Praha - České dráhy nedávno zavedly nové tiskopisy jak mezinárodních, tak vnitrostátních jízdních dokladů. Zatím probíhá zkušební provoz, takže se dle našich informací jízdenky na nových tiskopisech pouze u přepážek na hlavním nádraží v Praze. Vnitrostátní jízdenky se liší velmi zásadně. Poslední změna, která proběhla v minulých letech, byla spíše kosmetická a spočívala úpravě písma na korporátní font ČD Fedra. U nových jízdenek se však mění absolutně vše, od papíru až po tiskárny. Podoba vychází z jízdenek, které se v současnosti prodávají pouze v jízdenkových automatech v hlavních stanicích, oproti nim je však jízdenka ještě trochu větší, přibližně na současné úrovni. Navíc na jízdence přibyl velký nápis České dráhy a nejpodstatnější změnou je tištění QR kódu, který znají cestující pouze z elektronicky prodávaných eTiketů nebo ze zahraničí. U mezinárodních dokladů je patrná hlavně změna papíru na identický s novými vnitrostátními jízdenkami, barevné zpracování však zůstává a přibyl pouze onen grafický kód spolu s dalšími ochrannými prvky zabraňujícími padělání. To se v poslední době objevilo hned u několika jízdenek InterRail, čímž vznikla dopravcům nemalá škoda. Teprve v závislosti na zkušebním provozu se nové vzory jízdenek možná rozšíří i do ostatních stanic, což si ale vyžádá velké investice, jelikož je třeba výměna všech jízdenkových tiskáren i samotných jízdenek.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
Co se týče termopapíru na jízdenkách a účtenkách (držení pro případné reklamace), tak je držím na tmavém místě pokud možno i za stálé teploty. I přesto jsou některé po půl roce nečitelné. Asi začnu chodit za prodejcem, aby mi blednoucí doklady vyměnil... Třeba je to přestane bavit a začnou vydávat trvanlivější doklady. Doporučuji všem, kteří mají zájem tyto doklady z nějakého důvodu archivovat
Jasne, u benzinky se davaji paragony psany inkoustem na archy z Velkych Losin, ze?
Já ten termopapír a s ním související tisk nemám rád. Je to nepříjemné na dotek a pokud se nepletu, tak i docela toxické.
Kolik jizdenek je potreba slizat az na papir, aby to melo nejaky ucinek?
Termotisk se dnes používá velice široce, nejen na jízdenky ČD. Mám tady termojízdenku ORLOBUSu z roku 2003 a přečíst jde.
A reálně to může vadit akorát při služební cestě. Ale tam vám zase nic nebrání doklad si okopírovat. U nás ve firmě se to při vyúčtování služebky stejně dělá vždycky, u všech dokladů.
Nejste vy sběratel jízdenek? Těm by to, pravda, vadit mohlo.
Brát při výběru technologie tisku v úvahu to, že pár šotoušů lístky sbírá? Vraťte se prosím na zem...
__________________________________
*) STH = strážce tradičních hodnot, obvykle čtenář portálu novinky.cz
Ale je, napr. eTikety. Preto ma zaujíma, prečo sú POPky s čítačkou iba v Pendoline (pokiaľ sa dobre pamätám).
Pražák: Navíc termické tiskárny jsou k niřčemu - chci vidět, jak vydrží jízdenka 60 dní aby byla stále stejně čitelná.
A znova - ČD sú prvý dopravca, ktorý niečo podobné zavádza?
Navíc termické tiskárny jsou k niřčemu - chci vidět, jak vydrží jízdenka 60 dní aby byla stále stejně čitelná.
Je to zoufalství ze strany ČD aneb vidíme tu jedninečný úkaz - "smrt v přímém přenosu!"
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.