Buenos Aires — Souprava příměstského vlaku 3772 argentinské společnosti TBA na lince Sarmiento přijíždějící dnes ráno v 8.33 h místního času do rušného koncového nádraží Once v hlavním městě Argentiny - Buenos Aires - nedokázala zastavit a v rychlosti přibližně 20 km/h narazila do zarážedla na konci koleje na 16. nástupišti. Vlak byl v ranní špičce obsazen asi 2 000 cestujícími, 49 z nich při nehodě zemřelo a přibližně 550 bylo zraněno. Poškozený je především čelní vůz soupravy. Nejpravděpodobnější příčina nehody je selhání brzd vlaku. Jedná se o nejtragičtější nehodu v historii argentinských železnic. Provoz na lince Sarmiento je již obnoven v plném rozsahu.
Nehod na argentinských železnicích za poslední dobu nebylo málo:
- 4. ledna 2012 bylo po pádu u stanice Palermo zraněno 8 lidí, kteří cestovali na schodech vagonů na lince San Martin.
- 18. prosince 2011 se srazila lokomotiva s osobním vlakem u stanice Teperley na lince General Roca. Zraněno bylo 18 lidí včetně dvouměsíčního kojence.
- 2. listopadu 2011 bylo zabito šest dívek spolu se dvěma katolickými učiteli, když se jejich autobus ve městě Zanjitas, provincie San Luis, srazil s nákladním vlakem. 41 lidí bylo zraněno.
- 13. září 2011 při železničním neštěstí u města Flores zemřelo 11 lidí a 200 jich bylo zraněno.
- 18. srpna 2011 v Lomas de Zamora narazil vlak do autobusu, osm lidí bylo zraněno.
- 4. dubna 2011 bylo zraněno sedm lidí při srážce lokomotivy a osobního vlaku na předměstí Buenos Aires.
- 16. února 2011 si srážka dvou vlaků v blízkosti stanice San Miguel vyžádala 40 mrtvých a přes 100 zraněných.
- 31. prosince 2010 bylo při pádu z železničního mostu poblíž stanice Palermo zraněno 50 osob.
- 28. února 2009 se ve stanici Constitución srazily dvě vlakové soupravy. Nehoda si vyžádala 14 zraněných.
S tím souvisí ta obsazenost: podle novin měl vlak 8 vozů a v nich asi 1500 (možná i 2000?) lodí, tedy asi 200 na vůz. To je hodně, jenže navíc většina lidí byla nacpána právě v prvních dvou vozech, aby to měli při vystupování na hlavovém nádraží blíž k metru (a byli v něm první, aby se vešli zase do něj). A při nárazu se stalo zhruba to, že se druhý vůz vsunul do prvního: děs.
... ma nekdo informaci o tom, kolikavozovy vlak to byl? Z odkazovanych clanku ani fotek jsem to nevycetl ...
Nikdy jsem nezačínal debatu pod články o neštěstích, ale je dobré vědět, že ta nehoda se stala na jednom z posledních fungujících zbytků kdysi rozlehlé železniční sítě, která v 90. letech podlehla divoké privatizaci včetně infrastruktury. Na většině byl zastaven provoz, zbytek trpí podúdržbou a pouze laxním státním dohledem.
K věci ve španělštině např. zde v El País: http://internacional.elpais.com/internacional/2012/02/22/actualidad/1329932985_136155.html
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.