..: Pendolina v JŘ 2012: Sbohem Bratislavě, zásuvky, wifi a nejen to :..

681.001-4, Polom - Jeseník nad Odrou, foto: Duhy Praha — Nasazení všech pendolin z Prahy na Ostravsko, doplnění zásuvek na 230 V a zavedení Wi-Fi připojení. To jsou jen některé z novinek, které České dráhy postupně zavádějí ve vlacích provozovaných pod značkou SC Pendolino. Český majoritní dopravce se tak snaží dále zatraktivnit svoji vlajkovou loď, které na trase z Prahy přes Ostravu až do Havířova postupně od září přibývá konkurence v podobě spojů společnosti RegioJet. Dráhy chtějí kromě rychlosti konkurovat také v oblasti nabízených služeb, ceny či četnosti spojů, které od poloviny prosince nabídnou.

Nové destinace: Františkovy Lázně a Žilina

Františkovy Lázně

České dráhy stahují poslední jednotku řady 680 z tzv. jižní větve, kde zajišťovala jeden pár spojů Slovenská Strela. Důvodem je zejména nemožnost plného využití jednotky na této trase, protože pokud by měla souprava Pendolina jezdit systémově v taktu, nebyly by plně využity její schopnosti krácení jízdní doby. Naproti tomu se od poloviny prosince podívají jednotky řady 680 na pravidelných spojích nově do Žiliny, a také do Františkových Lázní. Některá média sice prezentovala zajíždění do Žiliny jako náhlou reakci Českých drah na zprávu konkurenčního RegioJetu o svém záměru tuto destinaci obsluhovat taktéž, se zajížděním Pendolin až do Žiliny však počítaly již dřívější plány drah, prezentované například při příležitosti pětiletého výročí provozu spojů SC Pendolino a konkrétní nasazení se objevilo již v prvotních návrzích jízdního řádu pro rok 2012 na jaře letošního roku. Definitivně tak budou k našim východním sousedům zajíždět dva páry spojů, a to SC 30/31 a SC 30/32. První pár bude do západoslovenské Žiliny zajíždět vždy v sobotu, druhý pár pojede v neděli tam a zpět se bude vracet v pondělí ráno. Jedním z důvodů, proč začínají jednotky řady 680 zajíždět do Žiliny až od GVD 2011/2012, ačkoliv plány na jejich zajíždění existují již delší dobu, je i pokračující modernizace tranzitního železničního koridoru z Ostravy přes Karvinou a Třinec směrem na Slovensko. Dalším důvodem je i uzavřená smlouva na nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort, které by se měly stát nosnou řadou Českých drah na tzv. jižní větvi z Prahy přes Brno dále na jih a východ.

Obdobným způsobem budou v sobotu prodlouženy spoje SC 502 a SC 511 z Prahy přes Plzeň a Cheb až do Františkových Lázní. České dráhy tak vytvoří doposud historicky nejrychlejší vlakové spojení z východu republiky až k západním hranicím. Motivací pro zavedení tohoto sobotního páru vlaků bylo zejména dokončení optimalizace tratě Plzeň – Cheb a střídání turnusů v lázeňských městech. Právě lázeňští hosté by měly být podle Českých drah hlavní klientelou těchto spojů.

Nasazení pendolin v rámci GVD 2011/2012
 SC500SC502SC504SC30SC506SC508SC510SC32SC514SC516
Žilina6:0314:03
Třinec6:5214:52
Český Těšín7:0115:01
Havířov7:1915:19
Ostrava-Stodolní7:3615:36
Bohumín4:325:326:32|9:32|
Ostrava hl. n.4:415:416:417:419:4111:4113:4115:4117:4119:41
Ostrava-Svinov4:505:506:507:509:5011:5013:5015:5017:5019:50
Olomouc hl. n.5:376:377:378:3710:3712:3714:3716:3718:3720:37
Pardubice hl. n.6:497:498:499:4911:4913:4915:4917:4919:4921:49
Praha hl. n.7:468:469:4610:4612:4614:4616:4618:4620:4622:46
Plzeň hl. n.10:30
Mariánské Lázně11:13
Cheb11:33
Františkovy Lázně11:41
 SC501SC31SC505SC507SC509SC511SC513SC33SC515SC517
Františkovy Lázně12:19
Cheb12:29
Mariánské Lázně12:46
Plzeň hl. n.13:35
Praha hl. n.5:127:129:1211:1213:1215:1216:1217:1218:1219:13
Pardubice hl. n.6:078:0710:0712:0714:0716:0717:0718:0719:0720:07
Olomouc hl. n.7:219:2111:2113:2115:2117:2118:2119:2120:2121:21
Ostrava-Svinov8:0810:0812:0814:0816:0818:0819:0820:0821:0822:08
Ostrava hl. n.8:1810:1812:1814:1816:1818:1819:1820:1821:1822:18
Bohumín|18:27|21:2722:27
Ostrava-Stodolní10:2320:23
Havířov10:3820:38
Český Těšín10:5620:56
Třinec11:0421:04
Žilina11:5721:57
  • Uváděné časy jsou s výjimkou cílových stanic časem pravidelného odjezdu.
  • SC 30 / SC 31 v úseku Ostrava hl.n. – Žilina jede v (6) a 5. 7., 28. 9., nejede 24. 12., 7. 7., 29. 9.
  • SC 32 v úseku Žilina – Český Těšín jede v (1) a 27. 12., 10. 4., 2. a 9. 5., nejede 26. 12., 9. a 30. 4., 7. 5.
  • SC 33 v úseku Český Těšín – Žilina jede v (7) a 26. 12., 9. 4., 1. a 8. 5., nejede 25. 12., 8. a 29. 4., 6. 5.
  • SC 502 jede v X a (6) a 1. a 8. 5., 5. 7., 28. 9., nejede 7. 7., 29. 9.
    Praha hl. n. – Františkovy Lázně jede v (6) a 1. a 8. 5., 5. 7., 28. 9., nejede 7. 7., 29. 9.
  • SC 511 v úseku Františkovy Lázně – Praha hl.n. jede v (6) a 1. a 8. 5., 5. 7., 28. 9., nejede 7. 7., 29. 9.
  • SC 500 / SC 501 / SC 507 / SC 508 jede v X
  • SC 506 v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. jede v (6) a †
  • SC 513 jede v X a †, nejede 24. a 25. 12., 8. 4., 5. a 6. 7., 28. 9., 17. 11.
  • SC 514 / SC 515 ejede 24., 25. a 31. 12.
  • SC 516 / SC 517 jede v X a †, nejede 24. a 25. 12., 8. 4., 5. a 6. 7., 28. 9., 17. 11.

Dražší místenky, nebo vlastně ne?

Ke změnám dochází nejen u nového jízdního řádu, ale také v tarifu povinných místenek. Cena povinné místenky pro držitele In-karet sice roste ze 100 na 120 korun, na druhou stranu České dráhy začínají po vzoru především leteckých dopravců opět rozlišovat špičkové a sedlové spoje. Na slabší spoje mají být nabízeny místenky s akční cenou, nově i pro držitele In-karet bez RailPlus. Cena akčních i běžných místenek navíc nebude jednotná, ale bude se odvíjet též od délky projížděného úseku - může tak začínat již na 35 korunách. Podobnou akci doposud dráhy nabízely jen pro cestující mezi Olomoucí a ostatními východními městy.

V konečném důsledku tedy cestující v úseku Praha - Ostrava (a dále) zaplatí v lepším případě stejně jako letos, v horším o 20 korun navíc. Cestující na kratších trasách oproti tomu zaplatí méně, a to až o 65 korun než doposud (s výjimkou výše zmíněné dosavadní akce).

Mohli jsme vám nabídnout přehledné tabulky, ale my jsme řekli ne!

Původním záměrem bylo nabídnout čtenářům i několik tabulek s cenami místenek. Vzhledem k tomu, že zde je již jedná velká tabulka s jízdním řádem spojů SC Pendolino v GVD 2011/2012, rozhodli jsme se, že zde raději jen odkážeme na výňatek z Přepravního tarifního věstníku Českých drah. Studovat ceny místenek i rozdělení vlaků na "špičkové" a "sedlové" tak můžete prostřednictvím tohoto odkazu.

Klid prosím! Tiché zóny

Mezi jednu z nových služeb, které jsou již v "provozu", patří zavedení tzv. tichých zón ve vlaku. Jedná se vždy o první a poslední vůz soupravy, tedy vždy o jeden z obou vozových tříd. V těchto vozech by měli mít cestující klid od telefonujících, stejně jako by mělo být samozřejmostí v těchto vozech nevést hlasité hovory, či používat počítače se zapnutým zvukem. Podle zájmu cestujících pak chtějí České dráhy zavést tento typ vozů i na další vlaky.

Napájím, čili jsem

Další "novinkou" by mělo konečně být zprovoznění zásuvek na 230 V ve všech vozech 2. třídy všech jednotek (ve vozech 1. třídy jsou již z výroby). Zásuvky jako takové jsou sice už nainstalovány ve všech soupravách, ale vzhledem k tomu, že se tyto úpravy dělají jen při pravidelných odstávkách souprav za běžného provozu, doposud nejsou ve všech soupravách plně zprovozněny. K dnešnímu dni fungují na soupravách 002, 004, 005 a 007. U zbývajících se čeká na doplnění zbývající technologie k jejich napájení. Uvidíme, jak si povedou zásuvky na „stahovačkách“, což občas trápí cestující nejen v Pendolinu, ale i u konkurenčního RegioJetu, využívajícího dosud jen starší rakouské vozy. Nutno ovšem dodat, že výpadky zásuvek při „stahovačkách“ zdaleka nepostihují jen vozy českých dopravců, ale i mnohé další vozy cizího původu.

Instalace zásuvek 230 V
Montáž zásuvek 230 V do Pendolina, foto: Honzík Montáž zásuvek 230 V do Pendolina, foto: Honzík Montáž zásuvek 230 V do Pendolina. Napájecí filtry 230 V/230 V., foto: Honzík Montáž zásuvek 230 V do Pendolina. Nainstalované zásuvky před spuštěním., foto: Honzík

Hello world! Aneb Fun&Relax namodro

Instalací Wi-Fi připojení do jednotek řady 680 plány Českých drah nekončí. V současné době mají již vypracován plán pro instalaci zařízení do dalších zhruba 400 vozů dálkové dopravy. Wi-Fi připojení by se tak podle všeho mohli dočkat i cestující ve všech vozech řad Aee/Apee/Bee/Bpee které prošly v minulých letech modernizací, v bistrovozech ARmpee, v tlakotěsných vozech Ampz/Bmz z produkce Siemensu či ve vozech Bmee/BDbmrsee, které mají procházet modernizacemi v roce 2012. Přímo z výroby by měly mít instalováno zařízení pro přístup k internetu také všechny vozy netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, které se Českým drahám podařilo po dlouhých peripetiích s ÚOHS koupit letos na konci září. K internetu se připojíte i v nových jednotkách RegioPanter z produkce Škody Transportation, které mají České dráhy v současnosti objednány. Všechny nové vozy pro dálkovou dopravu a vozy po modernizacích jsou nově vybavovány také elektronickým rezervačním systémem, který by mohl být po připojení vozů k internetu provázán přímo s rezervačním systémem Českých drah. Informace o zarezervovaném místě by se tak ve vozech mohla objevit prakticky okamžitě, i kdyby byla rezervace místa provedena až po vyjetí vlaku ze své první stanice na své trase.
Wi-fi připojení k internetu, foto: Vítek_V

Asi nejočekávanější novinkou v pendolinech pro rok 2012 je zavedení připojení k internetu pomocí Wi-Fi. Pár šťastných cestujících si už sice mohlo připojení z paluby vlajkové lodi Českých drah vyzkoušet, zatím ale vždy šlo jen o neoficiální připojení během zkušebních testovacích jízd. V průběhu zimy by se však měl definitivně realizovat projekt "Realizace a poskytovaní služby Internet na vlakových elektrických jednotkách ČD řady 680." Vítězem i na České dráhy nezvykle dlouhého výběrového řízení se stala společnost Simac Technik ČR. Ta je dceřinou společností nizozemského nadnárodního holdingu Simac Techniek N. V., který od roku 1986 působí na evropském trhu informačních technologií a akcie jsou obchodovány na Amsterodamské burze. Holding zaměstnává přes 800 zaměstnanců a zabývá se systémovou integrací, poskytováním služeb a vývojem aplikací v následujích oblastech:

  • ICT infrastruktura: návrh, implementace a její další využití
  • ICT aplikace: konzultační činnost, vytváření aplikací na míru a jejich řízení
  • Průmyslová elektronika a automatizace.

Celková cena kontraktu dosáhla necelých 20 milionů korun. V této ceně ovšem není jen obyčejné připojení k internetu pro cestující přes jednoduchý router, jak mylně informaci o zakázce interpretovala mnohá média, ale půjde o komplexní řešení s mnoha návaznými službami. Simac Technik tak zajistí nejen návrh a instalaci všech zařízení (Simac Technik ve svých řešeních využívá zejména výrobky firem Cisco a Nortel), ale také dohled a garanci nad tím, aby celý systém fungoval. Zvolené řešení je postaveno na co nejvyšším využití všech možných způsobů aktuálního připojení. Oproti řešení u konkurenčního RegioJetu, který i přes tvrzení Radima Jančury ve skutečnosti využívá ve svých routerech jen SIM karty jediného operátora, takže výsledné řešení za svou krátkou dobu provozu proslulo častými výpadky, bude připojení u ČD využívat služeb více mobilních operátorů. Navíc má dojít k vyřešení problémů s hluchými místy, aby bylo připojení funkční opravdu v celé své trase.

Kromě samotného připojení k intenetu bude Simac Technik zajišťovat též poskytování lokálního obsahu na vnitřním intranetu. Mezi to bude patřit například informace o aktuální poloze a rychlosti vlaku, interaktivní palubní zábava v podobě her a podobně. Konkrétní seznam nabízených palubních služeb bude teprve konkretizován, přesto je vhodné zmínit některé z věcí, o kterých se uvažovalo již v raných dobách projektu instalace Wi-Fi do vlaků Pendolino. Kromě výše zmíněných portálových stránek o vlaku se tak například uvažovalo o přenosu videa z kamery umístěné v kabině strojvůdce, možnost tisku na palubní tiskárně, sledování filmů uložených na lokálním serveru (zde by ale jistě nemalou část peněz stály licenční poplatky za jejich zpřístupnění; tuto službu hodlá dle slov Leoše Novotného nabízet i konkurenční Leo Express) a podobně. Mezi další, jistě zajímavé možnosti, by patřilo i připojení snímačů platebního systému NFC či on-line komunikace pokladen průvodčích na on-line validaci elektronických jízdenek. Ostatně výběrové řízení na on-line komunikaci pro pokladny průvodčích v současné době České dráhy již realizují.

Další z novinek, plánovaných na příští rok, je znovuzprovoznění audiosystému v první třídě. K tomu je třeba vyměnit nespolehlivé palubní CD přehrávače za nové s pevnými paměťmi typu FLASH. Přesný termín spuštění ale dosud není stanoven. Cestující si ale po realizaci všech těchto věcí budou moci zvolit, zda-li chtějí cestu strávit aktivně například serfováním na internetu, či pasivně, ať již v tichém voze v naprostém klidu nebo poslechem hudby z palubního audiosystému.

Což takhle dát si špenát? Ano, šéfe!

V souvislosti s novým konceptem gastronomie Českých drah je také třeba informovat o postupu jeho zavádění. Ačkoliv České dráhy o tomto záměru poprvé oficiálně informovaly například pomocí inzerátů v novinách (jeden vyšel například během srpna v MF DNES), vyrukovala koncem září některá média (včetně výše zmiňované MF DNES) se zprávou, že České dráhy "najednou" vypověděly smlouvu JLV. Ve skutečnosti dostaly všechny společnosti zajišťující pro České dráhy catering výpověď již v srpnu 2010 (tedy víc než rok před vyjetím RegioJetu na lince do Ostravy). Společnost JLV měla totiž již od roku 1994 smlouvu na dobu neurčitou, která každoročním dodatkem pouze upřesňovala, na kterých spojích budou JLV jezdit. Součástí smlouvy byla také 18měsíční výpovědní lhůta, která začíná běžet od zahájení nejbližšího nového GVD. Výpovědní lhůta tedy JLV skončí zhruba v polovině června roku 2012. U ostatních společností se vždy podepisovala jednoletá smlouva a České dráhy tak čekají, až skončí smlouvy se všemi společnostmi, a pak teprve hodlají zavést nový catering na všech plánovaných spojích najednou.
Zelňačka, foto: JLV, a.s.

Je to sice rok, co se i pendolina dočkaly Nové gastronomie v podání JLV, avšak i zde se chystá zásadní změna. Zhruba v polovině příštího roku by měly ČD zavést zcela novou koncepci cateringu ve svých vlacích, spoje SC Pendolino nevyjímaje. Nově by vše měla zajišťovat jediná firma s jednotným nově nastaveným standardem kvality a jednotnými cenami. Nemělo by tak hrozit, že si cestující jednou koupí chutné jídlo za pár korun a jindy to samé několikanásobně dráž a ještě v jiné kvalitě. Nově by cena hlavního jídla měla stát v průměru okolo 120 korun (momentálně je průměrná cena hlavního jídla ve spojích SC 125 Kč) a cestujícímu by mělo být jedno, zda-li ho objedná na území ČR či za hranicemi. V novém konceptu od personálu až po to nejzásadnější, jídlo, spolupracují České dráhy s jediným českým držitelem francouzského rytířského řádu za gastronomii, který je udělován francouzskou vládou – odborným lektorem Daliborem Navrátilem.

Základem nového konceptu má být stálá nabídka jídel, jako je například oblíbená svíčková či guláš, doplněná o různé pokrmy, ať již zahraniční kuchyně nebo pokrmy ze sezónní nabídky. Konkrétní nabídka bude tedy zveřejněna zhruba za půl roku se startem této nabídky ve vlacích Českých drah.

Kdo ale nechce tak dlouho čekat na novou podobu gastronomických služeb, nemusí věšet hlavu. České dráhy se staly oficiálním partnerem projektu Mňam Vlak, který pojede již 15. ledna 2012 a jehož součástí bude nejen degustace pokrmů přímo na palubě spojů SC Pendolino, ale také ve dvou vybraných restauracích v Olomouci.

Meziročně o 11 % cestujících navíc

České dráhy pro rok 2012 připravily sérii novinek, které by měly spojům SC Pendolino přidat na atraktivitě zejména v souvislosti s nastupující konkurencí v podobě RegioJetu. V současné době počet cestujících spoji SC Pendolino neustále narůstá a jen v říjnu přepravily meziročně o 8 000 cestujících navíc. Za celé období od ledna po říjen se jednalo o 11 % cestujících navíc. Jako jeden z důvodů má být kromě rychlosti i vysoká přesnost těchto spojů, které v současnosti patří mezi nejpřesnější a nejspolehlivější spoje na území ČR. Jak se ale bude počet cestujích vyvíjet v dalším období budeme moci zhodnotit nejdříve v příštím roce.

Zdroje: České dráhy (1, 2), Simac Technik ČR, IS VZ US, Železniční Magazín 10/2011


JiříK. | 8.12.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Oto 
09.12.2011 (13:07)  
Žilina také není špatná, ale myslím, že kvůli skutečnosti, že Regiojet bude jezdit do Žiliny za vnitrostátní jízdné, bude konkurence pro ČD velká.

Do Žiliny už nějakou dobu existuje SporoTiket, což je cena rozumná a dostatečně jednoduchá, aby si ji koupil i neznalý, zvlášt dnes, když ji eShop nabídne sám od sebe.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
09.12.2011 (13:00)  
EC 174: Čtu si zde všechny diskuze od začátku do konce a vím, že pan Sim se bude vždycky navážet do ČD a klidně si i vymýšlet nesmysly jako vymýšlej novináři na Idnes nebo v TV Nova :)). Nejlepší by bylo, kdyby začal jezdit autem, ale je to jeho věc. Ať se klidně neúnavně (viz. jeho dlouhé příspěvky) naváží do ČD a podporuje silniční dopravu. Já osobně budu vždycky jezdit vlakem a je mi jedno s kým, ale rozhodně to nebude s panem Arogantním :)).
registrovaný uživatel EC 174  mail  
09.12.2011 (12:16)  
Sim: Pokud jde o "lázeňský expres", jeho jízdní řád je uveden standardně v knižním jízdním řádu nebo na internetu. Není důvod uvádět ho zde.
A co se týče podmínek místenky Plzeň - Ostrava, je to velmi jednoduché - koupíte si místenku Plzeň - Ostrava (za 120 Kč) - nevím, co máte s tou Prahou.
:-)
registrovaný uživatel Sim 
09.12.2011 (11:55)  
Mno, ja mam treba jeste jednu "zakulisni" informaci z oficialniho zdroje, ze se zdrazuje i prvni trida - lepe receno, doplatek do jednicky v soucasnosti stoji dve stovky na tyden a bude stat 250.

V souvislosti s narustanim urovne druhe tridy nejen u konkurence, ale i ve vlastnich radach se z toho stava spis "priplatek za posledni volna mista ve vlaku".

Bohuzel pro mne (i kdyz spis pro CD) je docela neprijemna zprava, ze mizi "sprinter" v patek ve ctyri z Prahy - to byla jedna z veci, kde u me melo sanci Pendolino i pres vyssi cenu.

A ted k clanku - zcela jiste budu narcen z naklonnosti ke zlutym, prestoze jsem presvedcen, ze tomu tak neni, klidne si to myslete a rypejte, ale bude vam to houby platne:

- jeden z duvodu, co me odrazoval od Pendolina, byly vypadky zasuvek na stahovackach. Takze tento v clanku zminovany bod neni v zadnem pripade vysadou zlutych, spis naopak - u Pendolina je "probuzeni" zasuvek po stahovacce podstatne delsi (a mene jiste), nez u zlutych (tam jsem kolikrat stahovacku ani nezaznamenal)

- netusim, jake reseni wifi je pouzite u zlutych, nicmene pokryti a rychlost je na lepsi urovni, nez kdyz jsem si zajistoval pripojeni vlastnimi silami pomoci "bile kyslikate flesky" v Pendolinu

Dale z uvedene tabulky neni jasne, jaky bude pobyt Pendolin v Praze na hlavnim, pokud se bude jednat "lazensky expres" - pujde o zarazeni do taktoveho systemu, nebo se tim vytvori tesne nepripoje v celou?

Jo a jeste jedna vec ... zatim jsem nikde nenasel podminky, za jakych nastoupim v Plzni a vystoupim v Ostrave ... to budu mit mistenku jednu (za kolik?) nebo dve na jedno a totez misto (a pokud nebude, budu si muset v Praze poposednout)?

Kazdopadne za clanek dekuju, pekne sepsano :-) Jsem sam zvedav, co z uvazovaneho se kdy stane realitou.

A jeste k vydrzi zasuvky ... nema cenu si nalhavat, ze existuje perpetum mobile. Takze bud mam nadupanou masinu v ramci rozumnych rozmeru, ktera ale zere i maly deti v blizkym okoli, nebo mam "ctecku majlu", co pri dostatecne ztmavenym displeji vydrzi bez zasuvky celou sestihodinovou streku Plzen - Ostrava. Treti varianta je takova technologie, ktera umozni vysoky vykon pri nizke spotrebe, coz je pro bezne hobby/studacke pouziti ekonomicky nesmysl (levnejc vyjde si priplacet za spoje, kde jsou zasuvky, po dobu zivotnosti zarizeni - ale samosebou zalezi na cetnosti jezdeni).
registrovaný uživatel chio 
09.12.2011 (11:36)  
Najprv jedna poznámka: Žilina už patrí k strednému Slovensku (ja viem, že to bude neznalosťou miestnych pomerov) ;)

Žilina také není špatná, ale myslím, že kvůli skutečnosti, že Regiojet bude jezdit do Žiliny za vnitrostátní jízdné, bude konkurence pro ČD velká.
Mňa by zaujímalo, aká bude cena; pretože na vlaky.net preblesklo, že v medzinárodnej doprave bude na SC globálna cena a nebudú platiť klasické medzinárodné CL. A perlička: storno má byť 50 % z ceny lístka.
09.12.2011 (11:36)  
babilon : kdyz srovnam vydrz baterky s kamaradama a s lidma,ktery znam,tak behaji od zasuvky k zasuvce,kdyz jsem kupoval netbook,tak jsem nechtel za nej dat vic jak 6000 kč a vydrz alespon 4 hodiny s tim,ze budu jezdit spojema,abych cca na polovine cesty mohl vyuzit zasuvku,takze zatim jsem ohledne absenci zasuvek nemel problem,jen jednou do prahy,jinak v jakych spojich zasuvky na me trase jsou uz vim,takze se vzdy podle toho zaridim a posledni dobou jezdim pres noc,takze vzdy spim a zasuvky neresim
registrovaný uživatel EC 174  mail  
09.12.2011 (11:28)  
Je to možné, napadlo mě, jak by se třeba řešilo občerstvení v 1. třídě např. v nějaké kratší relaci za 35 Kč - to by se jednak nestihlo a jednak drahám nevyplatilo. Ale zase plná cena v 1. třídě na všechny relace by byla velice nespravedlivá - to bych jel raději expresem.
registrovaný uživatel M 
09.12.2011 (10:37)  
V 1.tride podle mne bude platit porad 120 korun. I na tomhle priklade prave chci ukazat, ze ve slabsi dny to v pendolinu nebude mit smysl
registrovaný uživatel EC 174  mail  
09.12.2011 (10:24)  
K novinkám - obecně se těším. A to zejména na SC do Chebu a Fr. Lázní. Budu často využívat. Škoda, že tento spoj zatím jezdí jen v soboty, je otázka, zda by počet souprav pendolin umožnil provozovat více spojů do Chebu.

Nové dělení místenek podle ceny je zajímavé, rád si to prostuduji, jen doufám, že to platí i v 1. třídě (že se nebude platit v 1. třídě vždy 120 Kč bez ohledu na trasu).

Žilina také není špatná, ale myslím, že kvůli skutečnosti, že Regiojet bude jezdit do Žiliny za vnitrostátní jízdné, bude konkurence pro ČD velká.

A k tichým oddílům - to je výborná věc - využívám. I když zatím tedy ještě nejsou cestující na pravidla v těchto vozech zvyklí, když jezdím těmito vozy, běžně se stává, že někdo řve do mobilu - občas jsem i napomenul.
09.12.2011 (9:36)  
to pan Michl
to že má jet ten vlak v Po, Út, St, ČT, Pá a Ne... jsem zjistil, akorát jsem nezjistil v kolik hodin mám přijít na nádraží, abych ho stihl..
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko