Olomouc — Doplňme seriál informací o změnách jízdních řádů pro období 2011 – 2012, které vstoupí v platnost 11. prosince 2011, o rekapitulaci, co vše čeká v regionální dopravě cestující v Olomouckém kraji. Největší změny pocítí uživatelé vlaků tam, kde tratě přecházejí z Olomouckého kraje do kraje Pardubického. Pardubický kraj výrazně změnil organizaci dopravy, objednal méně vlakových spojů, resp. nedošlo k dohodě mezi oběma kraji, takže provoz na trati 024 Štíty – Ústí nad Orlicí bude pouze po stanici Moravský Karlov (Pardubický kraj). Úsek Moravský Karlov – Štíty (Olomoucký kraj) zůstane bez železniční dopravy, stejně tak jako trať 025 Hanušovice – Dolní Lipka, kde kraji nebyla objednána žádna přeprava. Dopravu cestujících v těchto lokalitách plně převezmou autobusy. Obdobně bude doprava vedena jen po hranice Olomouckého kraje na trati 271 Prostějov 271 Prostějov - Chornice: všechny vlaky z Prostějova dojedou pouze do stanice Dzbel.
V následujícím období najedou vlaky Českých drah téměř 5,9 milonu vlakokilometrů. České dráhy vypraví v rámci kraje v pracovní dny 587 osobních a spěšných vlakům o víkendech pak 481 vlaků. Veolia Transport Morava pak vypraví v pracovní dny 59 a o víkendech 52 vlaků.
Změny oproti současnému stavu jsou na většině tratí zcela minimální, shrňme ty podstatné. Není jich mnoho.
Trať 271: Prostějov hl. n. – Chornice >>
V souvislosti se změnou v organizaci dopravy v Pardubickém kraji pojedou všechny osobní vlaky z prostějovského hlavního nádraží pouze na území Olomouckého kraje, tedy do Dzbele. Na všechny vlaky budou nasazeny modernizované Regionovy.
Trať 273: Červenka – Senice na Hané >>
Uspíšil se poslední večerní spoj z Litovle předměstí, nově vlak odjíždí ve 21.50 (oproti původnímu času 22.17). V Senici na Hané lze ve 22.05 přestoupit na osobní vlak do Olomouce.
Trať 274: Litovel předměstí – Mladeč >>
V souvislosti s ukončením rekonstrukce Mladečských jeskyní bude obnoven sezónní víkendový provoz mezi Litovlí předměstím a Mladčí od 2. června do 30. září 2012. Každou sobotu a neděli zajistí spojení s turisticky zajímavým místem čtyři páry osobních vlaků.
Trať 275: Olomouc hl. n – Senice na Hané >>
Poslední spoje z olomouckého hlavního nádraží v pátek ve 22.09, v sobotu ve 21.09 se prodlužují až do Prostějova. První ranní víkendové spoje vyjedou už z Prostějova místního nádraží přes Kostelec na Hané, Náměšť na Hané a Senici na Hané do Olomouce.
Trať 280: Hranice na Moravě – Horní Lideč >>
České dráhy ve své tiskové zprávě, kterou k novinkám v jízdnímu řádu v Olomouckém kraji vydaly 23. listopadu ve 14.45, doslova uvedly: "V Hranicích jsou zajištěny přípoje ke všem a ode všech rychlíků mezi Brnem a Bohumínem." Kdyby to byla pravda, zasloužily by si pochvalu. Pro tři rychlíky není zajištěn vlakový přípoj od Valašského Meziříčí (v tabulce jen ValMez), další čtyři rychlíky pak nemají zajištěn přípojový vlak z Hranic směr Valašské Meziříčí. Máme za to, že přípojový vlak by měl přijíždět, resp. odjíždět do jedné hodiny. Navíc u dalších devíti vlaků budou muset cestující čekat na přípoj v Hranicích déle než 30 minut.,
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Trať 292: Jeseník – Šumperk >>
V pracovní dny pojede ranní spěšný vlak ve 4.53 přes Šumperk, Uničov a Olomouc až do Zlína. Jedná se o nejdelší regionální vlak, který ujede 181 km. (Na zpáteční cestě ze Zlína bude vlak ukončen v Olomouci.) V sobotu a neděli pojede ve stejném čase do Zábřehu na Moravě, kde je zajištěn přestup na spoje ve směru na Prahu i Olomouc. Přeshraniční vlaky z Jeseníku do Krnova zůstávají beze změny.
Trať 297: Mikulovice – Zlaté Hory >>
Nedělní spěšný vlak do Olomouce odjíždí nově ze Zlatých Hor v 17.34. Páteční osobní vlak ze Šumperka bude nově dojíždět až do Zlatých Hor ve 22.07. V pracovní dny nepojede pár odpoledních vlaků ze Zlatých Hor ve 13.19 do Lipové Lázní a zpět ve 14.15 do Zlatých Hor s příjezdem v 15.05.
Trať 301: Nezamyslice – Olomouc hl. n. >>
Ve druhé polovině roku 2012 se očekává dodávka první ze tří zcela nových elektrických jednotek Škoda 7Ev RegioPanter a její nasazení na osobní vlaky z Olomouce do Nezamyslic přes Prostějov.
Zdroje: České dráhy, Olomoucký kraj, Správa železniční dopravní cesty, Veolia Transport Morava
Nemohu nic jiného, než se pod tuto větu podepsat! Naprostý souhlas! Se pak člověk se nemůže vůbec divit tomu, že se rozvazují přeshraniční osobní vlaky, když se už nedokáží domluvit ani "mezikrajové" v rámci jedné republiky!
Tato koncepce objednávání vlaků ve smyslu - jen pro svůj píseček malinkého VÚC - vede veřejnou službu pod drn..:-(
MD by toto dle mého názoru mělo nějak přeci jen kontrolovat.
M 152.0 - Štíty až Hanušovice už mám nedávno projeté. Chornici a okolí už bohužel nestihnu, jelikož jsem se o zavření tohoto úseku dověděl až nyní a je to pro mě šok.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.