..: Trať z Mělníka do Mšena je ve špatném stavu, zastavuje se provoz :..

MUV 69, Mšeno, foto: Strnda Mšeno — Neděle 14. září bude zatím posledním dnem, kdy se cestující budou moci svézt po středočeské železniční trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem. Od 15. září České dráhy totiž nahrazují všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou, která u některých spojů pojede již ze stanice Skalsko. Důvodem zavedení NAD je havarijní stav železničního svršku, který dospěl až do stavu, kdy bylo nutné v celém traťovém úseku zavést trvalé omezení rychlosti na pouhých 10 km/h, které prakticky znemožňuje efektivní vedení jakýchkoli vlaků osobní dopravy a v důsledku se rovná zastavení provozu. České dráhy na svém webu omezení provozu v úseku Mělník - Mšeno avizují do konce října, přičemž v závěru desátého měsíce by mělo dojít k zastavení provozu v celé délce trati, tedy až do Mladé Boleslavi. Již nyní je však jasné, že cestující se po trati nesvezou po mnohem delší dobu.

SVP-74.018, foto: Louis Armstrong Problémy s infrastrukturou, jejímž správcem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), se na trati postupně objevují již řadu měsíců. Na trati vzniklo několik pomalých jízd, i stovky metrů dlouhých, které pravidelně u některých vlaků způsobovaly mírná zpoždění v řádu minut v závislosti na typu hnacího vozidla, adhezních podmínkách a počtu cestujících. To potvrzuje i mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský: „Část tratě v úseku Mělník - Mšeno je dlouhodobě v horším stavu. Z těchto důvodů jsme v části úseku již v červenci snížili rychlost z 50 km/h na 20 km/h, dále k 15. září snížíme v celém úseku rychlost na 10 km/h a také bude snížen možný nápravový tlak, vše z důvodu bezpečnosti železničního provozu,“ říká Ptačinský. Termín skončení výluky a znovuobnovení provozu přitom není zatím na obzoru: „V současné době SŽDC žádá Drážní úřad o omezení provozování dráhy, na základě čehož bude úsek vyloučen z provozu. Nyní SŽDC zadává jednostupňovou dokumentaci, která bude řešit rozsah nutných opravných prací. Za předpokladu finančního pokrytí opravy předpokládáme v 1. čtvrtletí vysoutěžení zhotovitele a následnou realizaci pak ve 2. čtvrtletí příštího roku,“ dodává Šťáhlavský. Otázkou však zůstává, zda by se příprava oprav neměla začínat dříve než při zastavení provozu a takto havarijním stavu.

Tabulka: Přehled pomalých jízd v trati Mělník - Mšeno, stav k 8. 9. 2014. Zdroj: SŽDC
Začátek úsekuKonec úsekuDélka úsekuTraťová rychlostPomalá jízda
km 4,780km 4,840 60 m40 km/h20 km/h
km 6,080km 6,580 500 m50 km/h20 km/h
km 17,370km 19,8502 480 m50 km/h20 km/h
km 20,350km 20,850 500 m50 km/h20 km/h
km 22,080km 22,275 195 m50 km/h20 km/h

Komplikací pro cestující bude po zahájení výluky i plánovaná podoba náhradní dopravy. Ta totiž nebude ve Mšeně z důvodu uzávěry komunikace zajíždět k nádraží a nebude tak zajištěn přestup mezi některými vlaky a autobusy pro cestující tranzitující přes tuto stanici, případně bude vcelku složitý s delší časovou prodlevou.

Odkaz: Výlukový jízdní řád (PDF)

Zdroje: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.9.2014 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
16.09.2014 (14:35)  
Jak by se hodila lokálka Chlumec nad Cidlinou-Křinec-Veleliby, když je úsek přes Převýšov nesjízdný.

Víte , jak by tyto odklony bylo z logistického hlediska náročné zvládnout ? Někde vzít x dieslových mašin , od někud vzít fíry , kteří mají práci někde jinde a v neposlední řadě vyřešit jízdní řád těchto vlaků , křižování atd...atd...

Je to tak jak píše keprt. Nejjednodušší je to vézt přes Pardubice. Jedna mašina vám to doveze až do elektrárny.
registrovaný uživatel Keprt 
16.09.2014 (10:47)  
M 474 003: přechodnost Chlumec-Křinec-Nb je pro to opatovické uhlí dostatečná (C4). Spíš je jednodušší (elektrika), rychlejší a možná i kratší to protáhnout přes Pardubice.
15.09.2014 (16:38)  
Jak by se hodila lokálka Chlumec nad Cidlinou-Křinec-Veleliby, když je úsek přes Převýšov nesjízdný. Zřejmě asi nesplňuje požadavky na přechodnost a délku stanic, takže asi nákladní doprava tudy není možná. Ty pražce co zůstaly pod tím vykolejeným nákladním vlakem jsou možná horší než na lokálce z Mělníka do Mladé Boleslavi. Proč se zde nesmí psát o železničních nehodách?
15.09.2014 (16:03)  
Tak ono obecně jsou u železnice v rámci ČR solidní mzdy....
Troufnu si říci , že kdyby většina železničářů měla od železnice zítra odejít , že by tak dobře placené fleky nenašla ...
13.09.2014 (19:13)  
Závorář za 20, to je pěkný, to jsem se měl hůř učit.
13.09.2014 (18:06)  
závorář za 20? Tzn, 16 čistého? zítra pověsím plácačku za 21,5 čistého s jednou nohou v kriminále na hřebík a jdu točit klikou :-D

Ale vážně, v Katusicích nikdo není, pro přilehlou stanici Mělník těch 6-7 párů vlaků lokálky nic není, a dirigující dispečer - výpravčí v Ml.Boleslavi Hl.n. taky určitě dělá i něco jiného, nebo ne?
13.09.2014 (10:09)  
trupman: Kam zmizely peníze, které jsem zaplatil na poplatcích za dopravní cestu na této trati?


Na stránkách MPSV jsem zjistil, že pracovníci v kategorii "8312 - Signalisti,brzdaři,výhybkáři,posunovači,příbuzní pracovníci" měli v roce 2013 hrubou mzdu 24 458 Kč. Dejme tomu, že závorář na lokálce má "jenom" 20 000. To znamená celkové mzdové náklady 26 800, za rok tedy 321 600. K tomu nějaké stravenky, náklady na pracoviště, stejnokroj atd. a dělá to 350 000. Pracuje se tam asi 120 hodin týdně, což si vyžaduje aspoň 3,5 zaměstnance. Roční náklady na tuto pracovní sílu jsou tedy 1,225 mil.Kč. Občas to tam projde pochůzkář, který to taky nedělá zadarmo a započítal bych i malou část mzdy výpravčích a signalistů v ME a MB, kteří pro jízdu těch vlaků taky musí něco udělat (a jeden z výpravčích asi slouží i jako dirigující dispečer pro tuto lokálku).
Ale opakuji, že si nejsem jist, jestli tam ten závorář pořád ještě je.
registrovaný uživatel Keprt 
12.09.2014 (22:17)  
KK: ale jo, ta trať je zanedbavana už od časů ČSD dodnes.

Ten muj příspěvek byl reakcí na teze MP22 o nikdy neselhavajici infrastruktuře.
registrovaný uživatel Kakov 
12.09.2014 (19:07)  
Keprt:
samozřejmě, že každému technickému zařízení jednou skončí životnost, ale....

otázkou je co udělala SŽDC proto, aby ta životnost neskončila, každopádně údržba trati životnost prodlužuje, dáte ruku na srdce, že SŽDC udělala maximum, aby k vyčerpání životnosti nedošlo??? já ten dojem nemám
12.09.2014 (17:19)  
Kdybych byl dopravce na této trati, zajímala by mě stejná otázka jakou tu položil Miškin. Kam zmizely peníze, které jsem zaplatil na poplatcích za dopravní cestu na této trati? Keprt píše, že by to mělo být až 1,25 mil. Kč a podle Josky Holibajdy byl jediným pracovníkem na trati před 10 lety závorář.
Jenže ČD nejsou jen tak obyčejný dopravce s jen tak obyčejným selským hospodářským myšlením a kraje nejsou jen tak obyčejný zákazník, který si objednává dopravu. ČD je jedno, jestli přijdou o kšeft a krajům je jedno, kam jejich prachy tečou. Takže na takové otázky se nemá kdo ptát. Pak může jedině přijít občan a zkusit zažalovat kraj, že nehospodaří se svěřenými prostředky s nejlepším možným svědomím.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko