..: Víceúčelové vozy pro ČD zmodernizuje ŽOS Trnava :..

CZ-ČD 50 54 82-78 033-3 BDbmsee v nátěru Najbrt, Praha–Libeň, foto: Michal Tvrdík Trnava/Praha — České dráhy uzavřely další z výběrových řízení na modernizaci osobních vozů. Po 9 měsících od vyhlášení tendru je znám vítěz, který zmodernizuje všech 64 víceúčelových vozů řad BDhmsee/BDbmsee původně vyrobených v letech 1987 až 1988 pro ČSD. Zakázku vyhrála firma ŽOS Trnava, která požadovala nižší cenu, než další uchazeči - ŽOS Vrútky a Pars Šumperk. Konečná cena je o více jak 6 mil. nižší než původně předpokládaná hodnota zakázky. Vítězná firma má zkušenost s modernizací těchto řad pro Železničnu spoločnosť Slovensko. Vozy, které mají být zmodernizovány do 36 měsíců, nabídnou cestujícím klimatizaci, uzavřený systém WC či zásuvky 230 V. Chybět nebude ani elektronický rezervační a informační systém, tlačítky ovládané vstupní a přechodové dveře či rekonstruované podvozky. Ty kromě elektromagnetické kolejové brzdy budou disponovat přemostěním záchranné brzdy pro provoz v tunelech o délce až 5 kilometrů. Ve voze bude kromě klasických oddílů se 6 místy i prostor pro přepravu cestujících na vozíku, kteří budou moci využít nové nástupní plošiny a bezbariérové WC. Zachován bude také oddíl pro vlakový doprovod.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 29.9.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.09.2011 (8:49)  
Mně by zajímalo co pořád všichni mají s těmi vstupními dveřmi na tlačítko. Podle mě je teda logičtější když to je na madlo, něco jako je v těch původních BDhmsee na tu páku, klidně ať to má větší posilovač a otevírá se to skoro samo, ale prostě podle mě je logičtější mít na těch dveřích nějakou "kliku", než piditlačítko někde Bůh ví kde (Regionova a CityElefant)...
registrovaný uživatel RiPas 
29.09.2011 (7:24)  
Ty kromě elektromagnetické kolejové brzdy budou disponovat přemostěním záchranné brzdy pro provoz v tunelech o délce až 5 kilometrů.
- asi tomu nerozumim, to jako bude zach.brzda v dlouhym tunelu zablokovana,aby to tam neuvizlo?
registrovaný uživatel aron 
29.09.2011 (6:28)  
Na Idnes jsem se docetl, ze nove vozy pro Jancuru jsou jen o 2 miliony drazsi, nez tyto rekonstrukce...http://ekonomika.idnes.cz/slovaci-vylepsi-ceskym-draham-vlaky-za-jeden-a-pul-miliardy-p41-/eko-doprava.aspx?c=A110927_133213_eko-doprava_spi
registrovaný uživatel SYN 
29.09.2011 (5:45)  
Jirka Panter - pokud to má být námitka že vozy na 200 jsou naprostá zbytečnost tak nevím nevím, při trvanlivosti kterou dneska vozy ze 70tých až 80tých let prokazují (a dělají se na nich velké reko takže předpokládám že se od nich ještě nějaké to desetiletí očekává) je evidentní že vozy pořízené dnes se zavedení 200kmh u nás dočkají, a to snad ještě před polovinou své životnosti...
Netvrdím že je to nezbytně nutné, ale zase - je chytré čekat čekat a pak rok před povolením 200 zjistit že na to může asi tak každý desátý vůz a že se musí náročne zkonstruovat oběhy aby to aspoň trochu vycházelo a v případě jakékoliv náhrady za některý vůz se zbrzdí celá souprava...
Není lepší mít trochu rezervu? Samozřejmě za podmínky že to není drahé, což při novovýrobě je splněno...
On prostě nový vůz je nový vůz, a každý ho i od té nejlepší reko rozezná, aspoň prvních pár let...
29.09.2011 (4:49)  
Nějak jsem se nedočetl na jakou rychlost budou rekonstruovány. Předpokládám, že na 160. Na to nemá smysl kupovat nic nového. První trasa na rychlost větší než 160 bude slavnostně otevřena v listopadu 2030 (to je už pevně dané a nikdo s tím nic neudělá). Takže tyto vozy mohou sloužit pohodlně na všech vnitrostáních rychlících na všech koridorech, vyjma toho z Prahy do Chebu, který může být po dokončení obsluhován koženkou ze šedesátých let minulého století, či Pendolinem. Na ostatních je zčásti 160km/h a 200 bude někde tak na zkoušku bez vlivu na grafikon.
registrovaný uživatel SYN 
29.09.2011 (3:22)  
Hm, ale zase (velká) reko v cene 2/3 nového vozu (a to ještě vozu vyšší technické úrovně - tlakotěsného, na 230kmh atd.? Tak to sorry pánové to mi dlouhodobě hlava nebere...
Hele ta o 6MKč nižší hodnota celé zakázky - mám tomu rozumět tak že místo 1530M bude cena "jen" 1524M, čili o necelého půl procenta míň? To zase tak bomba nezní jako když se prostě řekne "o 6 milionů korun"...

Celkově - chápu že tyto vozy reko potřebují, zahodit je by bylo škoda, hnusné by jezdit neměly. Ovšem, docela dobře bych si dokázal představit scénář kdy se nakoupí řekněme 32 nových vozů po 40M (plus mínus, z toho co slyšíme z nestátního sektoru by to mohla být zhruba reálná cena za novostavbu vozu podobného typu aspoň na 200kmh a se všemy zde citovanými fíčurami, jako klimča CZE předsuv.dveře zásuvky vakuWC atd. včetně elmag. brzdy (díky za ni, ve (polo)služebáku je asi dost vhodná, vzhledem k tomu že v typické soupravě se nachází právě jeden takovýto vůz) a zbylých 32 vozů obdrží menší reko v hodnotě zhruba 4M za kus (asi si dovedeme v porovnání s humanizaci za 1M představit co se za to dá zvládnout, na nějaké zásadní technické upgrady to není ale pospravit co je rozbité a napucovat to by mělo jít) a mám ve výsledku 96 vozů místo 64 (pokud by náhodou dopravce zvýšení poloslužebáků nepotřeboval (jinými slovy neměl už starší vozy BDs na vyhození/stažení z běžného provozu do zálohy) pak lze udělat reko jen 32 z nich za 8M za kus, to už se dá lecos zvládnout).
Jako je tu ten podstatný rozdíl že když do dané kategorie vozů přibudou i nějaké nové kusy tak se dá nějak zvládat průměrné stáří vozu, pokudse dělají výhradně reko (i když i poměrně rozsáhlé) tak to prostě směřuje pořád do starších a starších a jednou už to prostě dál nepůjde, a to bude pak pěkná dacka až se bude muset kupovat desítky nových vozů víceméně naráz... anebo se daná kategorie víceméně úplně vypustí...
registrovaný uživatel Ujetej 
29.09.2011 (0:23)  
Takze dalsi koudek do flotily rekonstrukci. Tyto vozy nejsou spatne, ani prestarle. Sve v repasi (zda bude kvalitni) uvidime. NBÜ (premosteni zachranne brzdy), WC a jine doplnky budou jen prinosem.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko