..: LEO s:)mile club: i v Česku začínají cestující sbírat body :..

smile Card od LEO Express, foto: Aleš Petrovský Praha — Česká železnice se dočkala prvního věrnostního programu západního střihu: soukromý dopravce LEO Express spustil v tomto týdnu zákaznický projekt s:)mile Club, který kromě akčních slev přináší i výhody za loajalitu zákazníků. Zatímco ve světě aerolinek je takový doplněk naprostou každodenní samozřejmostí, na železnici se řadí spíše mezi průkopníky; hezky po boku karty bahn.bonus (Deutsche Bahn), .Italo Più (NTV), Tempo (Renfe), Eurostar Plus Points či Guest Rewards (Amtrak). Pro zákazníky černo-zlatého dopravce to ovšem také znamená, že během deseti měsíců provozu musí už potřetí znovu provést registraci (vyplnit formulář), a následně vyměnit stávající papírovou kartičku za plastovou, s logem s:)mile Card. Kdo karty nesbírá, může získat samolepku, na obojí současně však nárok nemá.

Kromě marketingového bonusu v podobě jednoho balení Kofoly přináší zákaznická karta možnost při každé cestě sbírat body do věrnostního programu. To je něco, co konkurenční České dráhy ani RegioJet svým zákazníkům nenabízí. Za každých 10 korun zaplaceného jízdného tak cestující získá jeden bod (či míli), navíc s 10% bonusem při dobití kreditního účtu částkou nejméně tisíc korun. Každých 200 mil pak může proměnit ve 100 kreditů na svém LEO Účtu, z něhož pak může nakupovat jízdenky v e-shopu, a nově také na pokladně. Samotný kreditový účet se tím stává o něco použitelnější, a to i v porovnání s Kreditovou jízdenkou Student Agency. Použití na pokladně je zabezpečeno čtyřmístným PIN kódem. Navíc platí, že i nová zákaznická karta dává svým držitelům nárok na 20% slevu z ceny jízdenky do třídy Economy, stejně jako dosavadní dočasné papírové kupony.

Mílovými kroky vpřed…

Věrnostní program Miles & Smiles Turkish Airlines: zákaznická karta má čtyři možné podoby, podle statusu zákazníka, foto: Turkish AirlinesNázev s:)mile Club nijak nezaskočí časté letce; na české železnici je však překvapivý ze dvou důvodů: jednak odkazuje na anglosaskou délkovou míru, jež je tuzemskému prostředí poněkud cizí; jednak ona anglická slovní hříčka s „úsměvem“ není tak zcela nová. Cestující, kteří mají zkušenost s mílovými programy aerolinek, si možná hned vybaví několik podobně pojmenovaných věrnostních programů – Miles and Smiles (Turkish Airlines), FlySmiLes (Sri Lankan Airlines) nebo Smiles (Gol Transportes Aéreos).

…a několik mil nazpátek

WESTbahn Kilometerbank karta, foto: Juraj KováčLetecké inspirace stranou, asi nejvíce rozporuplným bodem nového programu LE je jeho samotná realizace. Dopravce, jenž od svého začátku razí filosofii inovací a netradičních řešení, možná mohl finální podobu svého věrnostního programu ještě trochu domyslet. Třeba zavedení plastové karty je krokem zpět oproti současnému trendu online služeb. Stejně jako LEO Express a RegioJet nekontrolují jízdenky, i věrnostní programy ve světě se už většinou dokázaly oprostit od nutnosti pořizovat si fyzické průkazy, navíc osobně na pobočce. Vše, co dokáže plastová kartička, dokáže i stávající LEO účet, který až dosud fungoval na stejném principu jako (čistě virtuální) Kreditová jízdenka SA.

Pokud by šel LEO Express ve své koncepci dále, mohl svůj zákaznický průkaz postavit třeba na myšlence kilometrické banky rakouského WESTbahnu. Ta existuje pouze v podobě čísla, resp. QR kódu, které cestující obdrží až na palubě na základě předchozího nákupu na internetu. Jednoduché a elegantní. U mobilních zařízení se naopak přímo nabízí standard Passbook, který už stihl od domácího Applu prorazit i na další majoritní platformy. Zarážející rovněž je, že žádnou z pokročilejších funkcí dosud nenabízí mobilní aplikace LEO Express, a to dokonce ani elementární možnost správy kreditu.

Usměvavé míle: výborně, ale proč tak složitě?

Servis na palubě, foto: Matouš DanielkaNež se řekne cokoliv dalšího, zaslouží si LEO Express pochvalu za nové nápady a odvahu představit službu, jakou dosud většina železničních dopravců ignoruje. Toto uznání je platné zejména v zemi, kde České dráhy ani mnoho let po zavedení In-karet nedokázaly nabídnout skutečně motivující věrnostní program, jelikož jejich „zákaznické aplikace“ jsou pořád vystavěny spíše na principu „Zaplatili jste si to, tak to zkuste vyjezdit“ (což při zbrklé cenové politice mnohdy není tak snadné, jak by se zdálo). Kreditová jízdenka žlutého dopravce naopak přinesla moderní kreditní systém bez zbytečných průkazů a omezení, ale nikdy se nepokusila využít svůj plný potenciál „zákaznické karty“. LEO Express se nebojí jít dál a své věrné zákazníky skutečně, hmatatelně odměňovat – a to je zcela určitě hodné uznání. Ptáme se jen, proč to musí dělat tak anachronisticky? Registrace LEO účtu, vyplnění papírového dotazníku, podání další elektronické žádosti, a ještě k tomu nutnost hlídat další kartu… pro něco, co šlo dávno řešit rychleji, snadněji a levněji elektronicky? To opravdu není obraz roku 2013. Přesto, vzhůru za mílemi!

Zdroj: LEO Express, WESTbahn


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.9.2013 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
24.09.2013 (18:19)  
Prislovi jeden o voze, druhy o koze jsi uz slysel?
registrovaný uživatel Sim 
24.09.2013 (6:59)  
M > vsak jo ... a na vyber mate bud 1+(34-33*(log 10))*24/(48/2)=2 ... nebo 1+1= 1,3261 kdyz bude slunecno a 1+1=1,2812 v pripade deste ;-)

P.S. on ten kreditovej system u telefonu ma taky zajimava zakouti - treba pokud mate moznost nacerpat v akci dvojnasobek kreditu a pak to pouzijete na DMS (s "vlastni spotrebou 10%) na charitu, je ve svy podstate operator v minusu.
registrovaný uživatel M 
23.09.2013 (20:41)  
Mozna se to da presne spocitat, ale misto 1+1=2 je ta rovnice 1+(34-33*(log 10))*24/(48/2)=2

PS: Ja volam vzdycky za koruny. Operator dava pprednost penezum, zmetek...
registrovaný uživatel Sim 
23.09.2013 (15:58)  
M > aniz bych to nejak vyuzival, predpokladam automaticky, ze to je stejne jako u mobilu, tedy 1 kredit = 1 koruna na mem uctu pripravena k pouziti. A stejne jako u mobilu mam nekdy moznost dobit si za 1000 kc vic nez 1000 kreditu, tady je to podobne ... takze chapu, ze vedeni kreditu oddelene od korun ma svuj smysl, byt se to tim trochu komplikuje. Nicmene to umoznuje zvyhodnit ty viceutracejici, takze mi to nijak kontraproduktivni neprijde.

Navic, na modre se snasi kritika za az nerealnou diskretnost - nabizi slevu 25% na inkartu, ktera ve skutecnosti neni slevou 25% ale zpravidla podstatne mensi. Pokud by se to ale nenabizelo jako sleva 25% z kazde cesty, urcite by kritiku bylo podstatne mene, nez nyni.

Takze Leo nabizi tak nejak protipol k systemu modre skrabky - pres podobnou byrokracii nabizi "neco", co neni na prvni pohled jasne, ale narozdil od modrych se u toho da pomerne presne spocitat, kolik toho pri jakych jizdach usetrim a zda mi to za tu namahu stoji.
registrovaný uživatel M 
22.09.2013 (22:32)  
Dodatek - pokud plati, ze smenny kurz kreditu a CZK je 1:1, tak mi neni jasny, proc plati 200 bodu -> 100 kreditu a neni to kus za kus (byla by nutna uprava 20 Kc -> 1 bod).
Fakt mi to prijde jako Sverakovske vysvetlovani, ve kterych dverich ma mladej hezkej kulisak satnu...
registrovaný uživatel M 
22.09.2013 (22:28)  
Na vsech tehle programech mne vzdy "fascinuje" to, ze se za nakupy za penize sbiraji body, ktere se pak vymenuji za penize. Aby z toho nebylo tak uplne patrne, kolik ta "sleva" vlastne je. Kdyby to bylo tak, ze za kazdou stovku vam dame korunu na virtualni ucet, tak je to jasne. Ale uz asi ne tak ukouzlujici (preci jen 1% neni nic moc:)

V pripade LE je to penize -> body -> kredity. Ale co se deje s kredity, to uz jsem nejak nedocetl. Asi bych to tam mozna i nasel, ale nejezdim s nima, takze bych ty vyhody stejne nemohl vyuzit. Ale slozity mi neprijde nejen ten "zrod" karticky, o kterem je clanek hlavne, ale i ten system pripisovani vyhod. No ale mozna nejsem cilovka a nechapu to z toho duvodu. A naopak cilovka to chape, takze vlastne dokonala kampan:-))
22.09.2013 (20:32)  
Bonusy a slevy u produktu jízdenka P-O, která je dotována ze 75% ze státního rozpočtu je věc více jak prapodivná. A že konkurence ČD tj. LE a RJ se těmto jízdenkám ještě musí podbízet je tragikomické s vědomím jak dlouho to můžou banky, které je profinancovávají tolerovat.
21.09.2013 (23:37)  
Pekny srovnavaci clanek. Diky. Me osobne neprestava udivovat, jak tohle odvetvi neztraci talent na generovani klientsky nepochopitelnych veci a nastup konkurence na tom nic nemeni. Bonus, k tomu majle, k nim kredit ... no chudak klient. Cela konstrukce program navic jenom odrazi zoufalost cenove konkurence na trase Praha - Ostrava. Neni v nem nic pro nejvynosnejsi klienty a cenove teroristy zadna vernost nezajima. Pokud na kartu (ktera je zadarmo) dostanu automatickou slevu 20%, tak proc resit vernost, proc resit majle, proste kdyz se hodi timhle jet, tak tu kartu mezi tuctem dalsich proste najde. Nejvetsi PR cela ta vec vygeneruje v okamziku, kdy ho zacnou orezavat. A pak si LE uzije stejne jako CSA, kdyz museli zacit menit jejich tehdy spatne nastavenou loajalitu.
registrovaný uživatel Etienne  mail  
21.09.2013 (16:41)  
Josef Petrák: aby nedošlo k pomýlení, registrace na webu a dočasná papírová karta jsou dvě rozdílné věci. Zaměstnanec nic neodkliká, stačí číslo papírové karty a vymění za novou.
registrovaný uživatel Etienne  mail  
21.09.2013 (13:55)  
Autorovo tvrzení v článku bych jen trochu poopravil, máte-li dočasnou papírovou kartičku, není třeba vyplňovat další formulář, ani tištěný, ani elektronicky - v pokladně je ihned vyměněna za novou.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko