..: Šmerda mává výpověďmi – odchází Vodička, Fejk a část SŽDC Brno :..

Radek Šmerda (v pozadí Pavel Habarta a Jiří Švorc), foto: Josef Petrák Praha — Ombudsman Českých drah Petr Fejk odchází. Člověk, který asi v uplynulých měsících asi nejčastěji odpovídal na otázku, „zda ČD odkoupí z Rakouska soupravy railjet,“ dnes podepsal výpověď, kterou sám inicioval. Jako důvod uvádí současnou negativní atmosféru, vzešlou z diskuse o jeho platu a odměňování ostatních členů představenstva ČD, která prakticky paralyzovala chod úřadu ombudsmana. „Nápad za jedna, ale provedení za tři,“ hodnotí Fejkovu práci ministr dopravy Radek Šmerda, který mu za ni také výslovně poděkoval. Ochránce práv cestujících ČD ovšem nebyl jedinou obětí dnešního personálního zemětřesení – v resortu dopravy dnes totiž padaly hlavy ve velkém, včetně předsedy představenstva ČD Cargo Jiřího Vodičku a velké části vedení SŽDC.

Ředitel nákladní divize Českých drah přišel o místo na základně indicií o vyplácení nestandardních odměn přímým podřízeným, i když konkrétní jména ani částky Šmerda s Žaludou podle vlastních slov nemají; předmětné informace měli získat na zasedání tripartity. Vodička naopak považuje obvinění za ryze účelové a argumentuje, že odměny odpovídaly vykonané práci; navíc v situaci, kdy je ČD Cargo 350 milionů korun nad obchodním plánem. Vodičkovým nástupcem v čele ČD Cargo se teď s největší pravděpodobností stane ředitel SFDI Gustav Slamečka, který byl nedávno do představenstva ČD Cargo jmenován. Zatímco Vodička vyvedl Cargo z kritické finanční situace a zvrátil jeho ekonomické směrování, Slamečka bude řešit hlavně zahraniční akvizice. V hledáčku jsou jak PKP Cargo, tak Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSKC).

Největší personální změny zaznamenalo vedení správce železniční infrastruktury, které opustilo nebo opustí hned pětice zaměstnanců. Všichni podle Pavla Habarty ze SŽDC nesou odpovědnost za mimořádnou událost u Topolan.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Správa železniční dopravní cesty, MF Dnes, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 21.6.2011 (18:32)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Podniky

More from Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
21.06.2011 (23:57)  
Btw. Co bylo tak strasne vtipnyho?

Jak Vám nádherně vysublimovaly veškeré náklady a zůstaly jen mzdové na obchodníka. Takhle řídit firmu, tak Vám moc dlouho nevydrží.

btw. co se týče údajného 7. místa ZOO. O tom nevím, ale dalece jsem to nezkoumal. Ale vím o Fejkově průšvihu s jakýmsi Českým domem v New Yorku.
21.06.2011 (23:04)  
To ne, ale prazskou zoo dotahnul na 7. nejlepsi misto na svete (udajne). Kdyby dokazal neco podobnyho u CD, tak je skutecne k nezaplaceni. Ale jak vidno, po 3 mesicich uz vsichni dobre vedi, ze image CD u cestujici verejnosti netreba vylepsovat, takze toho neschopnyho a neuzitecnyho lenocha vyhodime.

Btw. Co bylo tak strasne vtipnyho?
21.06.2011 (22:50)  
To mě nedělejte. Málem jsem si poprskal klávesnici.
Ale kdyby k těm cestujícím ještě vyřešil levnější dodávku sponek do sešívaček a dodávku hajzlpapíru v provedení Najbrt, tak by musel dostávat nejmíň milion.
21.06.2011 (22:42)  
franta omacka: Tak podle me, pokud mame vlozit "=" mezi obchodak a ombudsman, tak by bohate stacilo, kdyby prines stabilnich 600 zakazniku ktery budou pravidelne dojizdet za praci a mesicne za to daj 500 korun. A razem sme 30k za Fejka v plusu. A rek bych, ze by se v republice naslo o dost vic, nez 600 lidi, ktery by do toho vlaku sedli, kdyby se trochu zlepsilo "to co vidi cestujici".
21.06.2011 (22:28)  
Představy některých šotoušů o fungování firmy jsou kozelné. Ale abych nebyl na pana Fejka zlej. Kdyby dělal u mne obchoďáka, tak bych mu takovýto plat dal, pokud by měsíčně přivedl do firmy nové zákazníky, kteří udělají objem nějakých 5MKč. Přepočteno na průměrného zákazníka co zaplatí 100Kč za jízdenku je to nějakých 50000 zákazníků. Opravdu dokázal měsíčně ombundsmanováním vyřešit problém 50000 zákazníků, kteří přesedlali zpět na dráhu?
21.06.2011 (22:27)  
Juraj Kováč:Věřím,že to byl vtip,tenhle názor...jinak by to byla ubohost.Nějak jsem si nevšimnul,že by Borovička byl zrovna sympatizant s odbory.
Opravdu nevím,co si bez ombudsmana počneme.Nejspíš přestanou jezdit vlaky.
Osobně proti panu Fejkovi nemám vůbec nic.Jeho výsledky v pražské ZOO mluví o tom,že je to schopný(nikoliv všeho schopný)člověk.Ale...opravdu jste vy,pozorovatelé železnice zvenčí,kteří evidentně žijete v jiném světě,přesvědčeni o nezbytnosti takových trafik pro fungování železnice?V době,kdy nemá kdo kontrolovat stav tratí,nejsou prostředky na jejich údržbu,kdy se v depech v zimním období vypíná vytápění v halách a lokomotiva odtavená pro závadu mnohdy čeká,až se seženou peníze na nákup potřebných dílů???
21.06.2011 (22:15)  
nj, každý, kto zarába viac ako Borovička, je zbytočný a stratový, presne na tom stoja všetky odbory.
21.06.2011 (21:48)  
Borovicka: Verim, ze sou zamestnani, kde po 3 mesicich prace nemusi bejt viditelnej vysledek. Objednejte si u stavebni firmy stavbu RD a za 3 mesice je vyhodte. Pak se muzete divit, proc neni hotovej aspon "malej domecek".
Nemyslim, ze jeho prace by spocivala v tom, ze by prijal stiznost "Na trati 261 jel v sobotu sukafon se spinavym hajzlem." a mel by obratem objednat uklidovou sluzbu na kazdej den na kazdej vlak na 10 let dopredu.
21.06.2011 (21:38)  
a rad by delal uzitecnou tvurci praci - popište tu užitečnou práci. Neudělal NIC.
21.06.2011 (21:31)  
M: V tyhle republice (mozna i jinde) kdyz mas prumernej plat a vic, tak ses zlodej. Kdyz mas 100k a vic, tak ses nenazranej manazer, kterej stejne nic nedela. Petra Fejka osobne neznam, ale pusobi na me dojmem, ze uz ma vydelano a rad by delal uzitecnou tvurci praci. A myslim, ze by moh bejt uzitecnej, kdyby se mu dal cas.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko