..: České dráhy snížily ceny akčních jízdenek na vybraných relacích :..

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhy Praha — České dráhy od pondělí mění ceny akčních jízdenek SporoTiket Česko na vybraných relacích z Prahy, např. do Hradce Králové, Ostravy či Zlína. Tah je všeobecně vnímám jako reakce na zahájení provozu konkurenčního projektu IC RegioJet mezi Prahou a Havířovem. Po nedávném rozšíření v nasazování stevardek začaly dráhy v Praze a Ostravě nabízet cestujícím s jakoukoli jízdenkou nad 200 kilometrů nápoj zdarma a tuto službu chystají dále rozšiřovat například do Brna a Olomouce. Ve čtvrtek 29. září pak přišly se snížením cen na hlavních tazích a začíná tak defacto cenová válka mezi Českými drahami a RegioJetem. Dráhy od pondělí 3. října další z akcí ČD Promo. Bude platit na více relacích, samozřejmě z Prahy do Ostravy, ale také například do Brna, Olomouce či Hradce Králové. Zlevněny budou také jízdenky SporoTiket.

Zatímco obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou vyjde na 438 korun, resp. 329 korun se slevou IN 25, jízdenky ČD Promo pro trasu Praha - Ostrava budou k dostání na dobu neurčitou za základní cenu 295 korun. Držitelé In-karet mají možnost zakoupit zlevněnou variantu za 265 korun; ještě levnější varianta pro cestující do 26 let bude stát 200 korun. RegioJet nabízí na internetu akční jízdné pro držitele tzv. Kreditových jízdenky za 230 korun. Zlevněny budou rovněž některé relace jízdenek SporoTiket mezi Prahou a Moravou. Zklamaní však mohou být držitelé zákaznických karet. S aplikací IN 25 u jízdenky ČD Promo ušetří cestující pouze na cestě z Prahy do Ostravy přibližně 10 procent (30 korun), na trase z hlaního města do Pardubic to pak vychází pouze na 10 korun. Držitelům karty IN 50 se nabídka nevyplatí vůbec, stejně jako naprostá většina jízdenek SporoTiket, naopak se přestává vyplácet i vlastnictví této slevové aplikace.

Pro relaci Praha - Ostrava se SporoTiket bez In-karty snížil z 310 korun na 230 korun pro všechny cenové úrovně, zákaznický pak stojí 220 korun. Při uplatnění tarifu IN 50 koupí cestující jízdenku nejlevněji, za 216 korun, ale aby se mu proti SporoTiketům koupě této poměrně drahé slevy vyplatila, musel by mezi Prahou a Ostravou cestovat minimálně obden/denně (pro cestující nad 26 let). Výhodou naopak je možnost koupě levné jízdenky i v den odjezdu a nejlepší cenu získá na veškeré trasy obsluhované vlaky ČD. SporoTikety lze zakoupit pouze v předprodeji a cena byla snížena jen pro vybrané relace.

Zdroje: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 3.10.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
05.10.2011 (17:24)  
jonáš:

Souhlasím, stát sice přispívá, ale na průměrnou ztrátu, je důvod se domnívat, že na Ostravě byla ztráta nižší (dokonce žádná), na ostatních tratích vyšší.

Jinak tržby rozkódovat jistě lze. Něco jako popka by mohlo načítat data z jízdenek a přidělovat je k číslu vlaku - a posílat to do nějakého centrálního úložiště.

Doufám, že ty nové pilotní jízdenky jsou navrženy právě za tímto účelem.
05.10.2011 (15:48)  
Jistěže, 404, však to Jančura hovoril, ale stát přece musí taky šetřit.
Jinak těžko říct, na který vydělávají, když se ta ekonomika na jednotlivý tratě rozkodovat úplně nedá. V celku tak nějak přežívaj, zatim. Ale postupnym rozkulačovánim životaschopnějších tras soukromníkama budou chřadnout a případně nuceně osekávat ty nejhorší šukafonie.
05.10.2011 (15:31)  
jonas: Tak este raz. CD zarabaju na kazdej trati, kedze stratu vyrovnava stat.
05.10.2011 (10:51)  
Tak nejlíp se bude šetřit nejspíš dalšim rušenim málo vytížených tratí, tajemný M, ale to holt fanouškům se žluto-černě pruhovanejma šálama těžko někdo vysvětlí. Vono je to až nějakých 70% délky sítě, ne-li víc, co si na sebe prostě ekonomicky nemůže vydělat, minimálně pokud se pořádně nezainvestuje do tratí i do vozidel. Ovšem když se po ČD chce jako "politický zadání" i udržení zaměstnanosti na šumpersku, těžko to může dopadnout jinak.
registrovaný uživatel M 
05.10.2011 (1:31)  
jonasi, mne (stejne jako Sidla) zaujalo hlavne to, ze drahy budou MUSET setrit na ostatnich tratich a pripojil nejaky kvaky o loupani pernicku. Jenom na rozinky nedoslo (mozna jsem je prehledl)

A s tou bonbonierou tam pracoval uplne jinak (mnohem lip, nez se to povedlo tobe) a ta "sidlovska" bonboniera absolutne vubec nesouvisi s nejakym RJ...
04.10.2011 (21:42)  
No hlavně tam Blažek nedokázal vysvětlit, proč cestujícim nedává rovný podmínky .. proč do Jílovýho nejezdí aspoň IC a do Turnova pendolíno ;-)
registrovaný uživatel Busman 
04.10.2011 (21:13)  
Tak jsem čuměl na Hajdpark na duo Blažek vs. Jančura a vystoupení obou znesvářených pánů mě velice zklamalo. Největší hodnotu měl názor p. Michala Drábka.
04.10.2011 (19:55)  
No ten Šídlo si tam plácá játra pěkně .. jaksi nebere to, že ČD pracuje s nějak limitovanym rozpočtem a co mu na jedný trati soukromník z bonboniery vybere, to prostě na ty lokálky nebude mít k dispozici. Ale po tom, co skoro nikdo nepochopil, že to zlevnění Ostravy byl vynucenej tah, aby zachránili aspoň část tržeb, se už nedivim ničemu. Samej ekonomista ;-)
registrovaný uživatel M 
04.10.2011 (12:36)  
Kdyz uz kliknete na odkaz od JirihoK., tak se podivejte i na ten komentar Sidla. Mozna ani ne tak samotny komentar, ale hlavne to, co komentuje...
04.10.2011 (10:02)  
jak je to s cenou bezneho jizdneho? Ja mel za to, ze ji urcuje stat jako maximalni hranici. Nebo je to jinak?
Konkrétní maximální ceny neurčuje. Je na to vzoreček, který zhruba říká, že pokud mám ztrátu x%, pak smím o x% zdražit. Ale to se chystaného zdražení stejně netýká, protože cena bez DPH bude cca stále stejná.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko