Mšeno — Neděle 14. září bude zatím posledním dnem, kdy se cestující budou moci svézt po středočeské železniční trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem. Od 15. září České dráhy totiž nahrazují všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou, která u některých spojů pojede již ze stanice Skalsko. Důvodem zavedení NAD je havarijní stav železničního svršku, který dospěl až do stavu, kdy bylo nutné v celém traťovém úseku zavést trvalé omezení rychlosti na pouhých 10 km/h, které prakticky znemožňuje efektivní vedení jakýchkoli vlaků osobní dopravy a v důsledku se rovná zastavení provozu. České dráhy na svém webu omezení provozu v úseku Mělník - Mšeno avizují do konce října, přičemž v závěru desátého měsíce by mělo dojít k zastavení provozu v celé délce trati, tedy až do Mladé Boleslavi. Již nyní je však jasné, že cestující se po trati nesvezou po mnohem delší dobu.
Problémy s infrastrukturou, jejímž správcem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), se na trati postupně objevují již řadu měsíců. Na trati vzniklo několik pomalých jízd, i stovky metrů dlouhých, které pravidelně u některých vlaků způsobovaly mírná zpoždění v řádu minut v závislosti na typu hnacího vozidla, adhezních podmínkách a počtu cestujících. To potvrzuje i mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský: „Část tratě v úseku Mělník - Mšeno je dlouhodobě v horším stavu. Z těchto důvodů jsme v části úseku již v červenci snížili rychlost z 50 km/h na 20 km/h, dále k 15. září snížíme v celém úseku rychlost na 10 km/h a také bude snížen možný nápravový tlak, vše z důvodu bezpečnosti železničního provozu,“ říká Ptačinský. Termín skončení výluky a znovuobnovení provozu přitom není zatím na obzoru: „V současné době SŽDC žádá Drážní úřad o omezení provozování dráhy, na základě čehož bude úsek vyloučen z provozu. Nyní SŽDC zadává jednostupňovou dokumentaci, která bude řešit rozsah nutných opravných prací. Za předpokladu finančního pokrytí opravy předpokládáme v 1. čtvrtletí vysoutěžení zhotovitele a následnou realizaci pak ve 2. čtvrtletí příštího roku,“ dodává Šťáhlavský. Otázkou však zůstává, zda by se příprava oprav neměla začínat dříve než při zastavení provozu a takto havarijním stavu.
Začátek úseku | Konec úseku | Délka úseku | Traťová rychlost | Pomalá jízda |
---|---|---|---|---|
km 4,780 | km 4,840 | 60 m | 40 km/h | 20 km/h |
km 6,080 | km 6,580 | 500 m | 50 km/h | 20 km/h |
km 17,370 | km 19,850 | 2 480 m | 50 km/h | 20 km/h |
km 20,350 | km 20,850 | 500 m | 50 km/h | 20 km/h |
km 22,080 | km 22,275 | 195 m | 50 km/h | 20 km/h |
Komplikací pro cestující bude po zahájení výluky i plánovaná podoba náhradní dopravy. Ta totiž nebude ve Mšeně z důvodu uzávěry komunikace zajíždět k nádraží a nebude tak zajištěn přestup mezi některými vlaky a autobusy pro cestující tranzitující přes tuto stanici, případně bude vcelku složitý s delší časovou prodlevou.
Odkaz: Výlukový jízdní řád (PDF)
Zdroje: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.