..: Kterak jsme jeli do Libčevsi a Kadaňského Rohozce :..

Skupinová fotografie z Kadaňského Rohozce, foto: Doupovská dráha - www.doupovskadraha.cz Most - V sobotu 5. listopadu se uskutečnila narozeninová akce pořádaná k 10. výročí portálu ŽelPage. Dostala podobu velice zajímavé jízdy po některých již běžně nepoužívaných tratích a spojkách. A jelikož minulé, 9. výročí se uskutečnilo na jižní Moravě, tentokrát jsme se vypravili na úplně opačný konec České republiky, na Mostecko a Žatecko. Hlavními cíly jízdy pak byly Švestková a Doupovská dráha, tratě 113 a 164. Dopravcem celé jízdy byl právě provozovatel osobní dopravy na těchto dvou tratích, společnost Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD).

831.167 JHMD připravena na nástup v žst. Most, foto: Juraj Kováč Ráno okolo sedmé hodiny se podstatná část účastníků výpravy sešla již v Praze na Masarykově nádraží, ve spěšném vlaku 1712, který byl tak díky tomu vcelku slušně zaplněn. Zajímavou shodou náhod zde zrovna probíhal přepravní průzkum a počítání cestujících, takže několik desítek účastníků naší zvláštní jízdy asi pěkně ovlivnilo statistiky, takže je možné, že jinak asi nepříliš plný vlak bude díky tomu pro další období nadále zachován. Asi za dvě hodiny jsme pak bez velkých problémů dojeli přes Slaný a Obrnice do Mostu, kde již u prvního nástupiště čekal náš objednaný motorový vůz řady 831 dopravce JHMD. Ten jsme vyzdobili naší směrovou tabulkou a pro snažší orientaci i rozpisem, kde kdo má sedět. Kupodivu pak byl náš vlak hlášen i staničním rozhlasem a zveřejněn na pragotronech, ačkoli s cílovou stanicí Obrnice, jelikož Libčeves pragotrony již neumí. V prázném mosteckém nádraží to však téměř nebylo třeba, jelikož ho všichni v pořádku našli. Přesně v půl desáté se pak vlak vydal na svou dlouhou, téměř devítihodinovou pouť po spoustě zajímavých, mnohdy již zapomenutých tratích Mostecka a Žatecka.

Poslední přípravy motorového vozu na jedenáctihodinovou jízdu po severočeských lokálkách, foto: Juraj Kováč Nejprve jsme jeli po tzv. Švestkové dráze, trati číslo 113, kde již pravidelná osobní doprava léta nefunguje. Ještě předminulý rok zde jezdily v trase Litoměřice - Most sezónní vlaky JHMD, avšak v minulém roce se z důvodu vleklé výluky Správy železniční dopravní cesty již nejezdilo v celé trase a končilo od Lovosic v Třebívlicích. Důvodem byl havarijní stav mostu v obci, který SŽDC opravila až těsně před Vánoci. Proto i naše cesta končila sotva v polovině této dráhy v Libčevsi. Cestou se navzdory nepříliš dobrému počasí uskutečnilo několik fotozastávek, stejně jako v samotné stanici Libčeves. Nedlouho po odjezdu z Mostu začal fungovat i vlakový bufet, takže zájemci mohli vyzkoušet žatecké pivo, klobásu či nakládaný hermelín. Po krátké přestávce v Libčevsi se pak vlak vydal zpět do Obrnic, kde jsme po vykřižování s nákladním vlakem pokračovali zpět do Mostu. Spojku z odbočky České Zlatníky jsme si bohužel bohužel projet nemohli, jelikož zde zrovna probíhala oprava koleje a výměna pražců, takže jsme jí pouze na dálku pozdravili.

Fotozastávka v Třebušicích s 831.167 JHMD, foto: Juraj Kováč Z Mostu jsme se po nástupu některých opozdilců vydali na mostecké nákladové nádraží, odkud jsme po úvrati dojeli do Třebušic, kde jsme napojili malé překvapení, přívěsný vůz řady Btx, který je již půl roku nově ve stavu JHMD a slouží k provozu na normálněrozchodných drahách, které firma provozuje. Pak jsme už hladce dojeli do Kadaně, kde jsme po obdržení rozkazu a klíčů od výhybek a dopraven pokračovali na kadaňské předměstí, už po trati 164. V Kadani předměstí proběhl zajímavý posun a fotozastávka. V areálu místní vlečky je totiž deponován další motorový vůz JHMD, takže bylo možné si na kadaňském mostě přes velké údolí vyfotit na zdejší poměry netradiční soupravu 831-Btx-830. Ačkoliv mezitím vzniklo téměř hodinové zpoždění, tak jsme pak už pouze sólo pokračovali do Kadaňského Rohozce, kam jsme dorazili dokonce s náskokem a ještě cestou stihli několik zastávek.

Setkání s motorovým vozem 830.206 JHMD v Kadani, foto: Juraj Kováč Krátká fotozastávka v Kadani-předměstí, foto: Juraj Kováč Kadaňský Rohozec – konec trati 164 (831.167 JHMD), foto: Juraj Kováč 831.167 JHMD při posunu, Vilémov, foto: Juraj Kováč Společné foto v destinaci: Kadaňský Rohozec, 5.11.2011, foto: Juraj Kováč Společné foto v Kadaňském Rohozci, 5.11.2012, foto: Juraj Kováč

Konečná v Kadaňském Rohozci, 831.167 JHMD, foto: Juraj Kováč Pak jsme se vrátili do Vilémova a projeli se zbylou částí Doupovské dráhy přes Krásný Dvůr do Kaštic, kde jsme se vykřižovali z pravidelným rychlíkem 1263, mimořádně vedeným humanizovaným vozem 842 a přípojným Bdtn. Mezitím se již začalo smrákat, takže jsme ještě těsně za světla stihli projet spojku mezi stanicí Žatec západ a odb. Velichov. Pak jsme přes Žatec a Postoloprty dojeli do Března u Postoloprt, odkud jsme jeli přes další spojku, mezi odbočkami Vrbka a Bažantnice, kde však již byla opravdu velká tma. Odtud jsme se pak už vydali přes Obrnice do Mostu, kde akce úspěšně skončila. Doufáme, že se vám narozeninová jízda ŽelPage líbila a těšíme se na další setkání na některé z následujících jízd.


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky ŽelPage

Další z regionu ČR Ústecký


registrovaný uživatel Myšák  mail  
14.01.2012 (17:36)  
Majra : jest tomu tak, je to Vilémov, v Rohozci výtopna není... :-)

Díky za zajímavý článek, podobná akce mi loni bohužel utekla...
registrovaný uživatel Majra  mail  
14.01.2012 (11:43)  
Popis akce pěkný a přehledný; jen bych měl návrh na drobnou opravu popisu fotky 8/11 - podlé vrat výtopny vedle motoru mi to přijde spíš jako Vilémov, než Rohozec. Jinak pěkná dokumentace .

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko