..: Boj dopravců o cestující mezi Londýnem a Birminghamem :..

Virgin Trains Pendolino Česká republika, rok 2030: Cestující mezi Prahou a Brnem sklízí plody konkurenčního boje. S platností od nového jízdního řádu se zásadně zlepšily podmínky pro cestující mezi Prahou a Brnem. Poté, co si cestující léta stěžují na drahé a přeplněné spoje společnosti RegioJet mezi Prahou a Brnem přes Pardubice, rozhodla se této situace využít společnost Vysočina, dceřinná společnost Rakouských spolkových drah. V koncesi z roku 2017 na provozování rychlíkové linky Praha - Havlíčkův Brod - Brno, kterou od Ministerstva dopravy získala na výjimečných 20 let, se společnost Vysočina zavázala, že investuje 1 miliardu korun do zlepšení technického stavu tratě mezi Golčovým Jeníkovem a Tišnovem a že nasadí nová naklápěcí vozidla. Výsledek těchto investic si mohou cestující užívat právě nyní. Luxusní vlaky do Brna nyní Vysočina nabízí každou hodinu, jízdní doba je pouze o 10 minut delší než Jančurovy vlaky přes Českou Třebovou a tarify jsou o 50% nižší než dosavadní.

Zdá se vám to nemožné?

K analogické situaci došlo již letos od 5. září 2011 v Anglii na spojích mezi Londýnem a Birminghamem. Dálkové vlaky na čtyřkolejné magistrální West Coast Main Line provozuje na základě koncese od britského ministerstva dopravy již od roku 1997 společnost Virgin Trains, vlastněná podnikatelem Richardem Bransonem a autobusovou společností Stagecoach. Virgin zásadně zlepšil zlepšil kulturu cestování a zkrátil jízdní dobu nasazením moderních naklápěcích jednotek. Na 165 km dlouhé trati mezi londýnskou stanicí Euston a birminghamskou New Street nabízí v pracovní dny 51 párů vlaků s jízdní dobou 84 minut (průměrná rychlost 118 km/h) a s jízdným od 300 korun do 2132 korun za jednosměrnou jízdenku. V rámci celé koncese Intercity West Coast se společnosti Virgin podařilo od roku 1997 zvýšit počet cestujících z 13,6 mil. na 19 mil. ročně.

Chiltern Mainline Silver Slibný přepravní trh mezi Londýnem a Birminghamem se nově rozhodla oslovit i společnost Chiltern Railway (dcera německé DB Regio). Ta na základě 20leté koncese z roku 2002 provozuje osobní dopravu na trati mezi londýnskou stanicí Marylebone a birminghamskou stanicí Moor Street. Tato jižněji vedená trať je o 20 kilometrů delší než West Coast Main Line, a protože má mnohem horší směrové podmínky než její slavnější konkurentka, nenesla od konce 60. let 20. století významnější zátěž a dálkové rychlé vlaky nebyly zavedeny. Chiltern Railway se rozhodla tuto trať oživit a pokusit se jí využít pro získání alespoň části cestujících, kteří se dosud pohybují mezi Londýnem a Birminghamem jak ve vlacích společnosti Virgin, tak po dvou dálnicích. Společnost Chiltern Railway investovala téměř 8 miliard korun do státního majetku - zvýšení traťové rychlosti na 160km/h a opravy starých nádražních budov. Z tohoto důvodu je také koncese udělena výjimečně na 20 let.

Po ukončení stavebních prací mohla Chiltern 5. září 2011 konečně zavést nový jízdní řád, který obsahuje zcela nově zavedené spoje mezi Birminghamem a Londýnem v půlhodinovém intervalu, s jízdní dobou 90 minut a s tarify, které jsou ve špičce až o 50% nižší než naklápěcí expresy Virginu po West Coast Mainline.

Budeme sledovat, jak se Chiltern Railway (vlastně DB) bude dařit zaujmout cestující mezi Londýnem a Birminghamem.

Zdroj: Chiltern Railway,Virgin Trains,rail.co.uk,Department of Transportation UK


konca | 21.10.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Spojené království


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
21.10.2011 (17:45)  
DB si to vypočítali, spočetli si kolik je cestujících na tradiční trati a kolik ta firma asi utrží ročně. Od té částky x odečetli nákup jednotek plus provoz a zbyla jim celkem zajímavá částka a tu investovali do toho, aby se celý business plán podařil (do tratě). Celkem jednoduché.

Dejme tomu že stavba trati je u nás ve stejné cenové úrovni jako v anglii (lidská práce je dražší, ale u nás se více ukrade), ale jízdným by se to zaplatilo třeba až za 70 let :))) A do toho žádný investror nepůjde...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
21.10.2011 (17:38)  
Píše se rok 2030..... Na základě nařízení vlády a ÚV ČSSD právě podepsaného prezidentem s.Duškem jsou zestátněny všichni železniční dopravci. Nově vzniklá společnost ČSD se prezentuje novým korporátním nátěrem, převládající barvou je modrá a oranžová. Na čele všech hnacích vozidel je pěticípá hvězda velikosti 50 cm.ČSD za státní dotaci kupují podnik Škoda sídlící na česko-polském pomezí.Všichni zaměstnanci ČSD musí být organizováni v jedné ze 130 odborových centrál, které působí v žel.dopravě.Při opravách tratí se povinně nařizuje PHS ve výši 6 metrů, každé tři kilometry přechod pro medvědy, každých 10 km propustek šíře min.15 metrů pro případné tažení lachtanů.V brně se otevírá nové třípatrové nádraží,ležící vedle letiště.Všechny nové tratě se musí stavět širokorozchodné.Je slavnostně otevřena budova nového ředitelství ČSD, která vznikla přestavbou strahovského stadionu.Jako pravičácký přežitek je s okamžitou platností zrušena 1.vozová třída, stejně tak jídelní a lůžkové vozy.Všechna sedadla ve vozech jsou nově potažena modrou koženkou.Regionovy čeká další kolo modernizací, tentokrát spojení do 8 vozových jednotek + 1x Wap pro přepravu jízdních kol...
registrovaný uživatel SYN 
21.10.2011 (17:00)  
Ovšem že zrovna oprava tratě (a priori dílo s vysokým podílem práce) je u nás v ABSOLUTNÍCH číslech DRAŽŠÍ než v zemích s vyšší kupní sílou je bordel na druhou kterej nám dělá v oblasti dopravy a veřejných staveb vůbec dlouhodobě problémy...
To si pak opravdu těžko lze představit jak nějakej soukromník z nižšího jízdného našetří na dražší investici... to by fakt musel bejt frajer. No a to celé navíc při nižším počtu cestujících, tedy nižším objemu tržeb...

P.S. Přes tu Vysočinu by pokud vím chtěl nejvíc spravit úsek Čáslav - Havl.Brod, pak by se tam daly vyjezdit velice zajímavé časy, obzvlášť s nějakým Rkem které přecejen staví častěji a na 160 by to stejně nerozjelo, bo ani vagony ani loko...
21.10.2011 (15:46)  
Chary: o průměrný plat tady přece vůbec nejde. V kontextu tohoto článku řešíme, zda dopravce může zainvestovat opravu tratě a nová vozidla. A obojí u nás stojí stejně, ne-li víc že ...

Nebojte se, co je to kupní síla, je mi dobře známo. A právě proto, že si může Angličan dovolit dát za jízdné poněkud vyšší částky, je pak možná modernizace tratí z jízdného, co dopravce vybere.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
21.10.2011 (15:15)  
turisto, přepočítávat libry na koruny bez kontextu a říkat si, jestli naši dopravci vyberou stejně, je z tržně-ekonomického hlediska poněkud krátkozraké, řekl bych. Kolik si těch jízdenek můžete koupit z průměrného platu? Za cenu té jízdenky, kolik máte kilo hovězího, bochníků chleba, kilowatthodin elektřtiny, kubíků plynu, večeří v restauraci, lístků do kina, kolikrát si můžete nechat ostříhat vlasy, opravit vodovod, položit metr parket, kolik je za to hodin práce v autoservisu, nebo třeba jakýchkoliv jiných srovnatelných služeb, které nakoupím v Praze jako v Londýně. Máte přehled?
21.10.2011 (14:27)  
DOBRÝ DEN

To by bylo opravdu krásné kdyby to nebylo v roce 2030 ale v roce 2012 ... ... společnost Vysočina ... že by na šprochu, bylo možná pravdy trochu?

Kdysi jsem slyšel že jsem chtěl někdo proniknout, ale nedopadlo to ... DB má svého radima jančuru ... uvidíme
21.10.2011 (13:45)  
Turista: Nicméně i jiné věci jsou dražší než u nás - doporučuji se podívat, kolik stojí jízdenky na MHD v Londýn - a i naše "předražená" Praha je z laciného kraje (dobře, existuje Oyster card)

Ačkoli, viděl jsem ve zpravodajství na britské televizi porovnání cen vlaků po západní Evropě, a skutečně, Angličané cestují nejdráž (ačkoli, zase existuje možnost koupit si lístek hodně dopředu)
21.10.2011 (13:31)  
No jo, ale jestli tyhle možnosti modernizací nejsou dané tím, že jízdenka stojí 3x-6x více než u nás ... opravdu u nás dopravce vybere tolik, aby si tohle mohl dovolit?
registrovaný uživatel Kakov 
21.10.2011 (13:06)  
tak tedy, to je hodně zajímavý článek, jsem zvědav jak to dopadne
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko