..: Hned několik nádraží na Vysočině se letos dočká rekonstrukce :..

Rekonstrukce nádraží v Chotěboři, foto: Vojtěch BeranChotěboř — Po nasazení revitalizovaných patrových vozů a plánované dodávce nových motorových vozů od firmy Stadler pokračuje největší český dopravce v snahách o zvyšování kvality cestování vlakem na Vysočině. České dráhy se tentokrát soustředí na železniční stanice, přičemž první z nich – kompletně opravené nádraží v Chotěboři – bylo slavnostně otevřeno již 24. června. Ačkoliv právě chotěbořské nádraží přitáhlo letos nejvíce pozornosti, zčásti také díky zvláštním parním vlakům z Havlíčkova Brodu a probíhajícím slavnostem 680 let města Chotěboř a 140 let železnice v Chotěboři, není zdaleka jedinou stanicí na Vysočině, která letos cestujícím nabídne zlepšení úrovně služeb – již nyní probíhají práce také na třech dalších nádražích v kraji.

Budova chotěbořského nádraží prošla rozsáhlou rekonstrukcí, která zahrnovala výstavbu nové čekárny, toalet či nového přístřešku na nástupišti před výpravní budovou. Stanice byla také vybavena novým akustickým informačním systémem, bezbariérovým přístupem a vyvýšeným nástupištěm pro snazší nástup nejen osob se sníženou pohyblivostí. Vedle výpravní budovy byl navíc vystavěn nový autobusový terminál.

Žďár nad SázavouDílčích úprav se následně dočkalo nádraží v Havlíčkově Brodě, kde proběhla demolice starých nevyužívaných pokladen uprostřed odbavovací haly. Nové pokladny, trafika a rekonstruovaná sociální zařízení se nyní nacházejí v opravené části odbavovací haly, která navíc získala více prostoru díky zrušení části podchodu. Příznačně k probíhajícím změnám hostil Havlíčkův Brod začátkem léta výstavu s názvem Železnice včera, dnes a zítra.

Dalším nádražím na Vysočině, které právě podstupuje rekonstrukci, je Žďár nad Sázavou, kde práce začaly již v únoru 2011. V současné době se provádí úpravy na střeše a fasádě budovy, která již dostala nová okna. V hale pak vznikne nové ČD Centrum a také čekárna. Správa železniční dopravní cesty, která je investorem stavby, by na podzim měla začít také s rekonstrukcí podchodu, osvětlení a kabelových vedení v areálu. Probíhající změny jsou pozitivní zprávou pro žďárské nádraží, o které ještě v roce 2007 možní partneři neměli zájem. Nynější rekonstrukce je přitom důležitá i pro samotné město kvůli chystanému šampionátu v biatlonu. Posledním z probíhajících stavebních projektů je nádraží v Novém Městě na Moravě, kde již probíhají práce na fasádě a místní nádražní budova se rovněž dočká nové střechy, odbavovací haly a WC.

Zdroj: ČD, ŽelPage


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 13.8.2011 (8:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Vysočina


  1 2      Zpráv na stránku:   
13.08.2011 (21:18)  
Ladislav16: Rekonstrukce nádraží v Nové Městě má podle harmonogramu skončit v listopadu. Otázka však, jestli se tak stane. Zatím to stále vypadá jako po výbuchu bomby.
13.08.2011 (19:36)  
Nevíte někdo, kdy bude ukončena rekonstruce nádraží ve Žďáru a v Novém Městě? Budou ještě něco dělat na nádraží v Brodě? Pořád říkali, jak tam budou opravovat a až na pár vyjímek tam skoro nic neuďáli. :(
registrovaný užívateľ Space 
13.08.2011 (19:26)  
Nemá ta regionova souvislost s Bernardfestem (12.-13. v Humpolci)? ČD jsou jeho partnerem, nabídly také poloviční slevu Vlak+ a prodej vstupenek na festival ve všech železničních pokladnách. Tyto aktivity jsou součástí uceleného programu, jehož snahou je získat nové zákazníky, a to z řad mladých lidí a studentů (a co můžu říct ze zkušenosti z Rock for People 2011, ovoce to sklízí). 810 by jenom upevnila zažité stereotypy a předsudky a mnoho studentů by nezískala...:)
13.08.2011 (15:08)  
re dsPIC:To je dobrý pokrok.Na trati 212 Světlá n.Sáz.-Čerčany jezdí pro změnu samé 810 s BDtax,přičemž některé spoje jsou vedeny z/do Havl.brodu./Výjimka Sp "Sázava"/.Co myslíte,je lepší nasadit Regionovu na kratší,nebo delší relaci?,ev.na elektrifikovanou trať?Já takto cestoval 5.8.ze zast.Stvořidla do Ledečka,ten den bylo velké dusno,takže jsem byl rád,že jsem z té hrůzy vylezl ven.A nebyl jsem sám,někteří jeli až do Chocerad,či Čerčan.Mnozí cestující už nevěděli,jakou polohu při sezení zaujmout.V Ledečku jsem přestoupil směr Kolín /014/,zde jsou už nasazeny Regionovy Duo,což už je o něčem jiném.
registrovaný užívateľ dsPIC 
13.08.2011 (13:57)  
Na trati HB - Humpolec od včerejška jezdí místo 810 jen samé Regionovy, co to? Kéž by to bylo na trvalo. Sice to není žádný zázrak, ale oproti 810 je to přece jen nesrovnatelné.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko