Wenzhou — Ve východočínské provincii Zhejiang pokračuje vyšetřování tragické srážky vlaků, při niž v sobotu večer zahynulo 43 lidí a dalších 211 osob bylo zraněno. Ke kolizi dvou vysokorychlostních souprav došlo na přibližně 20 metrů vysokém viaduktu mezi městy Hanzhou a Fuzhou. Vlak D301, vedený jednotkou CRH2E, narazil zezadu do stojící soupravy CRH1B spoje D3115, která na mostě zastavila pravděpodobně po zásahu blesku. V důsledku srážky vykolejilo celkem šest vozů, strojvedoucí druhé soupravy zahynul na místě. Z tragédie překvapivě vyvázl čtyřletý chlapec, po desítkách hodin pátrání navíc záchranáři našli naživu batole. Čínské úřady mezitím spustily intenzivní vyšetřování nejhorší železniční nehody od roku 2008, kdy po srážce dvou vysokorychlostních vlaků zahynulo 72 lidí. O místa už přišli tři vysocí funkcionáři státních drah, včetně provinčního tajemníka komunistické strany při železniční společnosti.
Vláda přesto čelí ostré kritice za nezvládnutou implementaci vysokorychlostní železniční dopravy, která se v Číně rozvíjí raketovým tempem. Megalomanské stavební projekty, u nichž je oficiální propagandou často vyzdvihováno dokončení v řádu let před termínem, podle kritiků nesplňují potřebná bezpečnostní opatření. Nově otevřený koridor mezi Pekingem a Šanghají jen v posledních měsících zaznamenal několik vážných výpadků napájení; vedení ministerstva železnic navíc v současnosti čelí obviněním z korupce při plánování a výstavbě nejdelší vysokorychlostní sítě světa.
Zdroje: The Times of India, Al Jazeera, Los Angeles Times
A teď trochu tvrdších slov. Jsem tak trochu rád, že se tohle stalo. Protože Číňani se ženou pouze za tím, kdo dál, kdo rychleji, bez ohledu na důsledky... To co my tady v Evropě budujeme přes 30 let a úzkostlivě zkoušíme, než dáme do komerčního provozu, tak oni měli díky importu technologií hned a ještě chtěli víc. Teď mají, co chtěli. V Evropě máme dnes standard 300 km/h, ve Francii i 320 km/h. Navíc provoz není zdaleka tak hustý jako v Číně. Ve Španělsku by chtěli 350 km/h, což by moderní zabezpečovač ETCS L2 měl zvládnout, ale problém se řeší jinde a to v aerodynamice. Panují obavy o bezpečnost z hlediska padajícího kamení ze svahů a levitace štěrkového lože vlivem úplavů při tak vysoké rychlosti. Tohle by v Číně určitě neřešili...a spousty dalšího. Rovněž nevěřím v čínská vozidla. Ona vypadají hezky, mají výkony, ale k dokonalosti mají hodně daleko. Kdo pracuje ve zkušebnictví, jako já, tak moc dobře ví, o čem mluvím.
Jak často zahoří šinkansenovym japoncům nádraží?
Takže bych si počkal jestli bude k dispozici víc informací.
no teda... kde ses tu vzal, mam pocit, ze te tu vidim dneska poprve?? uz te nebavi letadylka?? -:)))))
k tematu: to, ze to je pruser, o tom zadna. ovsem zasadni otazkou zustava, co se jako zmeni. a ja se obavam, ze nic - padne par stranickych, pripadne i nestranickych hlav, a "jede se" dal - obrazne, i realne.
Jízdné na šinkansenu je proti jízdnému v čínských rychlovlacích několikanásobné, leč za nějakých 45 let své existence se na něm neudála ani jedna smrtelná nehoda.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.