..: Boj dopravců o cestující mezi Londýnem a Birminghamem :..

Virgin Trains Pendolino Česká republika, rok 2030: Cestující mezi Prahou a Brnem sklízí plody konkurenčního boje. S platností od nového jízdního řádu se zásadně zlepšily podmínky pro cestující mezi Prahou a Brnem. Poté, co si cestující léta stěžují na drahé a přeplněné spoje společnosti RegioJet mezi Prahou a Brnem přes Pardubice, rozhodla se této situace využít společnost Vysočina, dceřinná společnost Rakouských spolkových drah. V koncesi z roku 2017 na provozování rychlíkové linky Praha - Havlíčkův Brod - Brno, kterou od Ministerstva dopravy získala na výjimečných 20 let, se společnost Vysočina zavázala, že investuje 1 miliardu korun do zlepšení technického stavu tratě mezi Golčovým Jeníkovem a Tišnovem a že nasadí nová naklápěcí vozidla. Výsledek těchto investic si mohou cestující užívat právě nyní. Luxusní vlaky do Brna nyní Vysočina nabízí každou hodinu, jízdní doba je pouze o 10 minut delší než Jančurovy vlaky přes Českou Třebovou a tarify jsou o 50% nižší než dosavadní.

Zdá se vám to nemožné?

K analogické situaci došlo již letos od 5. září 2011 v Anglii na spojích mezi Londýnem a Birminghamem. Dálkové vlaky na čtyřkolejné magistrální West Coast Main Line provozuje na základě koncese od britského ministerstva dopravy již od roku 1997 společnost Virgin Trains, vlastněná podnikatelem Richardem Bransonem a autobusovou společností Stagecoach. Virgin zásadně zlepšil zlepšil kulturu cestování a zkrátil jízdní dobu nasazením moderních naklápěcích jednotek. Na 165 km dlouhé trati mezi londýnskou stanicí Euston a birminghamskou New Street nabízí v pracovní dny 51 párů vlaků s jízdní dobou 84 minut (průměrná rychlost 118 km/h) a s jízdným od 300 korun do 2132 korun za jednosměrnou jízdenku. V rámci celé koncese Intercity West Coast se společnosti Virgin podařilo od roku 1997 zvýšit počet cestujících z 13,6 mil. na 19 mil. ročně.

Chiltern Mainline Silver Slibný přepravní trh mezi Londýnem a Birminghamem se nově rozhodla oslovit i společnost Chiltern Railway (dcera německé DB Regio). Ta na základě 20leté koncese z roku 2002 provozuje osobní dopravu na trati mezi londýnskou stanicí Marylebone a birminghamskou stanicí Moor Street. Tato jižněji vedená trať je o 20 kilometrů delší než West Coast Main Line, a protože má mnohem horší směrové podmínky než její slavnější konkurentka, nenesla od konce 60. let 20. století významnější zátěž a dálkové rychlé vlaky nebyly zavedeny. Chiltern Railway se rozhodla tuto trať oživit a pokusit se jí využít pro získání alespoň části cestujících, kteří se dosud pohybují mezi Londýnem a Birminghamem jak ve vlacích společnosti Virgin, tak po dvou dálnicích. Společnost Chiltern Railway investovala téměř 8 miliard korun do státního majetku - zvýšení traťové rychlosti na 160km/h a opravy starých nádražních budov. Z tohoto důvodu je také koncese udělena výjimečně na 20 let.

Po ukončení stavebních prací mohla Chiltern 5. září 2011 konečně zavést nový jízdní řád, který obsahuje zcela nově zavedené spoje mezi Birminghamem a Londýnem v půlhodinovém intervalu, s jízdní dobou 90 minut a s tarify, které jsou ve špičce až o 50% nižší než naklápěcí expresy Virginu po West Coast Mainline.

Budeme sledovat, jak se Chiltern Railway (vlastně DB) bude dařit zaujmout cestující mezi Londýnem a Birminghamem.

Zdroj: Chiltern Railway,Virgin Trains,rail.co.uk,Department of Transportation UK


konca | 21.10.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Spojené království


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
23.10.2011 (18:45)  
Na ja, oni asi mají odboráři spolehlivé odhady kolik by teprve mohlo těch cestujících v UK být kdyby tam vydržely "silné unitární státní dráhy" a nedošlo k té odporné privatizaci...

Jako celkem stabilní "ohraná deska" bylo v minulých letech slyšet "běžte se kouknout do UK jak vypadá zpackana privatizace" ale ono se zdá že je tam nárůst cestujících a to i navzdory krizi posledních let, takže buďto ta privatizace nebyla zpackaná vůbec nebo se povedlo fázi poklesu už překonat...
22.10.2011 (22:40)  
No vida, já do předchozí diskuze dával odkazy na nárůsty cestujících na britských železnicích, protože soudruzi odboráři nás stále přesvědčují, respektive zastrašují privatizací a Anglii prezentují jako odstrašující příklad a zrovna takový pěkný článek :-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.10.2011 (17:52)  
@ Raquac
ok, mas pravdu.
registrovaný uživatel dsp76 
22.10.2011 (16:13)  
Zajímavý článek, díky
22.10.2011 (15:43)  
Pánové, trochu to mírněte, prosím :-)
registrovaný uživatel Raquac 
22.10.2011 (14:12)  
rpet: To je sice vsechno hezke, ale v soucasne dobe je Chiltern Railway soucasti DB Regio - je to tak tezky pochopit? Podivej se na ten druhy link - DB Regio i DB Arriva jsou obe dcerine firmy koncernu DB, Chiltern Railway se nachazi o uroven niz a je soucasti DB Regio, ne DB Arriva.

A pokud jde o nedavnou minulost, DB sice koupily v roce 2010 Arrivu, ale uz zhruba dva roky predtim (zacatkem roku 2008) vlastnily Chiltern Railways: http://www.railnews.co.uk/news/business/2008/02/15-chiltern-railways.html

Mas pravdu, ze chronologie neni exaktni veda, obzvlast v rukou nekterych vedatoru.

mas jeste nejaky nesmysl k debate?
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.10.2011 (13:53)  
ach ty muj boze... chronologie neni exaktni veda, nic mene ma jistou informacni hodnotu:

In August 2010, Arriva was acquired by Deutsche Bahn, one of the world’s leading passenger and logistics service providers.

tolik ze stranek arrivy uk.

logicky: pokud chiltern dostal jako fransizant licenci pred rokem 2010 a byl v te dobe jiz casti arrivy uk, tezko v tom mohly byt jakkoliv zakomponovany DB - koupili cast arrivy az v roce 2010. takze:

chiltern se kdysi stal casti arrivy, ta se stala casti DB v roce 2010.

mas jeste nejaky nesmysl k debate?
registrovaný uživatel Raquac 
22.10.2011 (13:25)  
rpet: Zajimave, ovsem DB i Chiltern Railway tvrdi neco jineho - tady to mate i z druhe strany: http://www1.deutschebahn.com/ecm2-db-de/gb/konzernabschluss/konzernanhang/sonstige_angaben/anteilsbesitzliste.html
registrovaný uživatel rpet  mail  
22.10.2011 (12:49)  
Raquac:

nemam chut investovat dalsi libry do vypisu z rejstriku. chiltern je dcera Arrivy, Arriva je soucasti DB.
registrovaný uživatel Raquac 
22.10.2011 (11:53)  
rpet: ad 1) http://www.chilternrailways.co.uk/about-us: Chiltern Railways is owned by Deutsche Bahn AG and is part of DB Regio, Deutsche Bahn’s local and regional service provider.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko