..: ČD pokračují v prodeji nemovitostí :..

810.271-7 a chátrající staniční budova v Tovačově 10.8.2008, foto: KolmixPraha — České dráhy vypsaly výběrové řízení na firmu, která zajistí prodej nevyužívaných nemovitostí. O prodeji budov jsme informovali již v lednu tohoto roku; nyní však nabírá prodej budov větších rozměrů. Dráhy chtějí tzv. balíčkovým prodejem, díky němuž se zbaví i méně atraktivních budov a pozemků, prodat 18 500 nemovitých statků. Tím se sníží náklady na jejich údržbu, která zatěžuje rozpočet nemalou částkou. Podle plánu by pak dráhy měly vlastnit jen ty budovy, které využijí a jsou nezbytné k zajištění provozu, tj. administrativní, nádražní a provozní budovy, čímž by mělo dojít k roční úspoře 240 milionů korun. Vítěz výběrového řízení, který by měl být znám v únoru příštího roku, pak zajistí určení tržní hodnoty majetků a jejich následný prodej. Za tříletou zakázku by měl inkasovat zhruba 90 milionů korun, nicméně skutečná výše provize bude pochopitelně záviset na dosažené prodejní ceně. „Hledáme konsorcium firem tvořené renomovanou mezinárodní realitní kanceláří a subjekty z oblasti finančního poradenství a řízení projektů,“ dodává náměstek generálního ředitele ČD pro správu majetku Milan Matzenauer. V době, kdy dopravce potřebuje k zajištění provozu výrazně menší počet budov, jde o logický a správný krok. Obdobnou cestou jdou i jiné velké železniční společnosti; před časem prodaly velké množství nemovitostí například Deutsche Bahn (DB). Ušetřené peníze v rozpočtu tak mohou směřovat jiným směrem, například do oprav železničních vozidel. Přehled nemovitostí, které České dráhy již prodávají, je k dispozici na internetových stránkách.

Zdroj: České dráhy


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 23.10.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


25.10.2011 (10:40)  
No tak ta podůdržba je výsledek zcela jednoduché myšleny, nechat to zchátrat a pak to zbourat, ušetří se spousty peněz (které nejspíše putovali do kapes vrchnostů)... Tuto myšlenku už za své vzali dřívější ČSD od dob, když se už vědělo, že určitý majetek začal být zbytečný, takže se nemusí obvyňovat jen ČD alias nedávno odvozené (samosebou opět kvůli penězům) SŽDC. Prostě se kdysi chátrání nastavilo, v tom pak následníci pokračovali, aby dokončili zkázotvorné dílo... Také koukám s údivem, jak se dráha kdysi rozpínala a jaksi vše bylo potřeba a k užitku, tak dnes je to jakoby veliká ocelová koule, které se nejde zbavit (narozdíl třeba od zaměstnanců)...
Jednoduše, když vašnostové z GŘ myslí jen na svá drahá auta, draze zaplaceně služebky či draze vybavené kancly, platy raději nepočítaje, není se čemu pak divit, že na to doplácí ten překáživší odvrácený konec firmy.
24.10.2011 (20:06)  
No za žalostnej stav může cca z 90% dlouhodobý podfinancování údržby tratí i nákupu vozidel, takže klidně kopněte ještě o hodně výš, až na vládní úroveň ;-)
24.10.2011 (12:44)  
S první částí by se dalo možná souhlasit, s druhou už těžko.

navíc tomu, který může za žalostný stav železniční dopravy v Česku

Za ten žalostný stav může z poloviny i SŽDC, tak nějak nechápu proč by to mělo připadnout jim (z logiky věci pochopitelně ano, ale když už se tak hezky rozčilujete...), rozhodně to není nic lepšího než ČD. A zase tak žalostně se nejezdí, to jen český lid si musí pořád na něco stěžovat.
24.10.2011 (12:21)  
Nechápu, proč by ČD vůbec nějaké nemovitosti měly patřit. Nádraží apod. mělo připadnou SŽDC a ne jednomu pitomému dopravci (navíc tomu, který může za žalostný stav železniční dopravy v Česku!)

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko