..: Boj dopravců o cestující mezi Londýnem a Birminghamem :..

Virgin Trains Pendolino Česká republika, rok 2030: Cestující mezi Prahou a Brnem sklízí plody konkurenčního boje. S platností od nového jízdního řádu se zásadně zlepšily podmínky pro cestující mezi Prahou a Brnem. Poté, co si cestující léta stěžují na drahé a přeplněné spoje společnosti RegioJet mezi Prahou a Brnem přes Pardubice, rozhodla se této situace využít společnost Vysočina, dceřinná společnost Rakouských spolkových drah. V koncesi z roku 2017 na provozování rychlíkové linky Praha - Havlíčkův Brod - Brno, kterou od Ministerstva dopravy získala na výjimečných 20 let, se společnost Vysočina zavázala, že investuje 1 miliardu korun do zlepšení technického stavu tratě mezi Golčovým Jeníkovem a Tišnovem a že nasadí nová naklápěcí vozidla. Výsledek těchto investic si mohou cestující užívat právě nyní. Luxusní vlaky do Brna nyní Vysočina nabízí každou hodinu, jízdní doba je pouze o 10 minut delší než Jančurovy vlaky přes Českou Třebovou a tarify jsou o 50% nižší než dosavadní.

Zdá se vám to nemožné?

K analogické situaci došlo již letos od 5. září 2011 v Anglii na spojích mezi Londýnem a Birminghamem. Dálkové vlaky na čtyřkolejné magistrální West Coast Main Line provozuje na základě koncese od britského ministerstva dopravy již od roku 1997 společnost Virgin Trains, vlastněná podnikatelem Richardem Bransonem a autobusovou společností Stagecoach. Virgin zásadně zlepšil zlepšil kulturu cestování a zkrátil jízdní dobu nasazením moderních naklápěcích jednotek. Na 165 km dlouhé trati mezi londýnskou stanicí Euston a birminghamskou New Street nabízí v pracovní dny 51 párů vlaků s jízdní dobou 84 minut (průměrná rychlost 118 km/h) a s jízdným od 300 korun do 2132 korun za jednosměrnou jízdenku. V rámci celé koncese Intercity West Coast se společnosti Virgin podařilo od roku 1997 zvýšit počet cestujících z 13,6 mil. na 19 mil. ročně.

Chiltern Mainline Silver Slibný přepravní trh mezi Londýnem a Birminghamem se nově rozhodla oslovit i společnost Chiltern Railway (dcera německé DB Regio). Ta na základě 20leté koncese z roku 2002 provozuje osobní dopravu na trati mezi londýnskou stanicí Marylebone a birminghamskou stanicí Moor Street. Tato jižněji vedená trať je o 20 kilometrů delší než West Coast Main Line, a protože má mnohem horší směrové podmínky než její slavnější konkurentka, nenesla od konce 60. let 20. století významnější zátěž a dálkové rychlé vlaky nebyly zavedeny. Chiltern Railway se rozhodla tuto trať oživit a pokusit se jí využít pro získání alespoň části cestujících, kteří se dosud pohybují mezi Londýnem a Birminghamem jak ve vlacích společnosti Virgin, tak po dvou dálnicích. Společnost Chiltern Railway investovala téměř 8 miliard korun do státního majetku - zvýšení traťové rychlosti na 160km/h a opravy starých nádražních budov. Z tohoto důvodu je také koncese udělena výjimečně na 20 let.

Po ukončení stavebních prací mohla Chiltern 5. září 2011 konečně zavést nový jízdní řád, který obsahuje zcela nově zavedené spoje mezi Birminghamem a Londýnem v půlhodinovém intervalu, s jízdní dobou 90 minut a s tarify, které jsou ve špičce až o 50% nižší než naklápěcí expresy Virginu po West Coast Mainline.

Budeme sledovat, jak se Chiltern Railway (vlastně DB) bude dařit zaujmout cestující mezi Londýnem a Birminghamem.

Zdroj: Chiltern Railway,Virgin Trains,rail.co.uk,Department of Transportation UK


konca | 21.10.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Spojené království


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.10.2011 (11:07)  
@ petra sismilichova:
berusko, zmen noty. uz podruhy stejnej koment. nezasekla se ti deska?? >> vymen prenosku.
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.10.2011 (11:04)  
nekolik poznamek:

1. chiltern rw je dcerou Arriva UK, nikoliv DB. a arriva je part of DB (pro uplnost...)

2. ceny: konca to napsal trosku kostrbate. ceny jsou nizsi, nez u Virginu, ale to je mimo jine taky dany tim, ze Chiltern ma ponekud odlisny fleet - srovnavat dalkovou soupravu British Rail Class 390 (Pendolino) s typicky primestskymi BRC 165/168/172 je dost nefer, uz jen kvuli poctum, ktery to operujou (53x BRC390 vs. 62 primestskych mixu plus 16x Mark3 vozy). takze ceny Virginu musi bejt logicky vyssi (v UK plati premisa vyssi kvalita=vyssi cena)...

3. navic chiltern jezdi opravdu co pul hodiny, ale konca ponekud zapomnel zminit, ze virgin jezdi co 20 minut mimo spicku, a co 10 minut ve spicce. rozdil v cene mimo spicku je ?2 ve prospech pro chiltern (?5/?7), ve spicce pak v prumeru ?3 (?9.50/?12.5). rozdil zanedbatelny (pro cestujiciho v uk...). zajimalo by me vytizeni dopravcu, typnu si, ze virgin bude jezdit plnej na futra - preci jen ma perfektni time table.

4. skutecnym vlastnikem koncese na uvedenou trat je spolecnost M40 Trains Ltd., chiltern je pouze casti ve fransize. stagecoach neni "autobusova spolecnost", stagecoach je firma provozujici autobusovou a zeleznicni dopravu (to je ale nepodstatny detail, vzhledem k faktum)

5. nevim uz, kde jsem to cetl, ale v ramci zlepsovani infrastruktury si fransizanti ponechavaji z kazdeho ucetniho roku ?6,000,000 na investice a dokonce se pocita s uhradou pripadny ztraty, jsou-li investice vetsi, nez sjednane. u chilternu to ma byt v roce 2017 ?-21,000,000 - za tu cenu jistych dotaci bych rekonstruoval taky, zvlast, kdyz si to vlastne stat zaplati tak, jako tak...
22.10.2011 (10:52)  
Opravdu plnohodnotný článek a ty komentáře...!
Tak akorát na tzv.novu nebo podobné hrůzy!Běžte radši fotit,je krásně,než takové tlachání o ničem!
registrovaný uživatel Ivan_B 
22.10.2011 (10:15)  
Společnost je dceřiná, nikoli dceřinná.
22.10.2011 (8:14)  
Díky za super článek.
registrovaný uživatel Kakov 
21.10.2011 (20:23)  
Petr budvar: tak to je docela škoda, ze s námi nepočítají (myšleno v první vlně), ale na druhou stranu divíte se jim? já ne...
registrovaný uživatel M 
21.10.2011 (19:53)  
Ja pouze vyuzil jiz napsaneho a jsem nevinny:) Akorat jsem starej a nic si nepamatuju, prastravak napsal "proste". Ja to pouzil ve zcela stejnem duchu. Na ci blabol reagoval, to je snad taky jasne. Asi se proste neudrzel a ja jej chapu...
registrovaný uživatel M 
21.10.2011 (19:32)  
prastravak - takhle se clovek stane zivnostnikem spis, ale to je fuk. "Snadny" to kazdopadne je.

Jsem rad, ze zde zaznelo, o jak velkych mestech je zde rec. Jedno je velke jako cela Ceska republika, to druhe jako rekneme Viden (a to za Birminghamem cihaji jeste nejaka mesta na L a M a mezi vsemi temito mesty se pomerne dost cestuje). To az prijde rec na to, kolik tam maji koleji...
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
21.10.2011 (19:19)  
21.10.2011 (19:17)  
blaho podnikatelů: podnikatelem se stát je zcela prosté, stačí zajít na živnostenský úřad a za tisícovku si pořídit živnostenský list, pokud někdo trvá na založení společnosti, pak na veřejnou obchodní společnost není potřeba žádný vklad, za pár tisíc ji zapíšou do obchodního rejstříku,a pak si lze už jen užívat to blaho..
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko