..: Pendolina v JŘ 2012: Sbohem Bratislavě, zásuvky, wifi a nejen to :..

681.001-4, Polom - Jeseník nad Odrou, foto: Duhy Praha — Nasazení všech pendolin z Prahy na Ostravsko, doplnění zásuvek na 230 V a zavedení Wi-Fi připojení. To jsou jen některé z novinek, které České dráhy postupně zavádějí ve vlacích provozovaných pod značkou SC Pendolino. Český majoritní dopravce se tak snaží dále zatraktivnit svoji vlajkovou loď, které na trase z Prahy přes Ostravu až do Havířova postupně od září přibývá konkurence v podobě spojů společnosti RegioJet. Dráhy chtějí kromě rychlosti konkurovat také v oblasti nabízených služeb, ceny či četnosti spojů, které od poloviny prosince nabídnou.

Nové destinace: Františkovy Lázně a Žilina

Františkovy Lázně

České dráhy stahují poslední jednotku řady 680 z tzv. jižní větve, kde zajišťovala jeden pár spojů Slovenská Strela. Důvodem je zejména nemožnost plného využití jednotky na této trase, protože pokud by měla souprava Pendolina jezdit systémově v taktu, nebyly by plně využity její schopnosti krácení jízdní doby. Naproti tomu se od poloviny prosince podívají jednotky řady 680 na pravidelných spojích nově do Žiliny, a také do Františkových Lázní. Některá média sice prezentovala zajíždění do Žiliny jako náhlou reakci Českých drah na zprávu konkurenčního RegioJetu o svém záměru tuto destinaci obsluhovat taktéž, se zajížděním Pendolin až do Žiliny však počítaly již dřívější plány drah, prezentované například při příležitosti pětiletého výročí provozu spojů SC Pendolino a konkrétní nasazení se objevilo již v prvotních návrzích jízdního řádu pro rok 2012 na jaře letošního roku. Definitivně tak budou k našim východním sousedům zajíždět dva páry spojů, a to SC 30/31 a SC 30/32. První pár bude do západoslovenské Žiliny zajíždět vždy v sobotu, druhý pár pojede v neděli tam a zpět se bude vracet v pondělí ráno. Jedním z důvodů, proč začínají jednotky řady 680 zajíždět do Žiliny až od GVD 2011/2012, ačkoliv plány na jejich zajíždění existují již delší dobu, je i pokračující modernizace tranzitního železničního koridoru z Ostravy přes Karvinou a Třinec směrem na Slovensko. Dalším důvodem je i uzavřená smlouva na nákup jednotek Siemens Viaggio Comfort, které by se měly stát nosnou řadou Českých drah na tzv. jižní větvi z Prahy přes Brno dále na jih a východ.

Obdobným způsobem budou v sobotu prodlouženy spoje SC 502 a SC 511 z Prahy přes Plzeň a Cheb až do Františkových Lázní. České dráhy tak vytvoří doposud historicky nejrychlejší vlakové spojení z východu republiky až k západním hranicím. Motivací pro zavedení tohoto sobotního páru vlaků bylo zejména dokončení optimalizace tratě Plzeň – Cheb a střídání turnusů v lázeňských městech. Právě lázeňští hosté by měly být podle Českých drah hlavní klientelou těchto spojů.

Nasazení pendolin v rámci GVD 2011/2012
 SC500SC502SC504SC30SC506SC508SC510SC32SC514SC516
Žilina6:0314:03
Třinec6:5214:52
Český Těšín7:0115:01
Havířov7:1915:19
Ostrava-Stodolní7:3615:36
Bohumín4:325:326:32|9:32|
Ostrava hl. n.4:415:416:417:419:4111:4113:4115:4117:4119:41
Ostrava-Svinov4:505:506:507:509:5011:5013:5015:5017:5019:50
Olomouc hl. n.5:376:377:378:3710:3712:3714:3716:3718:3720:37
Pardubice hl. n.6:497:498:499:4911:4913:4915:4917:4919:4921:49
Praha hl. n.7:468:469:4610:4612:4614:4616:4618:4620:4622:46
Plzeň hl. n.10:30
Mariánské Lázně11:13
Cheb11:33
Františkovy Lázně11:41
 SC501SC31SC505SC507SC509SC511SC513SC33SC515SC517
Františkovy Lázně12:19
Cheb12:29
Mariánské Lázně12:46
Plzeň hl. n.13:35
Praha hl. n.5:127:129:1211:1213:1215:1216:1217:1218:1219:13
Pardubice hl. n.6:078:0710:0712:0714:0716:0717:0718:0719:0720:07
Olomouc hl. n.7:219:2111:2113:2115:2117:2118:2119:2120:2121:21
Ostrava-Svinov8:0810:0812:0814:0816:0818:0819:0820:0821:0822:08
Ostrava hl. n.8:1810:1812:1814:1816:1818:1819:1820:1821:1822:18
Bohumín|18:27|21:2722:27
Ostrava-Stodolní10:2320:23
Havířov10:3820:38
Český Těšín10:5620:56
Třinec11:0421:04
Žilina11:5721:57
  • Uváděné časy jsou s výjimkou cílových stanic časem pravidelného odjezdu.
  • SC 30 / SC 31 v úseku Ostrava hl.n. – Žilina jede v (6) a 5. 7., 28. 9., nejede 24. 12., 7. 7., 29. 9.
  • SC 32 v úseku Žilina – Český Těšín jede v (1) a 27. 12., 10. 4., 2. a 9. 5., nejede 26. 12., 9. a 30. 4., 7. 5.
  • SC 33 v úseku Český Těšín – Žilina jede v (7) a 26. 12., 9. 4., 1. a 8. 5., nejede 25. 12., 8. a 29. 4., 6. 5.
  • SC 502 jede v X a (6) a 1. a 8. 5., 5. 7., 28. 9., nejede 7. 7., 29. 9.
    Praha hl. n. – Františkovy Lázně jede v (6) a 1. a 8. 5., 5. 7., 28. 9., nejede 7. 7., 29. 9.
  • SC 511 v úseku Františkovy Lázně – Praha hl.n. jede v (6) a 1. a 8. 5., 5. 7., 28. 9., nejede 7. 7., 29. 9.
  • SC 500 / SC 501 / SC 507 / SC 508 jede v X
  • SC 506 v úseku Bohumín – Ostrava hl.n. jede v (6) a †
  • SC 513 jede v X a †, nejede 24. a 25. 12., 8. 4., 5. a 6. 7., 28. 9., 17. 11.
  • SC 514 / SC 515 ejede 24., 25. a 31. 12.
  • SC 516 / SC 517 jede v X a †, nejede 24. a 25. 12., 8. 4., 5. a 6. 7., 28. 9., 17. 11.

Dražší místenky, nebo vlastně ne?

Ke změnám dochází nejen u nového jízdního řádu, ale také v tarifu povinných místenek. Cena povinné místenky pro držitele In-karet sice roste ze 100 na 120 korun, na druhou stranu České dráhy začínají po vzoru především leteckých dopravců opět rozlišovat špičkové a sedlové spoje. Na slabší spoje mají být nabízeny místenky s akční cenou, nově i pro držitele In-karet bez RailPlus. Cena akčních i běžných místenek navíc nebude jednotná, ale bude se odvíjet též od délky projížděného úseku - může tak začínat již na 35 korunách. Podobnou akci doposud dráhy nabízely jen pro cestující mezi Olomoucí a ostatními východními městy.

V konečném důsledku tedy cestující v úseku Praha - Ostrava (a dále) zaplatí v lepším případě stejně jako letos, v horším o 20 korun navíc. Cestující na kratších trasách oproti tomu zaplatí méně, a to až o 65 korun než doposud (s výjimkou výše zmíněné dosavadní akce).

Mohli jsme vám nabídnout přehledné tabulky, ale my jsme řekli ne!

Původním záměrem bylo nabídnout čtenářům i několik tabulek s cenami místenek. Vzhledem k tomu, že zde je již jedná velká tabulka s jízdním řádem spojů SC Pendolino v GVD 2011/2012, rozhodli jsme se, že zde raději jen odkážeme na výňatek z Přepravního tarifního věstníku Českých drah. Studovat ceny místenek i rozdělení vlaků na "špičkové" a "sedlové" tak můžete prostřednictvím tohoto odkazu.

Klid prosím! Tiché zóny

Mezi jednu z nových služeb, které jsou již v "provozu", patří zavedení tzv. tichých zón ve vlaku. Jedná se vždy o první a poslední vůz soupravy, tedy vždy o jeden z obou vozových tříd. V těchto vozech by měli mít cestující klid od telefonujících, stejně jako by mělo být samozřejmostí v těchto vozech nevést hlasité hovory, či používat počítače se zapnutým zvukem. Podle zájmu cestujících pak chtějí České dráhy zavést tento typ vozů i na další vlaky.

Napájím, čili jsem

Další "novinkou" by mělo konečně být zprovoznění zásuvek na 230 V ve všech vozech 2. třídy všech jednotek (ve vozech 1. třídy jsou již z výroby). Zásuvky jako takové jsou sice už nainstalovány ve všech soupravách, ale vzhledem k tomu, že se tyto úpravy dělají jen při pravidelných odstávkách souprav za běžného provozu, doposud nejsou ve všech soupravách plně zprovozněny. K dnešnímu dni fungují na soupravách 002, 004, 005 a 007. U zbývajících se čeká na doplnění zbývající technologie k jejich napájení. Uvidíme, jak si povedou zásuvky na „stahovačkách“, což občas trápí cestující nejen v Pendolinu, ale i u konkurenčního RegioJetu, využívajícího dosud jen starší rakouské vozy. Nutno ovšem dodat, že výpadky zásuvek při „stahovačkách“ zdaleka nepostihují jen vozy českých dopravců, ale i mnohé další vozy cizího původu.

Instalace zásuvek 230 V
Montáž zásuvek 230 V do Pendolina, foto: Honzík Montáž zásuvek 230 V do Pendolina, foto: Honzík Montáž zásuvek 230 V do Pendolina. Napájecí filtry 230 V/230 V., foto: Honzík Montáž zásuvek 230 V do Pendolina. Nainstalované zásuvky před spuštěním., foto: Honzík

Hello world! Aneb Fun&Relax namodro

Instalací Wi-Fi připojení do jednotek řady 680 plány Českých drah nekončí. V současné době mají již vypracován plán pro instalaci zařízení do dalších zhruba 400 vozů dálkové dopravy. Wi-Fi připojení by se tak podle všeho mohli dočkat i cestující ve všech vozech řad Aee/Apee/Bee/Bpee které prošly v minulých letech modernizací, v bistrovozech ARmpee, v tlakotěsných vozech Ampz/Bmz z produkce Siemensu či ve vozech Bmee/BDbmrsee, které mají procházet modernizacemi v roce 2012. Přímo z výroby by měly mít instalováno zařízení pro přístup k internetu také všechny vozy netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, které se Českým drahám podařilo po dlouhých peripetiích s ÚOHS koupit letos na konci září. K internetu se připojíte i v nových jednotkách RegioPanter z produkce Škody Transportation, které mají České dráhy v současnosti objednány. Všechny nové vozy pro dálkovou dopravu a vozy po modernizacích jsou nově vybavovány také elektronickým rezervačním systémem, který by mohl být po připojení vozů k internetu provázán přímo s rezervačním systémem Českých drah. Informace o zarezervovaném místě by se tak ve vozech mohla objevit prakticky okamžitě, i kdyby byla rezervace místa provedena až po vyjetí vlaku ze své první stanice na své trase.
Wi-fi připojení k internetu, foto: Vítek_V

Asi nejočekávanější novinkou v pendolinech pro rok 2012 je zavedení připojení k internetu pomocí Wi-Fi. Pár šťastných cestujících si už sice mohlo připojení z paluby vlajkové lodi Českých drah vyzkoušet, zatím ale vždy šlo jen o neoficiální připojení během zkušebních testovacích jízd. V průběhu zimy by se však měl definitivně realizovat projekt "Realizace a poskytovaní služby Internet na vlakových elektrických jednotkách ČD řady 680." Vítězem i na České dráhy nezvykle dlouhého výběrového řízení se stala společnost Simac Technik ČR. Ta je dceřinou společností nizozemského nadnárodního holdingu Simac Techniek N. V., který od roku 1986 působí na evropském trhu informačních technologií a akcie jsou obchodovány na Amsterodamské burze. Holding zaměstnává přes 800 zaměstnanců a zabývá se systémovou integrací, poskytováním služeb a vývojem aplikací v následujích oblastech:

  • ICT infrastruktura: návrh, implementace a její další využití
  • ICT aplikace: konzultační činnost, vytváření aplikací na míru a jejich řízení
  • Průmyslová elektronika a automatizace.

Celková cena kontraktu dosáhla necelých 20 milionů korun. V této ceně ovšem není jen obyčejné připojení k internetu pro cestující přes jednoduchý router, jak mylně informaci o zakázce interpretovala mnohá média, ale půjde o komplexní řešení s mnoha návaznými službami. Simac Technik tak zajistí nejen návrh a instalaci všech zařízení (Simac Technik ve svých řešeních využívá zejména výrobky firem Cisco a Nortel), ale také dohled a garanci nad tím, aby celý systém fungoval. Zvolené řešení je postaveno na co nejvyšším využití všech možných způsobů aktuálního připojení. Oproti řešení u konkurenčního RegioJetu, který i přes tvrzení Radima Jančury ve skutečnosti využívá ve svých routerech jen SIM karty jediného operátora, takže výsledné řešení za svou krátkou dobu provozu proslulo častými výpadky, bude připojení u ČD využívat služeb více mobilních operátorů. Navíc má dojít k vyřešení problémů s hluchými místy, aby bylo připojení funkční opravdu v celé své trase.

Kromě samotného připojení k intenetu bude Simac Technik zajišťovat též poskytování lokálního obsahu na vnitřním intranetu. Mezi to bude patřit například informace o aktuální poloze a rychlosti vlaku, interaktivní palubní zábava v podobě her a podobně. Konkrétní seznam nabízených palubních služeb bude teprve konkretizován, přesto je vhodné zmínit některé z věcí, o kterých se uvažovalo již v raných dobách projektu instalace Wi-Fi do vlaků Pendolino. Kromě výše zmíněných portálových stránek o vlaku se tak například uvažovalo o přenosu videa z kamery umístěné v kabině strojvůdce, možnost tisku na palubní tiskárně, sledování filmů uložených na lokálním serveru (zde by ale jistě nemalou část peněz stály licenční poplatky za jejich zpřístupnění; tuto službu hodlá dle slov Leoše Novotného nabízet i konkurenční Leo Express) a podobně. Mezi další, jistě zajímavé možnosti, by patřilo i připojení snímačů platebního systému NFC či on-line komunikace pokladen průvodčích na on-line validaci elektronických jízdenek. Ostatně výběrové řízení na on-line komunikaci pro pokladny průvodčích v současné době České dráhy již realizují.

Další z novinek, plánovaných na příští rok, je znovuzprovoznění audiosystému v první třídě. K tomu je třeba vyměnit nespolehlivé palubní CD přehrávače za nové s pevnými paměťmi typu FLASH. Přesný termín spuštění ale dosud není stanoven. Cestující si ale po realizaci všech těchto věcí budou moci zvolit, zda-li chtějí cestu strávit aktivně například serfováním na internetu, či pasivně, ať již v tichém voze v naprostém klidu nebo poslechem hudby z palubního audiosystému.

Což takhle dát si špenát? Ano, šéfe!

V souvislosti s novým konceptem gastronomie Českých drah je také třeba informovat o postupu jeho zavádění. Ačkoliv České dráhy o tomto záměru poprvé oficiálně informovaly například pomocí inzerátů v novinách (jeden vyšel například během srpna v MF DNES), vyrukovala koncem září některá média (včetně výše zmiňované MF DNES) se zprávou, že České dráhy "najednou" vypověděly smlouvu JLV. Ve skutečnosti dostaly všechny společnosti zajišťující pro České dráhy catering výpověď již v srpnu 2010 (tedy víc než rok před vyjetím RegioJetu na lince do Ostravy). Společnost JLV měla totiž již od roku 1994 smlouvu na dobu neurčitou, která každoročním dodatkem pouze upřesňovala, na kterých spojích budou JLV jezdit. Součástí smlouvy byla také 18měsíční výpovědní lhůta, která začíná běžet od zahájení nejbližšího nového GVD. Výpovědní lhůta tedy JLV skončí zhruba v polovině června roku 2012. U ostatních společností se vždy podepisovala jednoletá smlouva a České dráhy tak čekají, až skončí smlouvy se všemi společnostmi, a pak teprve hodlají zavést nový catering na všech plánovaných spojích najednou.
Zelňačka, foto: JLV, a.s.

Je to sice rok, co se i pendolina dočkaly Nové gastronomie v podání JLV, avšak i zde se chystá zásadní změna. Zhruba v polovině příštího roku by měly ČD zavést zcela novou koncepci cateringu ve svých vlacích, spoje SC Pendolino nevyjímaje. Nově by vše měla zajišťovat jediná firma s jednotným nově nastaveným standardem kvality a jednotnými cenami. Nemělo by tak hrozit, že si cestující jednou koupí chutné jídlo za pár korun a jindy to samé několikanásobně dráž a ještě v jiné kvalitě. Nově by cena hlavního jídla měla stát v průměru okolo 120 korun (momentálně je průměrná cena hlavního jídla ve spojích SC 125 Kč) a cestujícímu by mělo být jedno, zda-li ho objedná na území ČR či za hranicemi. V novém konceptu od personálu až po to nejzásadnější, jídlo, spolupracují České dráhy s jediným českým držitelem francouzského rytířského řádu za gastronomii, který je udělován francouzskou vládou – odborným lektorem Daliborem Navrátilem.

Základem nového konceptu má být stálá nabídka jídel, jako je například oblíbená svíčková či guláš, doplněná o různé pokrmy, ať již zahraniční kuchyně nebo pokrmy ze sezónní nabídky. Konkrétní nabídka bude tedy zveřejněna zhruba za půl roku se startem této nabídky ve vlacích Českých drah.

Kdo ale nechce tak dlouho čekat na novou podobu gastronomických služeb, nemusí věšet hlavu. České dráhy se staly oficiálním partnerem projektu Mňam Vlak, který pojede již 15. ledna 2012 a jehož součástí bude nejen degustace pokrmů přímo na palubě spojů SC Pendolino, ale také ve dvou vybraných restauracích v Olomouci.

Meziročně o 11 % cestujících navíc

České dráhy pro rok 2012 připravily sérii novinek, které by měly spojům SC Pendolino přidat na atraktivitě zejména v souvislosti s nastupující konkurencí v podobě RegioJetu. V současné době počet cestujících spoji SC Pendolino neustále narůstá a jen v říjnu přepravily meziročně o 8 000 cestujících navíc. Za celé období od ledna po říjen se jednalo o 11 % cestujících navíc. Jako jeden z důvodů má být kromě rychlosti i vysoká přesnost těchto spojů, které v současnosti patří mezi nejpřesnější a nejspolehlivější spoje na území ČR. Jak se ale bude počet cestujích vyvíjet v dalším období budeme moci zhodnotit nejdříve v příštím roce.

Zdroje: České dráhy (1, 2), Simac Technik ČR, IS VZ US, Železniční Magazín 10/2011


JiříK. | 8.12.2011 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
09.12.2011 (18:39)  
JiříK.: ta anketa je zajímavý nápad, jen prosím nám pak napište, jak to dopadlo , děkuji
registrovaný uživatel Sim 
09.12.2011 (18:11)  
Karel Kovářík > modre tabulky jsem nestudoval (preci jen mam trosku jine konicky, nez prochazet na sexshopu sppo a jine lahudkove texty), vychazel jsem zcela a pouze z toho, co jsem se docetl v clanku. Pokud 513 jede a v tabulce chybi, povazuju to za chybu - predpokladam totiz, ze cilem autora clanku bylo zpracovat pokud mozno komplexni a kompletni prehled provozu "ex-trpasliku" po zmene jizdniho neradu.

Ťululu > myslenka je rychlejsi nez ruce na klavesnici :-) Takze chapete zcela spravne, ze jsem myslel vydrz baterky notesa. A zrovna tak chapete spravne, ze stahovacka = misto, kde fira musi stahnout smetak, pricemz u modreho nadvlaku jsou zasuvky (myslim tim ty, ktere jsou v prvni tride - tedy jedine "garantovane") napajene primo, takze okamzite jak sberac ztrati kontakt s troleji jsou zasuvky bez elektriny. Mimo jine je to provazeno i nezvyklym tichem, protoze spolu se zasuvkami vypadne i klima.

Sedim prave ve zlutovlaku a snazil jsem se najit misto bez elektriny ... zatim se mi to nepodarilo - nesleduju to permanentne, ale pokud ztichne klima, koukam na zdroj... zatim jsem v Olomouci a od Prahy jsem zhaslou kontrolku na zdroji nevidel.

Laborec425 > pokud byste cetl poradne, mohl jste zaznamenat, ze se navazim primadne do tech, kteri se svoji vlastni neschopnost snazi maskovat osocovanim druhych nebo tvrzenim, ze "to nejde" (treba proto, ze se to tak nikdy nedelalo). Jestli se jedna o modre ci zelene, zlute nebo fialove z cervenymi puntiky a ruzivymi hvezdickami, je mi uplne u dvou pulek.

EC 174 > jak uz jsem psal vyse, vychazel jsem pouze z informaci uvedenych clanku. Teoreticky jsem si samosebou mohl procist modroweb od zacatku do konce, ovsem jeden z duvodu, proc navstevuju prave tenhle web je fakt, ze zde najdu zpravidla informace v podstatne srozumitelnejsi forme, nez jsou zakodovane v pravni reci na modrem webu. Hold poledni pauza neni nafukovaci, takze si vybiram, co behem ni budu cist.

babilon > ano, hledam je radeji tam kde nejsou, protoze se s nimi stale peru tam, kde je necekam :-( viz napriklad rozdilne podminky jedne a te same jizdenky, pokud ji kupuju v automatu, na pokladne nebo pres sexshop :-/ Momentalne se treba (zatim marne) snazim zjistit, jak je to s moznosti bezplatne mistenky k jizdence - zdali je to mozne pouze pri koupi te jizdenky, nebo je mozne si takovouto mistenku poridit i dodatecne.
09.12.2011 (16:18)  
Bratislava bez Pendolina
S takovou pompou se znovu zahajoval provoz italského létajícího kolejového zázraku na této trase a tak smutně skončil. No to se z toho snad po Večerníčku žalem rozpláču.
FRK
09.12.2011 (16:08)  
jedina vyhoda je,ze je tam misto a nemusíte se mackat ve dvojce

A to vám připadá jako malá výhoda? Mimochodem zapomínáte na aspekt spolucestujících.
To máte jako s drahou restaurací - když tam jdete nebo někoho pozvete, neznamená to nutně, že tam vaří o tolik líp než v levné. Ale (protože je to drahé) neleze tam každý obejda.
09.12.2011 (14:23)  
Sim : A jeste k vydrzi zasuvky....
pokud ji nekdo nerozbije,tak vydrzi,ale podle článku jste mel asi na mysli baterku

Stahovačky,tím se myslí,že se stáhne zběrač a potom nejde proud?
Jinak cestu Ostrava-Praha mam pendolinem projetou,obcas se stalo,ze elektrina nesla,tak mi jel minutku notebook na baterku a pak zase elektrina sla,to same se stava na trase Praha-Brno,kazdopadne nejaky problem v tom nevidim,mozna (spis urcite)jsem divnej.

M a Sim : souhlasim s vama ohledne 1.tridy,na spojich kde jsou DB a OBB vagony,vubec nevidim zadny rozdil a u ČD vagony A,AB,Aee,Armpee...můžete klidně i do 2.třídy,Ampz a Apee jeste trochu ujdou,jedina vyhoda je,ze je tam misto a nemusíte se mackat ve dvojce
registrovaný uživatel Kakov 
09.12.2011 (13:54)  
Sim: když už jste tak objektivní člověk, můžete mi prosím objektivně říct jaký je rozdíl mezi současným a budoucím SC513? tedy co je tak podstatné zhoršení, aby se z použitelného spoje stal nepoužitelný?

PS: v tabulce z neznámého důvodu SC513 chybí, reálně se jen ze sprintera stane regulérní SC
viz: http://portal.idos.cz/Data/vlakpdf/2011-12-11/k270t.pdf
09.12.2011 (13:52)  
Sim:
to budu mit mistenku jednu (za kolik?) nebo dve na jedno a totez misto?
zcela jiste budu narcen z naklonnosti ke zlutym

No nedivte se, když u modrých hledáte problémy i tam, kde žádné nejsou.
registrovaný uživatel M 
09.12.2011 (13:40)  
Je to možné, napadlo mě, jak by se třeba řešilo občerstvení v 1. třídě např. v nějaké kratší relaci za 35 Kč - to by se jednak nestihlo a jednak drahám nevyplatilo.
Stihne se to (teda Praha-Ostrava, mimo tenhle usek ani nevim, jak to bude stavet:). A s vyplacenim nesouvisi mistenka, ale cena jizdenky spis. A ta bude v 1.tride vyssi porad.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
09.12.2011 (13:29)  
Martin Utajený: Tak mě osobně by to nějak moc nevadilo. Já jsem nenáročný člověk stejně jako pan Ťululu tady z diskuze :)). Omlouvám se za OT :).
09.12.2011 (13:24)  
Laborec425

aby tě nakonec do Bratislavy nevezla Slovenská střela s řadou 851 s BALM ... nebo ať nežeru 954 + Bdtn + Bdtn + 854
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko