernizace (pravděpodobně řady 750/753/754) zatím nevíme, přesto je alespoň čtenářům ŽelPage představíme.

Návrh lokomotiv CZ LOKO
Návr lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO
Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO Návrh lokomotivy CZ LOKO, foto: CZ LOKO

Zdroj: CZ LOKO, E15.cz, OAMI


JiříK. | 9.12.2011 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
16.12.2011 (15:46)  
Ad ZdŠ:
Jojo, to je tak, když se hledá věda tam, kde není. Já si vždycky vzpomenu na výrok doc. Jandy, který už bohužel není mezi námi; ten pravil, že: "Doprava není žádná věda, doprava je služba." Ale třeba i v té technice, kde se k lecčemu přistoupit vědecky dá, znám lidi, kteří si potrpí především na rovnice a slovní spojení "inženýrský přístup k řešení problému" považují pomalu za hanlivé. Na jedné konferenci jsem byl svědkem něčeho, co bych označil předváděním se, kdo ty rovnice má delší... ;o)

A k tématu příspěvku bych tu měl možná ještě dva odkazy...
http://www.vlaky.net/upload/images/reports/003534/Pojezd.pdf
http://dspace.upce.cz/bitstream/10195/39537/1/CejkaT_PodvozekCZLOKO_JS_2011.pdf
...musím říct, že u prvního mě překvapilo, že je umístěn na vlaky.net a u druhého, že je vůbec volně přístupný... :-)
registrovaný uživatel karel.f  mail  
16.12.2011 (12:19)  
Při včerejším otevření nové haly zde bylo spoustu i zahraničních hostů např. z Ruska, Litvy a Běloruska.
14.12.2011 (19:50)  
Ad ythomas_ct: spíše než ruské zdroje jsem měl na mysli ukrajinské a hlavně pobaltské (pokud jsou tedy v ruštině, ono to tam zdaleka není pravidlem). Mimochodem, ty články v první polovině toho žurnálu ve Vašem odkazu jsou zářným příkladem, jak "vědecky" lze řešit i naprosté hovadiny. Díky a zdravím, ZdŠ
12.12.2011 (17:51)  
ythomas_ct
Tady v tom starším článku se píše, nebo naznačuje něco o úplně nové mašině pro Rusko:

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cz-loko-miri-do-ruska-se-stovkami-lokomotiv-393449
12.12.2011 (8:49)  
Ad Zdeněk Šindlauer:
Za povšimnutí stojí zmínka o obratu a investicích ve firmě...
To rozhodně; vypadá to, že jsou v CZ LOKO celkem šikovní... ;o)
...co o zahraničních aktivitách firmy čítávám na ruskojazyčných stránkách.
Třeba taky pod tímto odkazem? ;o)
http://www.usurt.ru/transporturala/arxiv/028_1_20_2_1.pdf

Ad Pikehead:
Ostblok jeste dlouho vystaci s rekonstrukcemi...
Tak to bych netvrdil, viz např. ŽM 10/2011, kde se píše, že RŽD chce během příštích let nakupovat nové lokomotivy elektrické a motorové trakce v počtu cca 700 ks ročně...

Ad hynďa:
Ty lokomotivy (nebo minimálně ta třetí, vycházející z brejlovce) by měly být novostavby takže to vypadá na novovýrobu "kejvaček".
Jasně. A proto CZ LOKO vyvíjelo svůj vlastní podvozek, protože "koncepce ČKD" už je tak trochu zastaralá. Mimochodem, to o těch novostavbách, to je nějaká ověřená informace od důvěryhodného zdroje, mohu-li se zeptat? :o)
11.12.2011 (15:43)  
Jen bych doplnil Sandika - na vizualizacích s jednotkami PESA LINK pro ČD jsou také použité podvozky z ELFů, ačkoliv budou úplně jiné...
registrovaný uživatel Sandik 
11.12.2011 (15:04)  
hynďa: Podle mého prostě autor vizualizací řešil primárně design a podvozky jednoduše použil staré. Tohle je víceméně designová studie a v takovém případě se podobné věci pro zjednodušení práce dělají. Nic bych z toho ohledně typu podvozků nevyvozoval.
registrovaný uživatel hynďa 
11.12.2011 (8:33)  
Ty lokomotivy (nebo minimálně ta třetí, vycházející z brejlovce) by měly být novostavby takže to vypadá na novovýrobu "kejvaček".
K tomu designu: Zlatý starý český design! Dnes už podle mě neumí být designéři originální.
10.12.2011 (21:32)  
A komu chteji ty lokomotivy prodavat? Ostblok jeste dlouho vystaci s rekonstrukcemi, na zapad nema CZ Loko moc kontakty a nove stroje v nejvyssi vykonove kategorii typu Hercules jsou podle mne stale jeste o ligu jinde nez CZ Loko aktualne je.
09.12.2011 (22:59)  
Za povšimnutí stojí zmínka o obratu a investicích ve firmě; pro strojírenský podnik této velikosti v Česku to jsou mimořádně slušná čísla. Odpovídá to ale tomu, co o zahraničních aktivitách firmy čítávám na ruskojazyčných stránkách. Zdravím, ZdŠ
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko