..: Víceúčelové vozy pro ČD zmodernizuje ŽOS Trnava :..

CZ-ČD 50 54 82-78 033-3 BDbmsee v nátěru Najbrt, Praha–Libeň, foto: Michal Tvrdík Trnava/Praha — České dráhy uzavřely další z výběrových řízení na modernizaci osobních vozů. Po 9 měsících od vyhlášení tendru je znám vítěz, který zmodernizuje všech 64 víceúčelových vozů řad BDhmsee/BDbmsee původně vyrobených v letech 1987 až 1988 pro ČSD. Zakázku vyhrála firma ŽOS Trnava, která požadovala nižší cenu, než další uchazeči - ŽOS Vrútky a Pars Šumperk. Konečná cena je o více jak 6 mil. nižší než původně předpokládaná hodnota zakázky. Vítězná firma má zkušenost s modernizací těchto řad pro Železničnu spoločnosť Slovensko. Vozy, které mají být zmodernizovány do 36 měsíců, nabídnou cestujícím klimatizaci, uzavřený systém WC či zásuvky 230 V. Chybět nebude ani elektronický rezervační a informační systém, tlačítky ovládané vstupní a přechodové dveře či rekonstruované podvozky. Ty kromě elektromagnetické kolejové brzdy budou disponovat přemostěním záchranné brzdy pro provoz v tunelech o délce až 5 kilometrů. Ve voze bude kromě klasických oddílů se 6 místy i prostor pro přepravu cestujících na vozíku, kteří budou moci využít nové nástupní plošiny a bezbariérové WC. Zachován bude také oddíl pro vlakový doprovod.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 29.9.2011 (0:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
08.10.2011 (21:06)  
Jo, jasne, tady se budou vyhazovat prachy na dvoustovku z Pardubic do Chocne (= dve minuty uspor nasledovanych silenym brzdenim na 75 ci kolik je to za Orlici), zatimco v Poricanech se bude vytrvale vracet, opakovat a pretrvavat PJ 50 kvuli mizerne udrzbe vyhybek...

Jinymi slovy, doporucoval bych nejdriv odstranovat ruzna cimburi, zvlaste ta dana mizernou udrzbou, a pak planovat 200, VRT a maglevy.
registrovaný uživatel danz  mail  
30.09.2011 (16:51)  
Dobrá myšlenka ze strany ČD, akorát aby se to dotáhlo do zdárného konce (kvalita rekonstrukce - a teď primárně nemyslím slovenskou část).
registrovaný uživatel tarten 
30.09.2011 (11:03)  
Jirka Panther: První trasa na rychlost větší než 160 bude slavnostně otevřena v listopadu 2030 (to je už pevně dané a nikdo s tím nic neudělá).

Takovou jistotu čerpáte odkud? Jistě ne z blábolů Škodovky? Takže mírně extrémní optimismus na vyrovnávku:

...Právě úsek mezi Pardubicemi a Chocní ale připadá podle správců kolejí pro dvousetkilometrovou rychlost v úvahu, stejně jako trať z Kolína do Pardubic. Tento úsek je podle studií SŽDC připraven už v současné době ke zvýšení rychlosti, prakticky okamžitě by se tam dalo jezdit minimálně 180 kilometrů v hodině. Zvýšené rychlosti brání zákon, neumožňující vlakům v tuzemsku překročení stošedesátikilometrové hranice. "Dále jsou vytipována i místa mezi Břeclaví a Ostravou a hlavně mezi Brnem a Přerovem, kde je několik rovných úseků. Tam předpokládáme realizaci stavby mezi roky 2014 až 2015," doplňuje Halla.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/135409-dvoustovkou-po-ceske-zeleznici-mozna-uz-brzy/
registrovaný uživatel bugear 
30.09.2011 (0:18)  
@Chikatetsujin: Tam zatím asi neví nikdo co nakonec vznikne a pokud už to vznikne, tak nejspíš krátce před koncem životnosti téhle rekonstrukce. Tunel o délce 5027m (WTFOMG smajlík) má být v úseku Ústí-Choceň, ale ani tam zatím nikdo netuší, jestli se bude stavět.
29.09.2011 (21:36)  
MZ: Stále např. existuje projekt na tunel do Berouna, jestli se kdy uskuteční nevím, ale uskuteční-li se, budou ČD řešit klíčový problém: "s čím tam ale budeme jezdit?".
registrovaný uživatel Sandik 
29.09.2011 (20:15)  
MZ: "pro provoz v tunelech o délce 5 kilometrů"
29.09.2011 (18:43)  
Kladu si otázku, na jaké trati pojížděné v současné době vozy ČD je tunel delší 5 km, kde se uplatní systém "přemostění záchranné brzdy".
Nepředpokládám, že by se tyto modernizované vozy podívaly někam do Itálie ...
29.09.2011 (17:50)  
TO ste si peknú búdu na seba ušili pretože to bude taká reko ako je náš skvelý BDghmeer v ktorom nič nejde a čudujem sa sa nejaký ešte nerozpadol.
registrovaný uživatel zaosai  mail  
29.09.2011 (17:24)  
Ta stať o přemostění záchrané brzdy je pořádný blábol,jakých 5 km.
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
29.09.2011 (15:18)  
Takhle, už jsem cestoval s vozama Rumunské provenience řady B11 u CFR. Jsou to dobré velkoprostory. Každopádně je pravda, že s těmi vozy se nezachází zrovna v rukavičkách, protože například úsek mezi Temešvárem a Drobeta-Turnu-Severinem (část trati blíže k Temešváru) je kvalitativně na úrovni průměrné české hlavní trati (stykovaná kolej, nebroušená kolejnice, podkladnicové uložení, sem tam nějaká ta vlnka) a traťová rychlost nějakých 150 km/h. Je to tam drsný, ale tyhle vozy z toho vzešli prakticky bez stráty květinky, hůře na tom potom byla (při cestě zpět po stejné trati) trojvozová převzatá jednotka (tuším z Lucemburska), kde jsme při téte rychlosti všichni ve voze lítali "jak hadr na holi."
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko