Taškent — První ze dvou jednotek Talgo 250, pojmenovaných Afrosiyob, dorazila 22. července do uzbeckého hlavního města Taškentu. Stalo se tak rok a půl od podepsání kontraktu v hodnotě 38 milionů eur, přičemž polovinu financuje dopravce Uzbekistan Temir Yollari z vlastních zdrojů, zbytek pak jde ze státního fondu pro rozvoj. Druhá jednotka bude dodána v průběhu letošního září. Komfort dosahuje západoevropského standardu, cestující tedy nebudou ochuzeni o prémiovou (VIP), první ani ekonomickou třídu - součet míst dává číslo 257. Jedním z osmi vozů je pak dle dobrých mravů vůz jídelní. Obě jednotky budou zajišťovat expresní spojení Taškentu s 344 km vzdáleným Samarkandem a podle dopravce by jízdní doba neměla přesáhnout dvě hodiny. Z tohoto důvodu prochází část trati dodatečným zdvoukolejněním a rekonstrukcí na vyšší traťovou rychlost.
Pozadu nezůstane Rusko
Trend, zahájený před několika lety nákupem jednotek Velaro od Siemensu, pokračuje u RŽD i ve druhé dekádě jedenadvacátého století. Tentokrát je předmětem obchodu sedm španělských jednotek Talgo objednaných na základě dobrých výsledků loňských testů jednotky Talgo 250 v okolí Moskvy. Tři soupravy budou vybaveny podvozky s možností změny rozchodu za jízdy a přirozeným naklápěním souprav. Ty jsou určeny pro rameno Moskva – Berlín, s předpokládanou jízdní dobou 18 hodin (namísto původních 27). Zařízení pro změnu rozchodu bude umístěno na hranici s Polskem. Zbylé čtyři jednotky jsou pak s pevným rozchodem 1520 mm, určené pro rameno Moskva – Kyjev, s předpokládanou jízdní dobou 7 hodin (původně 13). Všech sedm souprav nabídne vozy s místy k sezení i vozy spací. Součástí bilaterální dohody je i zařízení na změnu rozchodu, vyráběná rovněž společností Talgo, jakož i zajištění servisu na 15 let pro soupravy i nutnou infrastrukturu. Celková hodnota kontraktu je 100 milionů eur.
Animace zařízení pro změnu rozchodu
Zdroj: UŽ Daily, Spanish Railway News, Railway Gazette International, Talgo
1 2 | Zpráv na stránku: |
Při koupi zpáteční jízdenky na tento spoj (35/36) poměrně zajímavá relační sleva, za polovic oproti dennímu a pomalejšímu rychlíku s přímými vozy z Prahy, na kterém, kromě toho, že tvrdne půl dne v Krakově, tak klasicky zvedají a mění podvozky.
Co by meli rikat? No, treba neco v tom smyslu, ze kdyz se nebude pouzivat v Brestu SUW 2000, a misto neho Talgo, tak ta vlakova souprava bude mit dost casu na to byt schvalena pro provoz na siti PKP pripadne se na ni urcite najde neco, pro co ji nebude mozne pouzivat na PKP vubec nikdy.
Edit: v Kazachstánu jezdí Talgo už od roku (cca) 2002.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.