..: Siemens získal kontrakt pro ThamesLink za 6,75 miliard liber :..

ThamesLink souprava, foto: www.free-photo.com Derby — Kontrakt na obří dodávku 1200 železničních vozů pro londýnskou páteřní síť ThamesLink získal v souboji dvou velkých dodavatelů koncern Siemens. Předstihl tak pobočku společnosti Bombardier Transportation v britském hrabství Derby. Velikost poptávané série vozidel má přímou souvislost s pořádáním Letních olympijských her v Londýně v příštím roce, přičemž již v roce 2007 rozhodla britská vláda o kompletní rekonstrukci železničního tělesa včetně modernizace technologických celků v hodnotě 3,55 miliard liber (99,5 mld. Kč). V roce 2008 pak k tomuto záměru přibyla druhá část v hodnotě 3,2 miliard liber (89,6 mld. Kč), která míří k obnově vozového parku ve formě dvanácti set nových vozů. O rekordní kontrakt, spolufinancovaný z fondů EU, se utkaly pouze dvě výše zmíněné společnosti.

Rozsah kauzy v britském tisku, foto: rpetRozhodnutí o vítězi tendru bylo zveřejněno 3. července a ve Velké Británii způsobilo nemalý rozruch – mimo jiné britský deník Daily Express vyhlásil petiční kampaň, adresovanou přímo premiérovi Davidu Cameronovi, jejíž znění apeluje na zrušení celého kontraktu a následném zadání celé zakázky přímo britské pobočce koncernu Bombardier. Tento tlak veřejnosti a médií je spojen s obavou odborné i laické veřejnosti o ztrátu pracovních míst v Derby. Zastoupení dopravní divize Bombardieru zatím v minulém týdnu avizovalo, že pokud nedojde ke změně v zadání tendru, bude nucena zredukovat počet zaměstnanců o 1400 míst, zatímco dalších 12 tisíc pracovních míst by mohlo zaniknout v navazujících dodavatelských organizacích.

Evropská unie tuto situaci nijak nekomentuje. Pouze ozřejmila oběma soutěžícím, na základě jakých faktorů byl výběr vítěze nabídkového řízení posuzován. Kromě samozřejmého vyhodnocení technologické a odborné způsobilosti bylo přihlédnuto i k ekonomickému a finančnímu postavení obou soutěžících na světových trzích – a v součtu všech faktů bylo rozhodnuto o vítězi tendru.

Další vývoj celé kauzy je ve Velké Británii velmi pozorně sledován. Je tedy možné, že se k vývoji situace v budoucnu vrátíme.

Zdroj: Daily Express (UK)


rpet Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.7.2011 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tenzor 
21.07.2011 (20:19)  
Raquac: řvaní a manipulace holt Bombardieru jdou nejlépe, co dodat.
Ohledně alternativy EU, asi bych se jakožto člověk, který hlasoval proti vstupu do EU měl vyjádřit - tou je EU, ale ve smyslu společenství suveréních států, kterým nebude žádný byrokrat říkat, jaké mají mít zákony a normy, co mají pěstovat a vyrábět apod. Společenství bez přebujelé byrokracie a hromadou parazitů-politiků, na druhé straně se společnou obrannou a zahraniční politikou. Společenství, které nebude přijímat další státy za každou cenu.
To by byla Evropa, která by mohla do budoucna ekonomicky i mocensky konkurovat USA a Číně, případně se postupně stát supervelmocí, zatímco ta současná je jen hroutící se bordel, který urychluje svůj rozklad přílivem imigrantů z rozvojových zemí, nesmyslnými nařízeními a přílišnými náklady na zbytečné věci.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
21.07.2011 (10:37)  
Pro Raquac:

Jo. Siemens zaměstnává v UK 16.000 lidí, z toho 1.600 v "mobility". Asi i proto, že tam jsou zakázky, o které má smysl se ucházet a výrobní kapacitym tamtéž provozovat. :-)
registrovaný uživatel Raquac 
21.07.2011 (9:00)  
rpet: Asi by nebylo od veci mrknout i jinam nez jen do tendecne zabarvenych clanku. I v britskem tisku najdete clanky rozebirajici situaci z druhe strany.

Je napriklad zajimave, jake mnozstvi vozidel vyrabi Bombardier v UK pro mistni trh a kolik (ne)vyrabi na export - prekvapuje mne, ze se tisk nepta, proc BT nevytezuje svuj britsky zavod zakazkami pro jine nez britske zakazniky. Zajimavy je vyhled vyroby pro BT, ktery nevypada nijak zle. Krome toho vitez tendru slibuje nova pracovni mista, asi 2000, a ma radu subdodavatelu v UK (napriklad pneumaticke pruziny z Leicestru, coz je jen kousek od Derby :-)) Ono se vubec rado zapomina, ze pad britske vyroby kolejovych vozidel nezacal s vitezstvim SIEMESe v tendru pro Thameslink.

Mrknete se na tyto tri odkazy a vse bude vypadat trochu jinak:http://www.siemens.co.uk/en/news_press/index/news_archive/siemens-selected-as-preferred-bidder-for-thameslink-rolling-stock.htm

http://www.railwaygazette.com/nc/news/single-view/view/bombardier-to-shed-1400-jobs-at-derby.html

http://www.railwaygazette.com/nc/news/single-view/view/siemens-beats-bombardier-to-thameslink-train-order.html

Pokud jde o EU - ano, je nedokonala a kritizovat ji je jiste na miste. Trochu mne ale mrzi, ze Ti co ji kritizuji jako takovou, nenabizeji zaroven nejakou smysluplnou alternativu. Navrat k izolovanym statum to opravdu neni.
registrovaný uživatel rpet  mail  
19.07.2011 (16:57)  
@ Juraj:
Juraji, neda mi to - resp. jsi me k tomu malinko vyprovokoval. ja nemam nic proti jasne funkcnosti EHS v danych normach a s danymi pravidly. dokonce EHS povazuju za vcelku prinosny system, ktery umoznuje spoustu veci a umi tyto veci resit a chranit systemem zakladniho spolecneho prava. EU ovsem neni totez, je tojen byrokraticke smetiste politickych kreatur, jez ztratili sanci v domacich politikach a EU parliament je pro ne jedinou - a doufejme ze i posledni - sanci, jak nekde nejak z neceho vytriskat prachy. to, ze se k tomu prida nekolik operacnich programu v dotacni politice EU me nijak neuspokojuje, protoze totez by se dalo zvladnout i v ramci EHS.

ovsem za mnohem mene penez, investovanych prave do byrokratickeho a zbytecneho aparatu EU instituce, jako takove.

tot vse a tot jen muj nazor.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
19.07.2011 (16:39)  
Pro Juraj Kováč:

Já byl v Energetice. Zprvu ČEZ, pak IPP. Vystačili jsme si sami - byli jsme kredibilní a "kompatibilitu" jsme na vlastní náklady dosáhli 1994. Ale tehdy nám do toho (skoro) nekecali politici. To je taky fakt. A plně sdílím názor "rpet" na EU. (Však taky můj comment je z příspěvku o UK a ne o pohrobcích ČSD :-))
19.07.2011 (16:31)  
stoupa: osviežte mi pamäť, ako prebiehali výberové konania na železnici pred tým, než boli zavedené prísnejšie pravidlá? Aká zodpovednosť bola pri štátnych podnikoch? A aké boli finančné okolnosti nákupu vozidiel predtým, ako sa do nich zapojil fond PHARE a následne operačné programy?
registrovaný uživatel rpet  mail  
19.07.2011 (12:28)  
@ stoupa:

ani nevis, jak moc rad bych tvuj off-topic okomentoval. jenze nemuzu, jednak jsem autorem vyse napsaneho, a jednak jsem zarytej odpurce eu -:)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
19.07.2011 (11:08)  
Mno, je a nen9 to OT:

Nejsem přítel veřejných soutěží dle EU, zejména v oblasti dopravy a energetiky. Z praxe vím, že po jejich zavedení u nás (2002) se dění pro zadavatele se značně zkomplikovalo, narostla administrace, a světe div se, vzrostly i realizační náklady. Výběr jsme dělali vždy. A zpovídali se vlastníkovi.

Fakt mi často přijde, že EU "to" (naše bytí) sešroubovává jaku druhdy bolševik :-).
18.07.2011 (20:24)  
přesně tu:o)
18.07.2011 (17:12)  
@DJTiësto: myslíte tu kyperskou 380 obstavenou kvůli neplacení licence?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko