..: Zapojte se do víkendového onlinu na téma jízdní řád 2012 :..

Grafikon, foto: Beáta Želtvayová Praha — Stejně jako v minulých letech odpočítáváme i letos poslední dny před příchodem nového jízdního řádu. Ten pro rok 2012 vstoupí v platnost již v neděli 11. prosince 2011 a přivítáme jej, jak je již zvykem, bohatým víkendovým online zpravodajstvím. Loni (1, 2) jsme poprvé zahájili úzkou spolupráci s diskuzním portálem K-report a slovensko-českým magazínem Vlaky.net; v neposlední řadě jste ale přispěli vy, vážení čtenáři. V podobném duchu bychom rádi realizovali další ročník, a proto uvítáme jakékoliv vaše náměty, komentáře, připomínky, fotografie, videa či jiné materiály, jimiž lze obohatit obsah zpravodajství. K tomuto účelu je zřízena speciální emailová adresa jr2012@zelpage.cz. Monitorovat ale budeme i naše profily na Facebooku, Twitteru a Google plus. Děkujeme všem, kteří se „železničního silvestra“ aktivně zúčastní!


Dominik Jaroš | 3.12.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže Komentáře

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel konca 
08.12.2011 (10:01)  
Tak jsem si bohužel oba příspěvky pana Jonáše přečetl až teď a úplně mi to rozjasnilo jinak celkem chmurný den. Už jsem se dlouho tak nezasmál.
registrovaný uživatel Sim 
06.12.2011 (23:14)  
Laborec425 > bezpecnost a pocet mrtvych bych do toho - pri poctu kuraku v nasi republice - radsi vubec netahal ;-)
06.12.2011 (16:26)  
naroznej: však taky ty "rychlíky" jezdí 843 se dvěma, čimž se to dostává dynamicky na podobný parametry jak předválečnej motorák. A rychlostní poměry na trati budou stejný, ne-li horší.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
06.12.2011 (14:57)  
tarten: A co třeba bezpečnost železnice, když mluvíte o autobusech nebo autech Praha - Brno? Kolik lidí denně průměrně umře na D1 a kolik ve vlaku mezi Prahou a Brnem? No jo, ale Vám zapřísáhlým automobilistům se přece nikdy nic v autě stát nemůže, co? :))
registrovaný uživatel chio 
06.12.2011 (8:59)  
A aby sme sa vrátili k téme: zaujímavé bude, aké budú reakcie cestujúcich na Ex 142, ktorý bude oproti tomuto GVD skrátený o 2 vozne. A žeby chodil medzi Ostravou a Prahou nejak prázdny, sa rozhodne povedať nedá. A podobne iné vlaky na tejto trase.
06.12.2011 (8:54)  
Docela by mě zajímalo, jak rychle to jel takový autobus roku 1938

Myslíte , že roku 1938 nějaký bus z Prahy do Brna jel ? Já si myslím , že nikoliv. Za dob první republiky dle mého odhadu ve srovnání s dneškem jelo tak cca 0,5 % busů. Jednak nikdo neměl potřeby cestovat tak jako dnes (99% obyvatel vesnic se živilo zemědělstvím ) a dále bylo naprosto běžné jít na první železniční zastávku třeba i 8 km.

samozrejme ze to nijak nerozporuje skutecnost, ze na zeleznicni dopravu (jak osobni, tak nakladni) se ponekud pozapomnelo
Je otázka z jakého úhlu se na to díváte. Jestli po stránce kvality infrastruktury tak zcela nepochybně. Jestli třeba po stránce nabídky spojení , pak musím nesouhlasit.

souhlasim totiz s Michal26, ze VHD v CR je na velmi slusne urovni
Já si to myslím také. V řadě případů je rozsah VHD dokonce předimenzovaný

von ten motorák neměl na nějaký rychlý rozjezdy zas tak extrovní výkon.

Při studiu starých jízdních řádů ze třicátých let jsem narazil na jeden posilový víkendový zrychlený vlak Praha-Svoboda n. n.Úpou trasovaný přes MB a Turnov. Tento vlak vedený motorovým vozem jel úsek Všetaty-MB 26 minut. To je dnes top jízdní doba rychlíku. Tehdy však v celé řadě stanic bylo zabezpečovací zařízení mnohem horší než dnes , které neumožňovalo průjezd stanicemi plnou rychlostí jako dnes.
05.12.2011 (22:49)  
pepe151: Objevit by se mohlo brzy. Kluci dělají korektury. :-)
registrovaný uživatel pepe151  mail  
05.12.2011 (17:15)  
želpage: kdy by se zde mohly oběvit nová řazení?
05.12.2011 (14:43)  
Vono je možná taky zajímavý porovnat, kolik vlaků s jakou kapacitou to takhle jezdilo 1938 a kolik resp. jaká kapacita to vyjede v roce 2012. A pak se zamyslet, co se za tu dobu změnilo v trasování a parametrech železničního spojení a co v trasování a parametrech silničního, kde byly v tom mezidobí priority a jestli má cenu se o ty sekundy přetahovat. Čili jestli to v tom osmatřicátym nebyl třeba nějakej ten Potěmkin v dobovym provedení. Mmch v literatuře jsem našel 2 h 55 min. což bych bral spíš, von ten motorák neměl na nějaký rychlý rozjezdy zas tak extrovní výkon.
registrovaný uživatel rpet  mail  
05.12.2011 (11:41)  
@ tarten:

...Jinak jste správně rozlišil, že šiju do rychlosti železnice, nikoli do železnice jako takové. Už jste ale nezachytil, že kritizuji dopravní koncepci země (státu).

coz nepochopilo mozna vic lidi, vcetne me:

souhlasim totiz s Michal26, ze VHD v CR je na velmi slusne urovni - nebot do ni se (k tvemu znechuceni) pocita i AD, ktera je na urovni kraju zajistena velmi dobre...

samozrejme ze to nijak nerozporuje skutecnost, ze na zeleznicni dopravu (jak osobni, tak nakladni) se ponekud pozapomnelo.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko