..: Trať z Mělníka do Mšena je ve špatném stavu, zastavuje se provoz :..

MUV 69, Mšeno, foto: Strnda Mšeno — Neděle 14. září bude zatím posledním dnem, kdy se cestující budou moci svézt po středočeské železniční trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem. Od 15. září České dráhy totiž nahrazují všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou, která u některých spojů pojede již ze stanice Skalsko. Důvodem zavedení NAD je havarijní stav železničního svršku, který dospěl až do stavu, kdy bylo nutné v celém traťovém úseku zavést trvalé omezení rychlosti na pouhých 10 km/h, které prakticky znemožňuje efektivní vedení jakýchkoli vlaků osobní dopravy a v důsledku se rovná zastavení provozu. České dráhy na svém webu omezení provozu v úseku Mělník - Mšeno avizují do konce října, přičemž v závěru desátého měsíce by mělo dojít k zastavení provozu v celé délce trati, tedy až do Mladé Boleslavi. Již nyní je však jasné, že cestující se po trati nesvezou po mnohem delší dobu.

SVP-74.018, foto: Louis Armstrong Problémy s infrastrukturou, jejímž správcem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), se na trati postupně objevují již řadu měsíců. Na trati vzniklo několik pomalých jízd, i stovky metrů dlouhých, které pravidelně u některých vlaků způsobovaly mírná zpoždění v řádu minut v závislosti na typu hnacího vozidla, adhezních podmínkách a počtu cestujících. To potvrzuje i mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský: „Část tratě v úseku Mělník - Mšeno je dlouhodobě v horším stavu. Z těchto důvodů jsme v části úseku již v červenci snížili rychlost z 50 km/h na 20 km/h, dále k 15. září snížíme v celém úseku rychlost na 10 km/h a také bude snížen možný nápravový tlak, vše z důvodu bezpečnosti železničního provozu,“ říká Ptačinský. Termín skončení výluky a znovuobnovení provozu přitom není zatím na obzoru: „V současné době SŽDC žádá Drážní úřad o omezení provozování dráhy, na základě čehož bude úsek vyloučen z provozu. Nyní SŽDC zadává jednostupňovou dokumentaci, která bude řešit rozsah nutných opravných prací. Za předpokladu finančního pokrytí opravy předpokládáme v 1. čtvrtletí vysoutěžení zhotovitele a následnou realizaci pak ve 2. čtvrtletí příštího roku,“ dodává Šťáhlavský. Otázkou však zůstává, zda by se příprava oprav neměla začínat dříve než při zastavení provozu a takto havarijním stavu.

Tabulka: Přehled pomalých jízd v trati Mělník - Mšeno, stav k 8. 9. 2014. Zdroj: SŽDC
Začátek úsekuKonec úsekuDélka úsekuTraťová rychlostPomalá jízda
km 4,780km 4,840 60 m40 km/h20 km/h
km 6,080km 6,580 500 m50 km/h20 km/h
km 17,370km 19,8502 480 m50 km/h20 km/h
km 20,350km 20,850 500 m50 km/h20 km/h
km 22,080km 22,275 195 m50 km/h20 km/h

Komplikací pro cestující bude po zahájení výluky i plánovaná podoba náhradní dopravy. Ta totiž nebude ve Mšeně z důvodu uzávěry komunikace zajíždět k nádraží a nebude tak zajištěn přestup mezi některými vlaky a autobusy pro cestující tranzitující přes tuto stanici, případně bude vcelku složitý s delší časovou prodlevou.

Odkaz: Výlukový jízdní řád (PDF)

Zdroje: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.9.2014 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Nechic  mail  
10.09.2014 (12:33)  
Každý nadává na ČD a přitom SŽDC je ta co svým diletanstvím škodí železnici.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko