..: Trať z Mělníka do Mšena je ve špatném stavu, zastavuje se provoz :..

MUV 69, Mšeno, foto: Strnda Mšeno — Neděle 14. září bude zatím posledním dnem, kdy se cestující budou moci svézt po středočeské železniční trati 076 v úseku mezi Mělníkem a Mšenem. Od 15. září České dráhy totiž nahrazují všechny vlaky náhradní autobusovou dopravou, která u některých spojů pojede již ze stanice Skalsko. Důvodem zavedení NAD je havarijní stav železničního svršku, který dospěl až do stavu, kdy bylo nutné v celém traťovém úseku zavést trvalé omezení rychlosti na pouhých 10 km/h, které prakticky znemožňuje efektivní vedení jakýchkoli vlaků osobní dopravy a v důsledku se rovná zastavení provozu. České dráhy na svém webu omezení provozu v úseku Mělník - Mšeno avizují do konce října, přičemž v závěru desátého měsíce by mělo dojít k zastavení provozu v celé délce trati, tedy až do Mladé Boleslavi. Již nyní je však jasné, že cestující se po trati nesvezou po mnohem delší dobu.

SVP-74.018, foto: Louis Armstrong Problémy s infrastrukturou, jejímž správcem je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), se na trati postupně objevují již řadu měsíců. Na trati vzniklo několik pomalých jízd, i stovky metrů dlouhých, které pravidelně u některých vlaků způsobovaly mírná zpoždění v řádu minut v závislosti na typu hnacího vozidla, adhezních podmínkách a počtu cestujících. To potvrzuje i mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský: „Část tratě v úseku Mělník - Mšeno je dlouhodobě v horším stavu. Z těchto důvodů jsme v části úseku již v červenci snížili rychlost z 50 km/h na 20 km/h, dále k 15. září snížíme v celém úseku rychlost na 10 km/h a také bude snížen možný nápravový tlak, vše z důvodu bezpečnosti železničního provozu,“ říká Ptačinský. Termín skončení výluky a znovuobnovení provozu přitom není zatím na obzoru: „V současné době SŽDC žádá Drážní úřad o omezení provozování dráhy, na základě čehož bude úsek vyloučen z provozu. Nyní SŽDC zadává jednostupňovou dokumentaci, která bude řešit rozsah nutných opravných prací. Za předpokladu finančního pokrytí opravy předpokládáme v 1. čtvrtletí vysoutěžení zhotovitele a následnou realizaci pak ve 2. čtvrtletí příštího roku,“ dodává Šťáhlavský. Otázkou však zůstává, zda by se příprava oprav neměla začínat dříve než při zastavení provozu a takto havarijním stavu.

Tabulka: Přehled pomalých jízd v trati Mělník - Mšeno, stav k 8. 9. 2014. Zdroj: SŽDC
Začátek úsekuKonec úsekuDélka úsekuTraťová rychlostPomalá jízda
km 4,780km 4,840 60 m40 km/h20 km/h
km 6,080km 6,580 500 m50 km/h20 km/h
km 17,370km 19,8502 480 m50 km/h20 km/h
km 20,350km 20,850 500 m50 km/h20 km/h
km 22,080km 22,275 195 m50 km/h20 km/h

Komplikací pro cestující bude po zahájení výluky i plánovaná podoba náhradní dopravy. Ta totiž nebude ve Mšeně z důvodu uzávěry komunikace zajíždět k nádraží a nebude tak zajištěn přestup mezi některými vlaky a autobusy pro cestující tranzitující přes tuto stanici, případně bude vcelku složitý s delší časovou prodlevou.

Odkaz: Výlukový jízdní řád (PDF)

Zdroje: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.9.2014 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
04.09.2015 (10:04)  
Práce na trati 076 konečně začaly. Do konce roku by mělo být hotovo. Jak říkal předseda z klubu přátel bezpečné železnice. Pokud by se media nezajímala, trať by zrušili jako v mnoha jiných případech.

http://melnicek.tv/porady/zpravodajstvi/video/zpravodajsky-tydenik-31-8-2015/
13.10.2014 (11:36)  
registrovaný uživatel Honza  mail  
30.09.2014 (14:38)  
To dopadne jak úsek Kralovice - Mladotice. Prostě se to rozpadlo, tak se to před 17 lety zavřelo a už nikdy neotevře.

Zajímavé svezení bylo taky na trati Kralupy nad Vltavou - Kladno. Tu a tam ta regionoha najednou vyskočí do vzduchu a zase spadne, div se neurve spřáhlo. Zrovna tam je výluka, tak doufám že s tím něco dělají.
registrovaný uživatel pekař 
22.09.2014 (18:34)  
Sim: ekonomická rozvaha... Vozit 20lidí vlakem nebo busem je hlavně služba. Spíš bychom si měli říct o kolik je ten místní vlak opravdu dražší než autobus ( a teď nemyslím výpočty ČD ) a co nám ten který druh dopravy přináší za výhody.
registrovaný uživatel Sim 
22.09.2014 (15:11)  
Frantisek > nejde o dogma, ale o ekonomickou rozvahu; zeleznice se proste v principu rentuje od urciteho objemu prepravy. Stejne jako autobus, jen je to pasmo posunuto jinam.
Kde je pozadavek na vozeni 2 lidi je autobus podobny ekonomicky nesmysl, jako vozit 20 lidi vlakem.
19.09.2014 (10:11)  
melone: Když si tohle všechno budeme říkat, bez zájmu tomu přihlížet a dokonce to podporovat, bude to nakonec pravda. Zní to doslova jako kapitulace. To dogma "železnice má místo v dálkové a příměstské dopravě" byl čert dlužen. Mimochodem, co nějaká vize na zítra, když je všechno "dnes" takhle? Ještě víc aut, víc "levných" silnic a méně "drahých" vlaků a kolejí?
registrovaný uživatel melone 
17.09.2014 (21:08)  
nno přátelé nevim ,jsem rád ,že jsem tou tratí jel ,je to jedna z nejkrásnějších...
bohužel si myslím,že nejzbytečnějších.Železnice ma dnes místo v dálkové dopravě a příměstské dopravě velkých měst což ani Boleslav ani Mělník nejsou snadmožná trochu v Boleslavi kdyby to nocovalo do hln ale rovnou do stanice město.... Navíc většina obci je daleko od zastávek když k tomu připočtu,že je to dražší než autobus tak netuším kdo by s tim jezdil.c se týče nákladní dopravy neumím si představit co bytu kdo odvezl vlakem levněji a jednodušeji než autem.Navíc se domnívám ,že ani na nádraží třeba v Mělníku není k disposici nejaká sofistikvanější nakládací mechanizace takže by jste si ji museli dovézt sami a to je ten kamion v 99% jednodužší.prostě žeeznice na takovéto úrovni zastarala a nevyplatí se...
registrovaný uživatel JB 
17.09.2014 (12:25)  
Pardubice byly takhle nafukovací před rokem, kdy byla mezi V. Osekem a HK série výluk. Uhlí jezdilo dvojitou úvratí tak, že v úseku Pa - Opatovice byla trvale dislokována jedna lokomotiva navíc. Předpokládám, že teď je to obdobné.
17.09.2014 (10:33)  
Tak to by musely být ty Pardubice nafukovací. Jaký problém je senhat několik strojvedoucích, na vyloučeném úseku zase nemají práci. A zajistit motorové lokomotivy to je to samé jako zajistit náhradní dopravní cestu. Vše by mělo být připravené v záloze. Ale nedovedu si představit, jak by v Městci Králové křižovaly dvě uhelné soupravy. Navíc asi osobní dopravu by musely převzít autobusy, protože by se nevešla. Předpokládám, že současná odkolonová trasa vede přes Turnov.

Každopádně stav tratí kromě koridorů je časovaná bomba, s neznámým časem exploze. Ale docela krátkým.
17.09.2014 (6:43)  
Ono už se tam nevozí nic jiného než uhlí do elektrárny? Vzhledem k zaplnění kapacity tratě z Prahy do Pardubic to tamtudy také tak jednoduché nebude, akorát se s tím bude muset poprat někdo jiný. A co teprve při nějakém výpadku na té zaplněné trati. Dost na tom, že z Pardubic a Velkého Oseku do Hradce stále není dostavěna druhá kolej.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko