Česká Třebová — Společnost CZ LOKO patří mezi nejvýznamnější středoevropské strojírenské společnosti, které se zabývají výrobou, modernizacemi a opravami lokomotiv. Firma příští týden otevře v České Třebové novou výrobní halu za téměř 200 milionů korun, určenou k výrobě elektrických točivých strojů. Firma sice elektromotory již vyrábí a opravuje, dosud k tomu ale neměla odpovídající zázemí. V nové hale navíc najde práci 70 zaměstnanců; momentálně jich společnost zaměstnává asi 650. V posledních letech tak CZ LOKO významně rozšiřuje svoji působnost na trhu a nejen díky uplatnění produktů i za hranicemi České republiky se její obrat za poslední tři roky ztrojnásobil na loňských 1,8 miliardy korun.
Největší rozvoj společnosti lze zaznamenat v posledních letech, kdy byla kromě oprav a modernizací lokomotiv zahájena i jejich novovýroba. V letošním roce si nechala zaregistrovat průmyslové vzory pro celkem šest typů lokomotiv. Jestli jde o nové lokomotivy nebo pouze modernizace (pravděpodobně řady 750/753/754) zatím nevíme, přesto je alespoň čtenářům ŽelPage představíme.
Jojo, to je tak, když se hledá věda tam, kde není. Já si vždycky vzpomenu na výrok doc. Jandy, který už bohužel není mezi námi; ten pravil, že: "Doprava není žádná věda, doprava je služba." Ale třeba i v té technice, kde se k lecčemu přistoupit vědecky dá, znám lidi, kteří si potrpí především na rovnice a slovní spojení "inženýrský přístup k řešení problému" považují pomalu za hanlivé. Na jedné konferenci jsem byl svědkem něčeho, co bych označil předváděním se, kdo ty rovnice má delší... ;o)
A k tématu příspěvku bych tu měl možná ještě dva odkazy...
http://www.vlaky.net/upload/images/reports/003534/Pojezd.pdf
http://dspace.upce.cz/bitstream/10195/39537/1/CejkaT_PodvozekCZLOKO_JS_2011.pdf
...musím říct, že u prvního mě překvapilo, že je umístěn na vlaky.net a u druhého, že je vůbec volně přístupný... :-)
Tady v tom starším článku se píše, nebo naznačuje něco o úplně nové mašině pro Rusko:
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cz-loko-miri-do-ruska-se-stovkami-lokomotiv-393449
Za povšimnutí stojí zmínka o obratu a investicích ve firmě...
To rozhodně; vypadá to, že jsou v CZ LOKO celkem šikovní... ;o)
...co o zahraničních aktivitách firmy čítávám na ruskojazyčných stránkách.
Třeba taky pod tímto odkazem? ;o)
http://www.usurt.ru/transporturala/arxiv/028_1_20_2_1.pdf
Ad Pikehead:
Ostblok jeste dlouho vystaci s rekonstrukcemi...
Tak to bych netvrdil, viz např. ŽM 10/2011, kde se píše, že RŽD chce během příštích let nakupovat nové lokomotivy elektrické a motorové trakce v počtu cca 700 ks ročně...
Ad hynďa:
Ty lokomotivy (nebo minimálně ta třetí, vycházející z brejlovce) by měly být novostavby takže to vypadá na novovýrobu "kejvaček".
Jasně. A proto CZ LOKO vyvíjelo svůj vlastní podvozek, protože "koncepce ČKD" už je tak trochu zastaralá. Mimochodem, to o těch novostavbách, to je nějaká ověřená informace od důvěryhodného zdroje, mohu-li se zeptat? :o)
K tomu designu: Zlatý starý český design! Dnes už podle mě neumí být designéři originální.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.