..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Related newsopen/close

More on Dopravci Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 46      Zpráv na stránku:   
Registered user paolo 
08.10.2011 (21:20)  
KarelF: s IN 100 je SC Pendolino jen za 100 Kč a IC dokonce zdarma!!!
Registered user Kakov 
08.10.2011 (9:15)  
KarelF:
ale jak by taková lepší komunikace měla vypada? reklama? tu lidi nečtou, takže jedině, postavit na perón nějakou hostesku

PS: a máte naprostou pravdu, že pana Jančuru zákazník defakto nezajímá, přesněji řečeno od okamžiku, kdy zaplatí...

dá se připomenout pár věcí kolem žlutých busů, které to dokazují...
Registered user KarelF 
08.10.2011 (5:22)  
K tomu mému srovnávání 2 a 1 třídy hodně lidí tu nepochopilo, že slevy nabízí RJ i ČD. Tedy při slevě nabídnuté ČD například IN 50 se svezu levněji v 1 třídě SC Pendolina než po slevě v 2 třídě IC RegioJetu nepočítaje v to kratší dobu jízdy a to i přestože platím stupidní místenku do SC. A to jsem si i dnes ověřil v reálu na Pražském hlavním nádraží kdy jsem nebyl línej a pár lidí co přijeli SC jsem se zeptal. To samé jsem udělal u RJ a světe div se pokud by ČD lépe komunikovala slevy tak jsem RJ odloudil po vysvětlení slev IN karet dva klienty ve věku okolo 22 let po vysvětlení, když dají do Inkarty pár set Kč a jezdí to co víkend tak jsou v 2 třídě SC pod cenou RJ a v IC už o tom nemluvím vůbec. Mimo jiné také padl u dvou lidí argument, že je taková konkurence sice fajn, ale fajn bude, až bude jezdit u nich do té horní dolní a je jedno jestli jako bus nebo vlak. jenže na tom se moc vydělat nedá což potvrzuje můj předchozí příspěvek kde píši o tom, že klient je u pana Jančury, až na posledním místě. Jinak jsem také dle čsú osoba blízká spolupracující s podnikatelkou a to drsnější co se týká cen než pan Jančura, ale o lidi mne jde a naši klienti to vědí.
Registered user KarelF 
08.10.2011 (4:58)  
Kdosi sem dal tento odkaz http://www.vagus.cz/2011/09/29/strach-a-hnus-ve-vozech-regiojet/ přečetl jsem si ho a, až po jeho přečtení mne došlo co se mne nejen na RJ, ale i na Student Agency nelíbí. Je to způsob přístupu k lidem o které v první řadě nejde, přestože Vám je tento pocit stále vnucován jde o prachy jen a pouze o prachy a jak a koho o ně sedřem je jedno. Pokud se nad tím zamyslíte v souvislostech je to tak. Ano je to i o podnikání, ale jak. Je dávno spousta jiné konkurence a osobně mne je milejší Veolia Transport na regionální trati nebo kvalitní vlaky ÖBB či Alexu, DB na našich tratích sice v režii čd, ale v kvalitní.
Jinak dnes jsem stál v 20:30 na Praha hl.n. Rj o 5 minut pozdě a s méně lidma než SC Pendolíno na čas respektive o 2 minuty dřív.
Registered user Space 
07.10.2011 (15:44)  
Poněkud jiný komentář ke žlutým vlakům:

http://www.vagus.cz/2011/09/29/strach-a-hnus-ve-vozech-regiojet/
Registered user Sim 
06.10.2011 (22:30)  
Petr budvar > jsem si nevsiml, ze by vsecky "dotovane" kamiony vlastnila jedna firma a vsecky ostatni utrely nos ...
Registered user Petr budvar  mail  
06.10.2011 (19:44)  
Tenz.:
Ano, srážka se stala, nevím kolik desítek vlaků denně ČDc vypravuje, ale zase tak moc nehod nemají. Plno lidí je naprosto ovlivněno reklamou, byť je ona sebeblbější (aniž si to kdokoli uvědomujeme), tím nechci nijak snižovat Váš rozhled a schopnost posouzení situace, už jsem to popsal minule. Na rj názor nezměním, možná časem, až bude počet MÚ k počtu vypravených vlaků plusmínus stejný jako u "hnůůůsného" monopolníka.
Rozčerťujete se tu nad dotacemi pro ČD, ale jako ostatně většině zmasírovaných (zas ta reklama) obyvatel exekustánu Vám nevadí naprosto socialistické dotování, třeba kamionů...
Registered user tenzor 
06.10.2011 (9:31)  
Petr Budvar: rovne podminky? Naprosto souhlasim. Takze CD odebrat veskere dotace, ktere se netykaji provozovani regionalnich spoju v ramci ZDO, at maji moznost soutezit s RJ rovnym zpusobem. V pripade trati Praha Ostrava jeste vymahat zpetne dotace za poslednich 10 let z duvodu zjevneho neopravneneho cerpani.
Registered user tenzor 
06.10.2011 (9:28)  
K tomu prejeti nastupiste, v Brne hl. n. obcas cestujici uz asi dva roky vcelku pravidelne vystupuji nucene v oblouku na sluzebni prechod (pul metru od stupatka a pul metru dolu, duchodcum vetsinou musi nekdo pomahat, aby to zvladli). jednou dokonce mimo nadrazi na namrzle vyhybky a to jen proto, ze na stejne koleji uz stal vlak a druha souprava se nijak rozumne nevesla k peronu. Kupodivu v tomto pripade mnohonasobne porusovani predpisu nikoho nezajima.
Jinak dnes srazka nakladnich vlaku, nevim jestli CD Cargo nebo nekdo jiny, ale kdybych chtel sarkasticky navazat na nesmysly, ktere tu siri Petr Budvar ad., tak reknu, ze to uz si Jancura dovolil fakt moc :D
05.10.2011 (21:58)  
KarelF:
Další věcí jsou stálá zpoždění RegioJetu a ověřil jsem si, že to není pozdním odjezdem ze Smíchova ani z DKV Praha Jih kvůli zpožděním jiných vlaků ČD Stálá zpoždění? Myslíte na denní bázi? S tím jsem se teda vážně nepotkal a můžu čestně říci, že to pravda není. A když jste to ověřil, co způsobuje zpoždění RJ? Rád bych to věděl.
Na otázku jestli jsem vyzkoušel to je pouze subjektivní dojem. Jako subjektivní dojem může být brán i Váš názor o předraženém RJ. Vyzkoušet, pak kritizovat. :-)
Dále personál kdo z vlakového personálu má jaké vzdělání v oblasti železnic nebo zda jsou so krásní a mladí lidé z jakýmsi rekvalifikačním kurzem... V každé soupravě musí být jeden člověk z personálu, který to vzdělání má. Nebo si myslíte, že každá vlakuška nebo pracovnice/pracovník z JLV má znalosti drážních předpisů?
Ono totiž stačí to jak byla projeta červená, přejetá nástupiště to moc o kvalitách strojvedoucích nesvědčí. Projetí na stůj je samozřejmě chybou, ale děje se u všech dopravců. Na RJ je teď zaměřená větší pozornost, tak se to rozmazává. Dále projeté nástupiště - no strojvedoucí vjel trochu rychleji do stanice (neobhajuji, stát se skutečně může každému), ale nemůžete věřit jedné nejmenované televizi, že cestující vystupovali v poli. To je stoprocentní pitomost. :-)
  1 2 3 4 5 ... 46      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko