..: Škoda představuje elektrickou jednotku 7Ev RegioPanter :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Plzeň(Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 650/651.001 RegioPanter, dveře 1500 mm, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Odhalení jména RegioPanter, 3. 11. 2011, foto: Matouš Vinš Slavnostní křest - generální ředitel ČD Petr Žaluda, foto: Matouš VinšRegioPanter, foto: Matouš VinšParuza, Chovanec, Bernard, Žaluda, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 1. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč RegioPanter, plošina, foto: Juraj Kováč RegioPanter, interiér 2. třídy, foto: Matouš VinšToaleta RegioPantera, foto: Matouš Vinš

Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru , Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.11.2011 (11:25)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   
07.11.2011 (17:42)  
Raquac: Takze opet za stejne nebo vice penez o dost mene muziky. :-)
Jeste lepe je na tom Elefant. Ten ma sice pri stejne delce o neco vetsi kapacitu, ale cena na sedadlo u neho vychazi na celych 697 000,- (RP-593 000,-, DML-414 000,-). Navic se jedna jenom o SS verzi.
Netusite nekdo cenu Flirta? Tenhle by se do srovnani celkem hodil. http://www.stadlerrail.com/media/uploads/factsheets/FLIRT_Angel_Trains_Eurobahn_D.pdf
registrovaný užívateľ Raquac 
07.11.2011 (13:53)  
Hawkey: Srovnávat kapacitu jednotky s jinou, kdy není znám požadavek zákazníka je docela nesměrodatné. Smerodatne to mozna neni, ale poskytuje to celkem zajimave vysledky - pocitejte se mnou. Zminovane Desiro ma o cca. 40 sedacek vic a o jeden zachod mene. 40 sedacek vazi zhruba 650 kg, samotna WC bunka pro invalidy asi 500 kg, plus bizuterie a budeme take asi na 650 kg. Tim se pozere rozdil hmotnosti sedacky/hajzlik. Takze vysledek je, ze 7Ev je oproti dotycnemu (podotykam ze dvousystemovemu) Desiru stale zhruba o 12 tun tezsi, pritom mene vykonna a s mensim poctem hnacich naprav. Docela by mne zajimalo, kde je ten rozdil hmotnosti skryt. Od oka to nevypada na podvozky (tipuji je na lehci nez SF6500), skrin ma srovnatelnou hmotnost - zbyva tedy vnitrni stavba, el. vyzbroj a HVAC.

Samozrejme, penize jsou az na prvnim miste a je otazka, za kolik by Siemens DML nabidnul (kdyby mely CD zajem na skutecnem vyberovem rizeni) v tak malem poctu. Nicmene jedno trivozove Desiro pro Brusel stoji v prumoeru 117 mil. Kc/kus (jedna tretina ze 305 jednotek dvousystemovych) a jedna trivozova jednotka 7Ev prijde na 137 mil Kc/kus (jedna petina z 15 jednotek dvousystemovych). Da se predpokladat prakticky shodna cena u Desira.
registrovaný užívateľ tarten 
07.11.2011 (11:17)  
Jen dvě poznámky ad Krutas57:
U lokomotivy je to jasný zasunutí (strojovna nemá hodnotu lidskýho života) - což myslim u 380 tak i je - ale u jednotky mi zase přijde nebezpečný mačkat prostor pro cestující.

Pokud jsem správně laicky pochopil, tak nouzové zasouvání kabiny je jen o definovanou vzdálenost, takže dokud jde o náraz v rámci spočítané zvládnutelnosti, nejde o destrukci strojovny (ev. prostoru pro cestující). Při nezvládnutelně silném nárazu se samozřejmě už děje leccoss.

mohlo bejt ETCS na 16km úseku, o životu a zraněních nemluvě. A výhledový ETCS2 na půlce jednoho koridoru je hezký, ale hrozně málo.

To je mi nesrozumitelné. ETCS Level 1 se v ČR vůbec nedělá a ETCS Level 2 je už naplánován na celý 1. koridor a poměrně brzy - 2015, částečně 2013, ne?
http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/prehled-staveb/program-ten-t/ertms-etcs-koridor-e.html
http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/pilotni-projekt-etcs.html
07.11.2011 (9:24)  
Honza: ale však se o tom mluví a jsou i fotky (opět odkazuji na Káčko). Sysel se na Okruhu odzkoušel hlavně proti Waně, peršas s esem se zase (v Přerově) zkoušeli hlavně proti sobě navzájem (co to třeba udělá, když budete chtít na peršasu navolit střídavej HV :-), a když "se zjistilo", že to chodí, tak se šlo jezdit (tuším že byla snad i jedna zkouška na Okruhu, ale krk na to nedám). Technicky to je dořešený (samozřejmě že to není úplně všecko definitivní, spousta toho vyplyne ještě z provozu), teď se čeká, až dozrajou papíry.

Kruťas: aha, už začínám chápat ty nesrovnalosti. Ešus má kabinu z hliníkových profilů (včetně příčníků) a na povrchu má nalepenou tu plastovou skořepinu. Panter má ocelovou kostru kabiny a na ní bude asi taky nalepené plastové čelo.
07.11.2011 (1:45)  
Aleš Liesk.: jenže ešus nemá laminátový čelo...

Hmm...
Čelní stěna kabiny strojvedoucího je tvořena samonosnou sendvičovou konstrukcí z laminátu a vytvrzovací pěny.
http://pantograf.wz.cz/471-popis.html
Přední čela hnacího a řídicího vozu s lepenými bezpečnostními dvojskly jsou skořepiny z kompozitních materiálů.
http://www.atlaslokomotiv.net/loko-471.html
Jinak za kompozitním čelem je dost bytelných elementů.
Hawkey, kousek dole.
...nemůžu si pomoct, ale já tam furt vidim ten laminát (popř. kompozit, což je k laminátu nadřazenej výraz a tudíž ho nevylučuje, spíš naopak)...

http://technet.idnes.cz/foto.aspx?server=technet.idnes.cz&r=technet&foto1=RJA22387c_P3201886.JPG

Tohle přecejen vypadá mnohem odolněji:
http://technet.idnes.cz/foto.aspx?server=technet.idnes.cz&r=technet&c=A110711_103602_tec_reportaze_rja&foto=RJA3c63a7_IMG_2582.JPG

A abych nebyl moc OT, tak se nabízí otázka: Jak se bude tahle kabina chovat při čelním nárazu? Bude se kabina vcelku "zasouvat" do skříně (= v krajním případě rozmačkání pasažérů) nebo tam je ještě nějaká "deformační zóna" jako u Elfů? Nebo to neni tak pevný, jak to vypadá, a bude se to deformovat hned?
U lokomotivy je to jasný zasunutí (strojovna nemá hodnotu lidskýho života) - což myslim u 380 tak i je - ale u jednotky mi zase přijde nebezpečný mačkat prostor pro cestující.

Hawkey: Jinak za kompozitním čelem je dost bytelných elementů.

Já tomu docela i věřim (ostatně to - doufám - prošlo spoustou labolatorních testů a díky nehodám i těch praktickejch), ale ty obrázky rozmačkaný kabiny mi nejdou z hlavy. Byl to sice nepravděpodobnej extrém, ale stalo se to. A teďka i přemejšlim jak by to dopadlo, kdyby 971.005 měl tu kabinu konstruovanou jako RP...

Kéž by někoho napadlo investovat taky do zabezpečovacího zařízení, aby se tyhle nehody vůbec nestávaly... Jenom za finanční škodu z toho Ústí mohlo bejt ETCS na 16km úseku, o životu a zraněních nemluvě. A výhledový ETCS2 na půlce jednoho koridoru je hezký, ale hrozně málo.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
06.11.2011 (23:07)  
Aleš Liesk.: no to eso na Kčku jsem viděl, ale nějak to probíhá v tichosti, vždycky se kolem všeho moc mluví, že se bude a kdo ví co, a teď je klid.
Ani nevím, že by se to zkoušelo na okruhu.
A dostatne ten peršing nějaké jiné číslo, aby se poznalo že má dálkové řízení??
06.11.2011 (21:36)  
Krutas> když sem po nehodě Elfa u Ústí psal, že laminátový čelo je moc fórový a měl by se tam dát kvalitní ocelovej rám,
jenže ešus nemá laminátový čelo...

Honza> ale není mi známo, že by už peršingy byly upravovány na dálkové řízení
No to ale není problém těch peršinků :-)))
(už se zkušebně jezdí, 163 v Ústí, 362 v Brně,... zkuste třeba navštívit Káčko)
registrovaný užívateľ Kakov 
06.11.2011 (20:26)  
jedine, v cem je RP lepsi, je asi dvernatost. Otazka je, jestli ji na jmenovanych tratich potrebujeme, kdyz na kapacitnejsim Elefantu staci hodnota mensi

na druhou stranu jsem už několikrát slyšel od CD názor, že dveřnatost je u elefantů nízká a jak výborně na tom je žabotlam
06.11.2011 (12:02)  
Hawkey: No je mozne, ze ve VR bylo neco o umisteni sedacek proti sobe. Pokud ano, nevim, proc na nem CD tak tupe lpi. Kazdopadne i kdyby letadlo udelat slo, bude se v tomto usporadani jednat maximalne o par mist z duvodu onoho nesikovne tristeneho prostoru. Takze mi porad vychazi RP horsi ve zcela zasadnich a porovnatelnych parametrech. Jenom bych zduraznil, ze pozadavky na vozidlo ve VR by mely byt dany jako minimalni akceptovatelne (vykon, kapacita, pocet hnanych naprav...). Hodnoty lepsi, nez pozadovane by se pak mely projevit v celkovem lepsim hodnoceni vozidla. Takze:
- celkova kapacita soupravy - vozidla maji v podstate shodnou delku, takze krasne porovnatelne s prihlednutim k moznym par mistum navic z duvodu pouziti letadla
- cena soupravy, cena/sedadlo - s prihlednutim k poctu objednanych kusu, rozdil by ale nemel delat desitky procent (to, ze vyrobce vyviji zcela nove vozidlo by me nemelo moc zajimat)
hmotnost, hmotnost/sedadlo - parametry porovnatelne, byt sedackova hmotnost zavisi na kapacite. Tim myslim, ze by se nemely lisit o desitky procent.
merny vykon, pocet hnanych naprav - zase krasne porovnatelny parametr, pozadavek drah bude ve VR jako minimalni, ale to neznamena, ze nemuze byt kladne hodnocen parametr lepsi
vyska podlahy nad podvozky - potesi, ikdyz nemusi byt drahama striktne vyzadovan
jedine, v cem je RP lepsi, je asi dvernatost. Otazka je, jestli ji na jmenovanych tratich potrebujeme, kdyz na kapacitnejsim Elefantu staci hodnota mensi.

To ukazuje i na neschopnost drah, ktere svymi nevhodnymi pozadavky konkurenceschopnosti vozidla neprida.

S nejakym velkym posouvanim dveri bych to nevidel zas tak ruzove (vynechat, zuzit asi ano) z duvodu pevnostni kontroly. Navic, pokud by dvere k podvozkum posunout slo, tak by tam taky byly. 6 spatne vyuzitelnych koutu mezi dvermi a podvozky nejspis nebude pozadavek drah :-).
registrovaný užívateľ Neonym  mail  
06.11.2011 (11:10)  
Až teď jsem si všiml, že na dveřích už je konečně jen jedno tlačítko a budou se otevírat obě křídla
  1 2 3 4 5 ... 19      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko