Praha — (aktualizováno 24. srpna 8.30) — V úterý 23. srpna ve 21.47 se v železniční stanici Praha-Libeň asi 300 metrů od nástupišť střetly dva vlaky. Jednalo se o osobní vlak Os 9326 dopravce České dráhy vedený elektrickou jednotkou 471.003, a posunující lokomotivu 742.330 dopravce ČD Cargo, která ihned po srážce začala hořet. Dle předběžných informací byli zraněni čtyři lidé – strojvedoucí ČDC, dva cestující v osobním vlaku a jeden další zaměstnanec drah. Provoz na trati byl zastaven až do ranních hodin, všechny vlaky dálkové dopravy byly vedeny odklonem přes Nymburk (mimo žst. Praha-Libeň). V současné době tudy již některé vlaky omezeně jezdí. Osobní vlaky jsou pak stále vedeny mimo Masarykovo nádraží odklonem po trase Praha hl.n. - Praha-Vršovice - Praha-Běchovice (- Kolín) a naopak. Cestující mohou využít jako náhradní dopravu pražskou MHD. Od 23.45 byla navíc zavedena v omezeném rozsahu náhradní doprava ČD z Libně do Běchovic. Vlaky v současné době nabírají asi desetiminutová zpoždění, odklízení následků potrvá minimálně do středečního odpoledne. Příčinu nehody zatím vyšetřuje Drážní inspekce, na místě zasahují jednotky Integrovaného záchranného systému.
Zdroje: ČD - omezení provozu, iDnes.cz, ČT24, Drážní inspekce
Jak mohla na cca 25let staré lokomotivě vzniknout škoda 5mil. Kč??
FRK
Na dráze dnes jedna nehoda, ale kdo chce, zaposlouchejte se do dopravních hlášení Čs.rozhlasu a to něco uslyšíte. Sám jsem dnes viděl, jak auto zastavilo na křižovatce na červenou a najednou se rozjelo (stále na červenou), dopadlo to dobře. Šlo asi podle mého úsudku o to, že vedlejší pruh dostal zelenou a ten řidič vedle se také rozjel, ji když neměl.
Dále jsem slyšel v našem městě, že autobusová doprava dojíždí do cíle nepravidelně, protože řidiči přestávají vyjíždět, jelikož je zmohla únava.
Tolik několik slov k nehodě, možná že příčina je jiná, ale je třeba brát v úvahu vše.
FRK
Přivolávačku jsem skutečně viděl jenom směrem na Běchovice, jezdí se tak nejméně od pátku, možná déle.
Každopádně ve Švajcu tolik nehod není, a to mají nejhustší provoz v Evropě. (přičemž tamní média čekají na každé pochybení SBB, takže by to tam neututlali).
(ať už zabzař je, nebo není dostatečné, krátkodobě ho nelze změnit)
To je otázka co s tím bude. Nabořený je to pěkně a co si pamatuju, tak doposud se tady žádná taková oprava hliníkové skříně nedělala. 971 005 je komplet nový vůz, jenže tam to bylo zničený podstatně víc.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.