Markvartice — Velké štěstí měli muž a žena na přejezdu v Markvarticích, když ve středu 22. června 2011 kolem osmé hodiny ranní vjeli se svým automobilem na železniční přejezd. Přejezdové zabezpečovací zařízení v tu chvíli nebylo v činnosti, protože probíhala plánovaná výluka. Vlak naštěstí zasáhl zadní část auta a nedošlo k žádnému zranění. Mluvčí drážní inspekce dodává, že řidiči se musí ve chvíli, kdy na přejezdu nesvítí ani bílé světlo, chovat jako v případě, když přejíždějí přes přejezd, který žádnou signalizaci nemá. Příčiny nehody se vyšetřují, stejně jako to, zda strojvedoucí vlaku dával dle předpisů výstražnou návěst houkačkou. Značka STOP byla dle neověřených informací dána na místo až po nehodě, což lze považovat za zásadní pochybení. V úseku Česká Kamenice – Benešov nad Ploučnicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Zdroj: ŽelPage, Deník
Ad. odkládání výstrahy: Do podmínek činnosti pozitivního signálu se dává volnost úseků, takže obsazením příslušných úseků se sice začne počítat odložení výstrahy, ale současně je porušena podmínka volnosti, takže pozitiva zhasne. Rozdíl je trošku u přejezdů, které jsou ovládány ze SZZ, protože tam se do podmínek dávají úseky, které nejsou kryté návěstidly (teď neuvažuji odvraty apod.), ale při obsazení skutečného přibližováku sice SZZ začne odpočítávat odložení výstrahy, ale podmínky pozitivy porušeny nejsou.
Stopku na místo k vypnutém nebo porouchánému PZZ dává Policie ČR co já vím. Mělo by to být na žádost SDC pokud je to potřeba. Také si myslím že pokud byl přejezd vypnut pro opravu údržbu atd. měl o tom být fíra zpraven. Uvidíme jak to dopadne.
Honza: Díky za podrobný popis, s návěstidly to asi lze. Akorát ten poslední popsaný případ je dost divný…
Všiml jsem si, že u těchto moderních systémů u konkrétních přejezdů několik vteřin před spuštěním výstrahy přestane blikat pozitiva. Může jít o odloženou výstrahu? Že je například vhodný izolovaný styk pro spouštění výstrahy moc daleko od přejezdu, tak že se po obsazení tohoto úseku začne měřit nějaká nastavená doba (přičemž pozitiva zhasne) a pak teprve se spustí výstraha? Funguje to tak třeba v Neštědicích ze směru od Ústí, nebo v Lukavci ze směru od Roudnice.
Stejně jsem si všimnul v Lukavci, když jede do Lovosic bliká pozitiva taky téměř hned po zvednutí závor, tam ale mám pocit, že z té strany to kryté není tam to jsou myslím návěstidla jen pro posun, jestli to stačí?
http://www.zavoryfoto.estranky.cz/img/original/161/p9113189.jpg
Něco o té pozitivě jsem se kdysi dověděl tady na těh stránkách a tam bylo něco o úpravě legislativy
http://prejezdy.info/
A taky je zajímavé, (nevím, jestli je to porucha, nebo to tak teď už má být), že v Lovosicích na 097 je 2 a půl roku starý takový moderní systém a když projede vlak, zhasne to, tak se asi 2x hned rozsvítí pozitiva a pak teprve je varovný stav.
Tj.: ihned po zhasnutí výstražných světel by opravdu positiva neměla blikat. Leda že by byl přejezd v obvodu stanice, či jiné specifické případy (záleží to na tzv. mezní době anulace, kterou má každé PZZ jinou). Jestli se pletu, tak mne prosím opravte.
To uměly PZS vždycky. Jinak by musely blikat červené, dokud vlak neopustí vzdalovák.
a pozitiva se rozbliká ihned po průjezdu vlaku.
Koukal jsem na to video a ono to není úplně hned, i když je to kratší doba než normálně, takže snad je nějak rozumně zajištěné, aby se vlak bez varování nevrátil.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.