..: ČD od prosince zavedou nové přímé vozy do Kodaně :..

CZ-ČD 61 54 72-81 007-9 WLABmz 'Kutná Hora', foto: Josef Petrák Praha — Počínaje prosincovou změnou jízdního řádu budou České dráhy ve spolupráci s německým dopravcem DB AutoZug vypravovat nové přímé vozy, spojující Prahu s Kodaní. Půjde o lůžkový vůz ČD řady WLABmz a klimatizovaný lehátkový vůz německého dopravce. Vozy budou vedeny v kategorii EuroNight/CityNightLine (EN/CNL); mezi Prahou a Berlínem budou řazeny na vlaku EN 456 Phoenix. Do Kodaně dorazí druhý den v 10.07, přičemž samozřejmě obslouží i další města na severu Německa a v Dánsku, například Flensburg, Padborg, Kolding s přípojem do Aarhusu nebo Odense. Pokud se rozhodnete cestovat tímto směrem, budete moci využít zvýhodněné akční jízdenky SparNight v ceně od 49 eur za lehátkový vůz, od 69 eur v lůžkovém voze kategorie economy a v lůžkovém voze 1. třídy (deluxe) od 99 eur. České dráhy pořídily lůžkové vozy Siemens WLABmz v podobném provedení jako DB a zařadily je od prosince 2006 do systému nočních vlaků EN a CNL; u DB byly české vozy nasazovány i na relace mimo ČR (např. CNL Apus v relaci Miláno - Amsterdam) a nejen s českými posádkami.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš | 11.10.2011 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Dánsko


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
11.10.2011 (10:14)  
Jo, Stockholm by byl fajn, sám jsem v létě na dovolené ve Švédsku byl a taky vlakem (kupodivu tam kam jsme potřebovali - na sever do Kiruny - to vyšlo levněji než letadlem, zvláště s bagáží na 3 týdny do hor), takže by přímé spojení aspoň do Stockholmu bylo fajn :-). Ale chtělo by jízdu ne přes Kodaň, ale tak jak jezdí Scandinavian-Night-Expres (či jak se ten noční vlak Berlin-Malmö jmenuje), 3 kočáry, z Malmö po jednom do Kodaně, Stockholmu a Osla. Příjezd tak v 16-17h do Stockholmu (17:30 odjíždí noční vlak na sever), což je odjezd z Prahy v docela nic moc čas (něco kolem půlnoci). Jenže tahle varianta má tolik problémů, že by byla jen stěží realizovatelná (trajekt, co Malmö-Stockholm - jezdí převážně jen X2000 a jako bonus případné šachování se soupravou v Berlíně Hbf) a obsazenost by taky nebyla závratná. No nic, zpět na zem a můžeme prozměnu zavzpomínat na Csárdáse z 90. let...

A abych nebyl úplně off topic, na tu Kodaň jsem zvědavý - nemyslím si, že to bude (zvlášť mimo sezónu) nějaký trhák :-(. Normální cestující na takové vzdálenosti poletí, pokud mu letadlo z nějakého důvodu nevadí.
11.10.2011 (9:44)  
Kodaň je dobrý start, ale je to málo. Mohla by se zavést linka, která by přes Öresundský most přejela do Švédska a poslala by jeden vagon do Oslo a jeden do Stockholmu. Dost lidí by to, myslím, uvítalo, zejména v létě, kdy lidi jezdí sem do Skandinávie na dovolenou. Možnost vzít si s sebou jednoduše třeba jízdní kola nebo auto a přejet spacím vagonem je něco, čemu letecká doprava konkurovat nemůže ani náhodou. Jistě, dá se půjčit auto a kolo tady, jenže co tak vím, tak Češi jezdí často na dovolenou sem třeba na měsíc, a to už se mít vlastní vyplatí. A jet to celé autem nebo vozit kola letadlem se dá, ale je to otrava.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko