..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   
03.11.2011 (13:01)  
JOHNZ) CityFrog, vyjma čumáku, má shodně cihloidní design jako tohle, pokud se nepletu. :-)
registrovaný užívateľ JOHNZ 
03.11.2011 (12:57)  
Tomáš Kraus: 451 a 452 sú prosímpekne čo (ak to nie sú priechodzie nízkopodlažné jednotky s výzbrojou (aj) na streche)?
03.11.2011 (12:39)  
NIcKON: Mně se to také moc nelíbí (hlavně ta bočnice bez okna), ale mám pocit, že ten "kvádr design" zčásti nutný je. V 60. a 70. letech jsme nestavěli průchozí nízkopodlažní jednotky se střešní výzbrojí, nepracovali jsme s hliníkovými profily a lepenými skly, každou chvíli se nezpřísňovaly bezpečnostní normy, nebyla snaha o unifikaci vozidel pro různá nasazení a mezi elektrickou a motorovou trakcí. Dneska je tohle všechno žádoucí/výhodné a na design to má vliv.
Jinak třeba takový Talent (1. generace) mi příliš jako krabice nepřijde. Na druhou stranu byly v 60. i 70. letech i lokomotivy, co moc krásy nepobraly - třeba řady 12X, 18X, 242... všechno na jedno brdo, okopírovaná bobina, a ne nepodobné třeba tomu co dělala ASEA, potažmo pak Rade Končar Záhřeb a Electroputere Craiova.
registrovaný užívateľ acolmiztli  mail  
03.11.2011 (12:37)  
Mně se designově líbí, zjevně tady budou rozdíly v generačních pojetích a jako takové bych debatu o povedenosti nechal otevřenou. Někomu se líbí, někomu ne. Že Žabotlamy už minimálně 15 let přesluhují je jasné. A Strakonicím gratuluji :-)
registrovaný užívateľ zlobr 
03.11.2011 (12:29)  
Já osobně mám rád takovýto "jednoduchý" design. Jinak jednotce fandím a doufám že se s ní svezu i u nás v okolí Brna.
03.11.2011 (12:19)  
Tak brzo jsem ji nečekal. Palec nahoru! (Za včasnost, připojuji se k nářku za design.)
editor alebo admin ŽP NIcKON  mail  
03.11.2011 (12:18)  
Ach jo, kam se poděli všichni ti šikovní průmysloví designéři, co kreslili československé lokomotivy v 60. a 70. letech? Opravdu je nutné, aby každý nový vlak vypadal jako lehce otesaný kvádr? :( Vždyť je to špatná reklama především pro dopravce.
  1 ... 15 16 17 18 19      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko