..: České dráhy zavádějí na zkoušku nové tiskopisy jízdenek :..

Nové jízdenky ČD, foto: ŽelPagePraha - České dráhy nedávno zavedly nové tiskopisy jak mezinárodních, tak vnitrostátních jízdních dokladů. Zatím probíhá zkušební provoz, takže se dle našich informací jízdenky na nových tiskopisech pouze u přepážek na hlavním nádraží v Praze. Vnitrostátní jízdenky se liší velmi zásadně. Poslední změna, která proběhla v minulých letech, byla spíše kosmetická a spočívala úpravě písma na korporátní font ČD Fedra. U nových jízdenek se však mění absolutně vše, od papíru až po tiskárny. Podoba vychází z jízdenek, které se v současnosti prodávají pouze v jízdenkových automatech v hlavních stanicích, oproti nim je však jízdenka ještě trochu větší, přibližně na současné úrovni. Navíc na jízdence přibyl velký nápis České dráhy a nejpodstatnější změnou je tištění QR kódu, který znají cestující pouze z elektronicky prodávaných eTiketů nebo ze zahraničí. U mezinárodních dokladů je patrná hlavně změna papíru na identický s novými vnitrostátními jízdenkami, barevné zpracování však zůstává a přibyl pouze onen grafický kód spolu s dalšími ochrannými prvky zabraňujícími padělání. To se v poslední době objevilo hned u několika jízdenek InterRail, čímž vznikla dopravcům nemalá škoda. Teprve v závislosti na zkušebním provozu se nové vzory jízdenek možná rozšíří i do ostatních stanic, což si ale vyžádá velké investice, jelikož je třeba výměna všech jízdenkových tiskáren i samotných jízdenek.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 28.9.2011 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Honza  mail  
03.10.2011 (1:14)  
A takové ty původní jízdenkiy akorát s tím oranžovým ochranným pruhem vlevo jsou co? To si řekly, že "pár dní" před ukončením výroy těch starých udělají změnu??
Jinak ty jízdenky na termopapíře přímo nesnáším, jsou hrozně slabé, když jsou zpocené ruce, hned se to roztrhne a je nečitelné a ten tisk tam houby vydrží.

Jinak docela mě dostali, že při jízdě historickým vlakem mi dali jízdenku z POPky :-)
02.10.2011 (12:10)  
No jasně, že s aktuálními, plus aktualizace v průběhu roku.
Dříve tomu tak nebylo, data nešla aktualizovat, proto jsem se zeptal.
02.10.2011 (11:56)  
Přehled aktualizací off-line programu IDOS je na http://www.chaps.cz/novinky-vsechny.asp

Poslední aktualizaci příslušného JŘ lze zjistit (stáhnout) na stránce http://www.chaps.cz/ke-stazeni-aktualizace-idos-win.asp pro platformu Windows nebo http://www.chaps.cz/ke-stazeni-aktualizace-idos-smart.asp pro Smartřády (Windows Mobile 5 a vyšší, Pocket PC 2003, 2000 a 2002 nebo Smartphone 2003)

Smartřády ... viz. http://www.circlegate.com/cs/smartrady-ke-stazeni
Registrierter Benutzer M 
02.10.2011 (11:06)  
Ty aktualizace v prubehu roku jsou tam nahravany kazdej mesic/den/hodinu/minutu? Ja jenom, ze to "jasne, ze aktualni"...
30.09.2011 (16:55)  
Babilon
No jasně, že s aktuálními, plus aktualizace v průběhu roku. V podstatě je to IDOS za polovinovou cenu, resp. zadarmo, pokud máte kamáráda/zaměstnavatele/školu předplatitele
Registrierter Benutzer M 
30.09.2011 (16:43)  
Obavam se, ze vymyslis kraviny za kazdou cenu
Registrierter Benutzer Sim 
30.09.2011 (12:16)  
M > ja to myslel trosku jinak. Soucasny stav je ten, kdy si kupuju jizdenku na vlak z Plzne do Ostravy. Podivam se na mapu mimoradnosti, co se kde deje a kope a vidim, ze si muzu nechat posilat informace o mimoradnostech. Rikam si, supr, parada, takze uz nebudu muset pokazdy informace hledat, bo ony prijdou ke me samy.

Jenze, v zapeti ponekud zklamani; ono nejde zakliknout si jen a pouze spoj, ktery chci sledovat, je nutne si nekde zjistit, po jakych trasach jezdi, jaka cisla trati tyto useky maji a pak tam jednu trat po druhe natukat a "prihlasit se k odberu informaci". A mame tu komplikace typu: mam si nastavit jen 170, nebo i 171? Zaskrtnout jen 010 nebo i 011? Je 270 vcetne spojky u Prerova, nebo musim zaskrtnout jeste neco mimo?

No a kdyz uz si clovek tedy vybere a zaskrtne co uzna za vhodne, zjisti, ze to v podstate pouzitelne neni - diky trvale vyluce 170 mezi Stribrem a Chebem je v podstate mail zaspamovan timto, prestoze v danem useku projizdet nechci a zpravidla ani nepouzivam vlaky, ktere by tim mohly byt ovlivneny.

Zklamani velke, po nejake dobe jsem to zrusil. Cekal jsem od toho vic - pristup z druhe strany. Zaskrtnout si vlak(y), kterym(i) chci jet a system mi automaticky vygeneruje prusery po ceste (oznacene cervene - treba Studenka) a prusery mimo, ktere to mohou ovlivnit (oranzove - treba stavka v Nemecku zpusobi zpozdeni meho). Pokud nic nebude, prijde "zeleny" majlik.

Asi jsem moc naivni.
Registrierter Benutzer M 
30.09.2011 (11:48)  
No, kdyz jsou dopravni hlaseni v radiu (o silnicich), tak taky mam pocit rikaji cisla silnic. Aspon teda hlaseni "na te velke krizovatce u Vyskova jak je tam ta benzinka" jsem jeste neslysel:)
PS: Z tohoto popisu se stejne neda pochopit, kde presne...
Registrierter Benutzer Sim 
30.09.2011 (6:54)  
No ja nevim, ale ja za jednu z vyhod online idosu povazuju tu drobnost, ze to informuje aspon castecne o pruserech na trati, bo system automatickeho oznamovani CD je vsecko mozny, jen ne user friendly (me jako cestujiciho nezajimaji cisla trati, kde sou prusery, me zajimaji useky trati, kudy jede muj spoj a ktere ho muzou ovlivnit - uz jsem se kvuli modrym naucil rozlisovat dopodrobna rady vozu a hledat si to v razeni, ale abych znal nazpamet cisla trati a polohy zastavek, to uz je moc i na me).
30.09.2011 (2:40)  
Jan Šlezingr: S aktuálními daty?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko