..: MDČR: na koridor do Českých Budějovic zatím zapomeňte :..

363.127, Praha-Uhříněves, foto: Pavel Martoch Praha — Ministerstvo dopravy již vypracovalo definitivní seznam staveb, které příští rok pozastaví nebo vůbec nezahájí. Ačkoliv byl rozpočet tohoto resortu navýšen o necelé čtyři miliardy korun, výrazné šetření se dotkne, bohužel, další výstavby obchvatu hlavního města a v neposlední řadě také železničního koridoru do Českých Budějovic, jehož termín dokončení bude už potřetí odsunut. Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a modernizace nejfrekventovanější české dálnice D1. Lze tak říct, že ministerstvo přímo preferuje rozvoj neekologické automobilové dopravy.

Koridor do Budějovic? Počkejte si deset let…

koleje-koridor Ministr Dobeš původně požadoval pro svůj resort 8,8 miliardy korun, což se však ukázalo jako nereálné. Rozpočet byl nakonec navýšen o necelou polovinu požadované částky – o 3,8 miliardy. Červenou proto dostala zejména další výstavba IV. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Prahy do Českých Budějovic, a to minimálně v úseku Nemanice - České Budějovice. Termín jeho dokončení bude odsunut už potřetí; podle původního plánu měl být hotov již minulý rok. Jak poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, nyní se může koridor dočkat dokončení až v roce 2020. „Z našeho pohledu je to už věc, která je i mezinárodní ostudou,“ podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba.

Škrty se netýkají pouze této lokality – odložena bude i modernizace trati 171 v úseku Černošice - Karlštejn a trati 320 v úseku Český Těšín - Dětmarovice. Mezi stavby, které by měly bez problémů dále pokračovat, patří například tzv. průjezd Plzní (modernizace železničního uzlu Plzeň za zhruba 1 miliardu korun) nebo modernizace úseku Plzeň – Rokycany, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Částka zhruba půl miliardy korun bude investována do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech.

Peníze nejsou už ani na kontrolu čistoty

WC ve voze Bt, foto: manil Usilovné hledání úspor ve státním rozpočtu se dotklo i kontroly čistoty v tuzemských vlacích. Dohlížet na dodržování smluvních podmínek mezi ministerstvem a Českými drahami teď bude jediný člověk, ostatní kontroloři byli propuštěni. Jedna kontrola tak připadá přibližně na jeden z čtyřiatřiceti tisíc vypravených vlaků. Statistiky Drážní inspekce však jasně hovoří již nyní o meziročním poklesu kontrolovaných vlaků na šestinu, tedy z loňských 420 spojů na letošních 75. Je nutné podotknout, že i přes tento nepříliš vysoký počet kontrol bylo uděleno celkem 455 pokut v celkové výši sedm milionů korun. České dráhy přiznávají, že výsledky těchto šetření jim výrazně pomohly ve zlepšení kvality služeb – na úklid najaly novou firmu a nastavily nové standardy kvality cestování.

Zdroj: ČT24, ČTK/Finanční noviny


Dominik Jaroš | 10.10.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
10.10.2011 (18:20)  
petra sismilichova: jsem toho názoru, že funkce jež zastával pan Fejk je u ČD velmi potřebná, ovšem za splnění následujících podmínek:

1) ne za 250 000 Kč měsíčně
2) musí se jednat o kompetentní osobu
3) musí mít ppravomoce k výkonu takové funkce potřebné
registrovaný uživatel Kakov 
10.10.2011 (18:17)  
Pikehead:odstranit rychlostni cimburi, vytunit useky, ktere vytunit jdou, a vyhazet predpotopni KO. Myslim, ze i tak z te streky jde vyuzivat to, co nabizi, zvlast kdyby ty rychliky vysoutezil nekdo normalni.

zdá se mi, že si trochu odporujete, nejsou náhodou Vámi popsané úpravy v podstatě tou stavbou 4.TZK?

jinými slovy nepřijdemi logické odvolat stavbu za x+něco málo peněz a pak chtít provést údržbu za x peněz, podle mě vytunění a výměna KO taky nebude levná záležitost

faktická poznámka, něco málo peněz znamená menší část peněz x
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
10.10.2011 (18:13)  
Ad M a článek Život s autem

Čísla v článku nedokážu posoudit, ale je však jasné, že kdyby neexistovala veřejná doprava, tak ta individuální na mnoha místech zcela zkolabuje.
Viz příklad IV. koridor - kdyby neexistovalo železniční spojení, tak při zachování stejné dopravní obslužnosti by museli lidé z okolí Prahy jezdit autem. Mezi Benešovem u Prahy a Prahou jezdí každou hodinu 2-4 osobní vlaky a 1 rychlík. Tj. mezi 15-16 hodinou vycestuje tímto směrem aspoň 1000-1500 lidí, kteří by jinak jeli 500-1000 automobily.
Zmiňovaná Fabia by rozhodně neměla spotřebu paliva 4 litry/100 km (pochybuji, že i za běžného provozu takovou má) a lidé by se pokoušeli dostat z Prahy domů celé odpoledne a přijeli by možná někdy večer...

Ještě připočteme desítky kamionů z nákladní dopravy, zvýšnou údržbu vozovky a pak znovu někdo spočítejte kg CO2 na osobu, co si vozí prdel ve Fabii a v hromadné dopravě.
10.10.2011 (18:11)  
petra sismilichova: jistě, odteďka už jen všechno Ríl ;-)
A cestovní doklady by si mohli taky cestující, ve vlastnim zájmu, kontrolovat sami? Další úspora ;-)
10.10.2011 (18:07)  
CD mohou ve vlastním zájmu,kontrolovat čistotu vlaků sami.Hlavně už žádné Fejky!
10.10.2011 (18:01)  
M: Co to je za slataninu? :-)
10.10.2011 (17:59)  
junkrs: kolik lidi dnes jezdi do Budejovic autem a kolik ve smradlave kozence? A kolik lidi bydli po trase I/3, kteri snaseji tu neumernou dopravni zatez?

Volba mezi dalsim kousickem 4. TZK a obchvatu Tabora a Veseli nad Luznici je myslim jasna a spravna.

Pokud se ale stavba 4. TZK takto oddaluje, mela by se adekvatne posilit udrzba, odstranit rychlostni cimburi, vytunit useky, ktere vytunit jdou, a vyhazet predpotopni KO. Myslim, ze i tak z te streky jde vyuzivat to, co nabizi, zvlast kdyby ty rychliky vysoutezil nekdo normalni.
registrovaný uživatel M 
10.10.2011 (17:53)  
Ja vedel, ze to driv nebo pozdeji pouziju...
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2011061905
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
10.10.2011 (17:33)  
Ví někdo, zda se letos začne stavět Modernizace tratí Veselí n.L. - Horusice a příští rok Modernizace nádraží v Ústí n.O. a započně Modernizace trati Sudoměřice u Tábora - Tábor a úsek Veselí n.L. - Doubí u T. ?

Děkuji.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
10.10.2011 (17:30)  
Někdější výhled hovořil, že v roce 2030 se u nás začnou stavět opravdové VRT. Já tomu dříve věřil.

Nyní záčínám mít skličující pocit, že to bude čas, kdy se teprve začnou dokončovat naše koridory započaté v devedesátých letech a koncepčně odpovídající západoevropským poměrům tak někdy před rokem 1980..

Nová trať Choceň-Ústí je v nedohlednu, nelahozeveské tunely zrovna tak a z ramena Praha-Ostrava chybí dokončit tak 10-15% délky tratě.

Stejný osud jako úsek Choceň - Ústí skoro předpovídám nové trati Nemanice - Ševětín. Tj. možná... jednou...
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko