..: Trať z Mělníka do Mšena je ve špatném stavu, zastavuje se provoz :..

MUV 69, Mšeno, foto: Strnda Mšeno — Neděle 14. září bude zatím posledním dnem, kdy se cestující budou moci svézt po středočeské železniční trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem. Od 15. září České dráhy totiž nahrazují všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou, která u některých spojů pojede již ze stanice Skalsko. Důvodem zavedení NAD je havarijní stav železničního svršku, který dospěl až do stavu, kdy bylo nutné v celém traťovém úseku zavést trvalé omezení rychlosti na pouhých 10 km/h, které prakticky znemožňuje efektivní vedení jakýchkoli vlaků osobní dopravy a v důsledku se rovná zastavení provozu. České dráhy na svém webu omezení provozu v úseku Mělník - Mšeno avizují do konce října, přičemž v závěru desátého měsíce by mělo dojít k zastavení provozu v celé délce trati, tedy až do Mladé Boleslavi. Již nyní je však jasné, že cestující se po trati nesvezou po mnohem delší dobu.

SVP-74.018, foto: Louis Armstrong Problémy s infrastrukturou, jejímž správcem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), se na trati postupně objevují již řadu měsíců. Na trati vzniklo několik pomalých jízd, i stovky metrů dlouhých, které pravidelně u některých vlaků způsobovaly mírná zpoždění v řádu minut v závislosti na typu hnacího vozidla, adhezních podmínkách a počtu cestujících. To potvrzuje i mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský: „Část tratě v úseku Mělník - Mšeno je dlouhodobě v horším stavu. Z těchto důvodů jsme v části úseku již v červenci snížili rychlost z 50 km/h na 20 km/h, dále k 15. září snížíme v celém úseku rychlost na 10 km/h a také bude snížen možný nápravový tlak, vše z důvodu bezpečnosti železničního provozu,“ říká Ptačinský. Termín skončení výluky a znovuobnovení provozu přitom není zatím na obzoru: „V současné době SŽDC žádá Drážní úřad o omezení provozování dráhy, na základě čehož bude úsek vyloučen z provozu. Nyní SŽDC zadává jednostupňovou dokumentaci, která bude řešit rozsah nutných opravných prací. Za předpokladu finančního pokrytí opravy předpokládáme v 1. čtvrtletí vysoutěžení zhotovitele a následnou realizaci pak ve 2. čtvrtletí příštího roku,“ dodává Šťáhlavský. Otázkou však zůstává, zda by se příprava oprav neměla začínat dříve než při zastavení provozu a takto havarijním stavu.

Tabulka: Přehled pomalých jízd v trati Mělník - Mšeno, stav k 8. 9. 2014. Zdroj: SŽDC
Začátek úsekuKonec úsekuDélka úsekuTraťová rychlostPomalá jízda
km 4,780km 4,840 60 m40 km/h20 km/h
km 6,080km 6,580 500 m50 km/h20 km/h
km 17,370km 19,8502 480 m50 km/h20 km/h
km 20,350km 20,850 500 m50 km/h20 km/h
km 22,080km 22,275 195 m50 km/h20 km/h

Komplikací pro cestující bude po zahájení výluky i plánovaná podoba náhradní dopravy. Ta totiž nebude ve Mšeně z důvodu uzávěry komunikace zajíždět k nádraží a nebude tak zajištěn přestup mezi některými vlaky a autobusy pro cestující tranzitující přes tuto stanici, případně bude vcelku složitý s delší časovou prodlevou.

Odkaz: Výlukový jízdní řád (PDF)

Zdroje: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.9.2014 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
10.09.2014 (22:03)  
Obecně příliš nechápu logiku nebo spíše nelogiku postupu SŽDC. Vědí, že trať se postupně rozpadá a stav je špatný. Vědí, že tam postupně zavádějí pomalé jízdy, že stav je čím dál horší. Přesto se ale nic neděje až do doby, kdy je nutno trať zavřít.

Proč se výběrové řízení, studie, dokumentace a tak dále nedělá třeba rok předem, když už je jasné, že provozuschopný stav moc dlouho nevydrží? Pak by byla výluka třeba jenom měsíc, než by proběhla oprava, a ne tři čtvrtě roku.

Přijde mi to jako dost velký amatérismus SŽDC, který nedokážou nijak rozumně odůvodnit.


Nicméně alespoň je dobře, že se (snad) omezení provozu nedotkne hlavní turistické sezóny, kdy tam opravdu cestujících minimálně o víkendech málo není vzhledem k atraktivnosti okolí.
10.09.2014 (20:21)  
Prohlášení SŽDC, že to vše z důvodu bezpečnosti provozu, tj. na trati v naší péči se ten provoz musí zastavit, mi přijde celkem silné kakao... Také moc nechápu, proč se zavádí NAD na zbytku tratě až později, a předchází tomu ta "vyháněcí akce" (tady se nedá s M474 nesouhlasit) s roztržením spojů ve Mšeně, hlavně o víkendu to je dost drsné. Jestli se na této trati osobní doprava nakonec zastaví, bude mě to mrzet, ale možná lepší než "zachránili jsme lokálku" a nadále se bude jezdit šukafonem plus mínus třicet. Víc mě ale mrzí to, že ve Středočeském kraji není skutečný koordinátor dopravy, IDS spočívá pouze v označení (autobusových) linek a nákupu drahých navzájem nekompatibilních čipových karet. Kdyby se předem naplánovalo zastavení provozu na této lokálce a k tomu nějaká smysluplná náhrada autobusy například s obsluhou relativně důležité obce Řepín (která není ani na vlaku, ani na hlavní silnici), byl bych celkem spokojený...
registrovaný uživatel Jiří Hurt  mail  
10.09.2014 (19:03)  
Mě lokálky v dnešní uspěchané době přijdou sexy se svou 50-kou, ale co je moc, to je moc! :)
Hlavně aby stejně nedopadla ta litomyšlská, poslední 4 km se "valí" už dlouho 30-kou...:(
registrovaný uživatel Nechic  mail  
10.09.2014 (18:35)  
Být ČD žádám o vrácení části poplatků za dopravní cestu. Tohle výpalné nemá žádný smysl, když se o trať nikdo nestará.
10.09.2014 (17:58)  
topič: Diagnostikou jsem na mysli jakoukoliv technologii od "mašinfíra nahlásil, tam a tam to háže" až po měřící vůz. Jinak dík za info, ikdyž smutné.
registrovaný uživatel 55p 
10.09.2014 (15:20)  
Jak se to dotkne nákladní dopravy (nejen) do Škodovky?

Nákladní doprava jezdí převážně po trati 071 (Nymburk - MB) a méně po 070 (Všetaty - MB).
registrovaný uživatel Keprt 
10.09.2014 (14:55)  
Jak se to dotkne nákladní dopravy (nejen) do Škodovky?

Nijak. Manipulák jezdí MB-Katusice.

Pokud si dobře vzpomínám, úsek Mělník-Mšeno už byl vyloučen po dobu několika měsíců v roce 1997.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
10.09.2014 (14:51)  
Jiří Kocurek: Jaká diagnostika? Stačí pochůzkář. Fotil jsem na zmiňovaném úseku trati od r.2007 několikrát i v následujících letech a stačilo občas projít kus trati a bylo vidět, že jde do kopru. Chybějící vrtule, podkladnice, šrouby, uvolněné příložky na stycích, propadlé styky, nahnilé pražce, některé v takovém stadiu rozkladu, že v podstatě zmizely, porost v kolejovém loži atd. Už tehdy jsem se divil, že tam byly rychlostníky s číslem 70. Později 50.
10.09.2014 (14:27)  
Zase další způsob jak vyhnat lidi do aut.
10.09.2014 (13:29)  
Jak se to dotkne nákladní dopravy (nejen) do Škodovky?
Je mi divné, že to přišlo tak nečekaně a náhle, že z měsíce na měsíc je administrativně zastaven provoz. A až potom začne SŽDC jednat o opravě. To nemají nástroje pro diagnostiku stavu trati, aby na základě zkušeností dokázali odhadnout, kdy už bude nutné trať opravit?
Že SŽDC nedokáže naplánovat opravu s předstihem tak, aby trať nemuseli zavřít a teprve potom zadávat projekt rekonstrukce. To mi hlava nebere.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko