..: ČD pořizují 16 netrakčních souprav pro dálkovou dopravu :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegis Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.

V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.

Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 13.6.2011 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
30.06.2011 (21:22)  
Třeba nebude tak zle.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/drahy-dostaly-druhou-sanci-opce-na-railjety-trva-az-do-konce-zari-678135

Ačkoliv dnes vypršela příslušná opce partnerských Rakouských spolkových drah, rakouský dopravce se dohodl s firmou Siemens na jejím prodloužením až do konce září.
28.06.2011 (21:38)  
Chytré to je jelikož netrakční jednotky jdou připojit téměř k jaké koliv elektrické a nebo motorové lokomotivě a je možné je provozovat kdekoliv. Takže je možné je nasazovat na libovolné trati bez ohledu na napěťový systém.
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
28.06.2011 (19:08)  
Hmmm, chytré! Máme elektrifikované tratě a budeme na ně nasazovat netrakční jednotky! Jen tak dál, ČD, jen tak dál a za chvíli budeme rušit koleje a stavět dráhy pro autobusy!
19.06.2011 (13:37)  
úžasné je už jen,to,že je ČD kupují. Ale docela mě zklamalo,že nebudou jezdit na trase praha-Ostrava,po té totiž jezdím nejčastěji ale jinak super
registrovaný uživatel Sim 
16.06.2011 (14:59)  
M > odjezd + prijezd ... souhlas

Ohledne toho zajizdeni pres den ... pokud tam budou mit i zazemi pro uklid, aby ho zvladali lepe nez je k videni dnes u CD, jako duvod to beru. Ale jinak taky vesmes souhlas.
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (14:25)  
Odjezd/prijezd - tak v podstate jo, primarne to prijezd urcuje. Je to ale tak, ze kdyz mam byt nekde v 5 a cesta autem trva 2 hodiny, tak vim, ze musim vyjet ve tri. Kdyz to vlakem trva taky dve hodiny, tak ale musim vyjet ve dve, protoze ve tri nic nejede a nemuzu urcit cas odjezdu

Bohumin - no, chapu, proc to tam rano zacne a vecer skonci. Nechapu, proc to tam bude mit obrat v poledne. Pendolino taky jezdi jen Praha-Ostrava a jde to. Jestli je to ale tak, ze neni jina moznost (a pendolino se na hlavnich nadrazich odbavuje s vypetim vsech sil), tak ok
registrovaný uživatel Sim 
16.06.2011 (11:59)  
M > to sice ano, ale ja schvalne bral v uvahu fakt, ze me zpravidla vice zajima cas prijezdu nez cas odjezdu. A k nejakemu zpozdeni na silnici dojit muze (zrovna tak ale i k necekanemu zrychleni coz u vlaku je vec vicemene vyjimecna) ... takze zakladni myslenka byla ta, ze odjezd si urcim, prijezd nejak vyjde (a nemusi vyjit zcela podle planu), nicmene vse ostatni zustava.

Jinak Bohumin - ja to chapu tak, ze tam budou mit depo a zazemi.
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (10:16)  
nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu
Je vlastne nejaky duvod, proc by to melo jezdit az do Bohumina a proc obrat nemuze byt uz v Ostrave. Z Brna to taky nejezdi rekneme do Tisnova...
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (10:14)  
Sim - k tomu kratkemu popisu bych dodal jeste "a vyjizdi vzdy v dobu, kterou urcim a chci ja"
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko