..: Boj dopravců o cestující mezi Londýnem a Birminghamem :..

Virgin Trains Pendolino Česká republika, rok 2030: Cestující mezi Prahou a Brnem sklízí plody konkurenčního boje. S platností od nového jízdního řádu se zásadně zlepšily podmínky pro cestující mezi Prahou a Brnem. Poté, co si cestující léta stěžují na drahé a přeplněné spoje společnosti RegioJet mezi Prahou a Brnem přes Pardubice, rozhodla se této situace využít společnost Vysočina, dceřinná společnost Rakouských spolkových drah. V koncesi z roku 2017 na provozování rychlíkové linky Praha - Havlíčkův Brod - Brno, kterou od Ministerstva dopravy získala na výjimečných 20 let, se společnost Vysočina zavázala, že investuje 1 miliardu korun do zlepšení technického stavu tratě mezi Golčovým Jeníkovem a Tišnovem a že nasadí nová naklápěcí vozidla. Výsledek těchto investic si mohou cestující užívat právě nyní. Luxusní vlaky do Brna nyní Vysočina nabízí každou hodinu, jízdní doba je pouze o 10 minut delší než Jančurovy vlaky přes Českou Třebovou a tarify jsou o 50% nižší než dosavadní.

Zdá se vám to nemožné?

K analogické situaci došlo již letos od 5. září 2011 v Anglii na spojích mezi Londýnem a Birminghamem. Dálkové vlaky na čtyřkolejné magistrální West Coast Main Line provozuje na základě koncese od britského ministerstva dopravy již od roku 1997 společnost Virgin Trains, vlastněná podnikatelem Richardem Bransonem a autobusovou společností Stagecoach. Virgin zásadně zlepšil zlepšil kulturu cestování a zkrátil jízdní dobu nasazením moderních naklápěcích jednotek. Na 165 km dlouhé trati mezi londýnskou stanicí Euston a birminghamskou New Street nabízí v pracovní dny 51 párů vlaků s jízdní dobou 84 minut (průměrná rychlost 118 km/h) a s jízdným od 300 korun do 2132 korun za jednosměrnou jízdenku. V rámci celé koncese Intercity West Coast se společnosti Virgin podařilo od roku 1997 zvýšit počet cestujících z 13,6 mil. na 19 mil. ročně.

Chiltern Mainline Silver Slibný přepravní trh mezi Londýnem a Birminghamem se nově rozhodla oslovit i společnost Chiltern Railway (dcera německé DB Regio). Ta na základě 20leté koncese z roku 2002 provozuje osobní dopravu na trati mezi londýnskou stanicí Marylebone a birminghamskou stanicí Moor Street. Tato jižněji vedená trať je o 20 kilometrů delší než West Coast Main Line, a protože má mnohem horší směrové podmínky než její slavnější konkurentka, nenesla od konce 60. let 20. století významnější zátěž a dálkové rychlé vlaky nebyly zavedeny. Chiltern Railway se rozhodla tuto trať oživit a pokusit se jí využít pro získání alespoň části cestujících, kteří se dosud pohybují mezi Londýnem a Birminghamem jak ve vlacích společnosti Virgin, tak po dvou dálnicích. Společnost Chiltern Railway investovala téměř 8 miliard korun do státního majetku - zvýšení traťové rychlosti na 160km/h a opravy starých nádražních budov. Z tohoto důvodu je také koncese udělena výjimečně na 20 let.

Po ukončení stavebních prací mohla Chiltern 5. září 2011 konečně zavést nový jízdní řád, který obsahuje zcela nově zavedené spoje mezi Birminghamem a Londýnem v půlhodinovém intervalu, s jízdní dobou 90 minut a s tarify, které jsou ve špičce až o 50% nižší než naklápěcí expresy Virginu po West Coast Mainline.

Budeme sledovat, jak se Chiltern Railway (vlastně DB) bude dařit zaujmout cestující mezi Londýnem a Birminghamem.

Zdroj: Chiltern Railway,Virgin Trains,rail.co.uk,Department of Transportation UK


konca | 21.10.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Spojené království


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
21.10.2011 (19:11)  
TTtrain: jak jste prosím přišel na tu velikost hvězdy? to mi tedy není vůbec jasné
registrovaný uživatel tarten 
21.10.2011 (18:17)  
KK: představitelé nadpřirozeného a všemu nadřazeného podnikatelského stavu, právě vyjíždějí po nové trati na svoje suši do nedalekých lázní, všichni kteří nepodnikají byly připraveni o majetek a donuceni zdarma postavit novou trať proo blaho podnikatelů........

Nojo, jenže takhle byli podnikatelé a soukromí zemědělci před veřejností vymalováváni zrovna za toho Stalina. Myslím, že je to stejně trapné z obou stran.
registrovaný uživatel tenzor 
21.10.2011 (18:14)  
Raquac: Londynska aglomerace ma dokonce kolem 11 milionu, Birminghamska tusim 2.
registrovaný uživatel Kakov 
21.10.2011 (18:12)  
TTtrain: zrovna tak trochu méně toho neustálého štvaní a zeměšňování lidí s levicovým názorem by taky neškodilo
registrovaný uživatel tenzor 
21.10.2011 (18:12)  
Chapu, ze jde o sci-fi, ale jak by mohl byt preplneny vlak u spolecnosti, ktera od sveho vzniku prodava jizdenky pouze na konkretni mista, na to opravdu ma fantazie nestaci. Ale jinak dobre :)

Jinak pokud existuji objektivni duvody proc tu trat ozivit, tak je to jiste super. Ale taky muze jit o pekny tunel, nenamlouvejme si, ze se takove veci deji jen u nas.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
21.10.2011 (18:10)  
For Karek Kovářík: nechci se Vás dotknout, ale trocha nadhledu by jistě neškodila, neníliž pravda?
registrovaný uživatel Raquac 
21.10.2011 (18:08)  
Jen pro zajimavost - Londyn/Birmingham 7,6/1,0 milionu obyvatel, Praha/Brno 1,3/0,4 mil. obyvatel. A to jsou jen centra, kdyz budeme uvazovat spadove oblasti, bude rozdil pravdepodobne jeste vyraznejsi. K tomu jeste stoji za zminku, ze cena veskere techniky je velmi podobna, stavebni prace bez ceskych korupcnich prirazek budou u nas jen o neco malo nizsi.

Zdá se vám to nemožné?

Takze ano, zda se mi to nemozne. Kazdopadne, diky za zajimavou aktualitu.
registrovaný uživatel Kakov 
21.10.2011 (18:03)  
TTtrain: to jsou naprosto nemístné a hlavně zbytečné invektivy, to Vámi zmíněné budovatelství bych spíše očekával od Vás pravičáků čili Vaše RK (rozkrádací komise) ODS a LK (likvidační komise) TOP09 za účelem dalšího tunelování státu a likvidace poctivého občana, kdy se jako ukázka dokonalé práce s velkou slávou zaplatí spřáteleným podnikatelů za tato díla, kterému z nějakých záhadných důvodů nebudou na to peníze stačit, tak je alespoň investuje do vlastního luxusu.......

takže nejsou Vaše sny takovéto? píše se rok 2030: představitelé nadpřirozeného a všemu nadřazeného podnikatelského stavu, právě vyjíždějí po nové trati na svoje suši do nedalekých lázní, všichni kteří nepodnikají byly připraveni o majetek a donuceni zdarma postavit novou trať proo blaho podnikatelů........

a víte co je na tom nejhorší, že mi Vaše pravičácké kecy nejvíc připomínají Stalina, ten taky jako hlavní úkol své krutovlády považoval požírání vlastního národa
registrovaný uživatel Kakov 
21.10.2011 (17:47)  
SYN: jenže otázka je, zda pokud by trať opravoval soukromník za svoje, by najednou nestálo to samé "desetinu" ceny co dnes....

protože ačkoliv stavbaři tvrdí něco jiného (no aby né, když jim hrozí, že přijdou o darované stamolióny), tak dochází k předražování díky celé řadě chyb při vypisování VŘ, korupci atd.

všiměte si, že všechny dopravní stavby u nás staví několik málo firem a stejně většinu prací jen přeprodávají...
21.10.2011 (17:46)  
TTtrain - nevím proč, ale tohle mě přijde jako reálnější vývoj v Českém banánistánu. Bohužel u ČD (ČSD) je zákazník na posledním místě a kdo vybočí z řady, je trnem v oku :(
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko