..: Šmerda mává výpověďmi – odchází Vodička, Fejk a část SŽDC Brno :..

Radek Šmerda (v pozadí Pavel Habarta a Jiří Švorc), foto: Josef Petrák Praha — Ombudsman Českých drah Petr Fejk odchází. Člověk, který asi v uplynulých měsících asi nejčastěji odpovídal na otázku, „zda ČD odkoupí z Rakouska soupravy railjet,“ dnes podepsal výpověď, kterou sám inicioval. Jako důvod uvádí současnou negativní atmosféru, vzešlou z diskuse o jeho platu a odměňování ostatních členů představenstva ČD, která prakticky paralyzovala chod úřadu ombudsmana. „Nápad za jedna, ale provedení za tři,“ hodnotí Fejkovu práci ministr dopravy Radek Šmerda, který mu za ni také výslovně poděkoval. Ochránce práv cestujících ČD ovšem nebyl jedinou obětí dnešního personálního zemětřesení – v resortu dopravy dnes totiž padaly hlavy ve velkém, včetně předsedy představenstva ČD Cargo Jiřího Vodičku a velké části vedení SŽDC.

Ředitel nákladní divize Českých drah přišel o místo na základně indicií o vyplácení nestandardních odměn přímým podřízeným, i když konkrétní jména ani částky Šmerda s Žaludou podle vlastních slov nemají; předmětné informace měli získat na zasedání tripartity. Vodička naopak považuje obvinění za ryze účelové a argumentuje, že odměny odpovídaly vykonané práci; navíc v situaci, kdy je ČD Cargo 350 milionů korun nad obchodním plánem. Vodičkovým nástupcem v čele ČD Cargo se teď s největší pravděpodobností stane ředitel SFDI Gustav Slamečka, který byl nedávno do představenstva ČD Cargo jmenován. Zatímco Vodička vyvedl Cargo z kritické finanční situace a zvrátil jeho ekonomické směrování, Slamečka bude řešit hlavně zahraniční akvizice. V hledáčku jsou jak PKP Cargo, tak Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSKC).

Největší personální změny zaznamenalo vedení správce železniční infrastruktury, které opustilo nebo opustí hned pětice zaměstnanců. Všichni podle Pavla Habarty ze SŽDC nesou odpovědnost za mimořádnou událost u Topolan.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Správa železniční dopravní cesty, MF Dnes, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 21.6.2011 (18:32)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Podniky

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
22.06.2011 (10:18)  
Odhaduju, ze tak 30 % cechu je stale presvedcenejch, ze po ceskejch kolejich jezdej akorat kozenky a poruchovy a drahy pendolina a vsechno jezdi hrozne zpozdeny. Dalsich 30 % kdyz chce jet vlakem, tak pride na nadrazi typu Havlickuv Brod nebo Ostrava Vitkovice, pripadne na zarostlou zastavku se zdevastovanou cekarnou. Potom potkaj arogantniho pruvodciho a dilo je dokonano. Takze ne ze by nebylo co delat...
Proto je drážním řešením ivestovat několik milionů do pana Fejka, místo do obnovy vozového parku:-)
22.06.2011 (10:16)  
Když mu to Žaluda nabídl a MD k tomu nemělo připomínek, tak pánové, kdo by to nebral. Ale na druhou stranu:
Jaký má plat strojvedoucí, který veze za sebou 500 osob, nebo ucelenku s H2SO4. Nejen že má odpovědnost za náklad, ale dnes musí stále sledovat to, zda má před sebou vůbec kolejnice?
Jaký má plat výpravčí, který musí dbát toho, aby nepustil vlak se 600 pasažéry proti vlaku s nákladem H2SO4?
Jaký má plat signalista, aby nepustil vlak na obsazenou kolej? (Čerčany stále varují.)
Samozřejmě, že jde i o další profese, které souvisejí v bezpečností provozu a bezpečností práce. Například revizní technik. Mohlo by se pokračovat dále, bylo by jich mnoho.
A nyní porovnejte kdo jak má velkou odpovědnost ve své pracovní činnosti výše uvedené a jakou odpovědnost měl ombudsman ČD, ať to dělá kdokoliv. O p. Fejka nejde.
Jde o přístup manažerů ČD k pracovníkům s vysokou odpovědností a těm, kteří vlastně nic nemohou zkazit, případně ohrozit životy cestujících nebo těch, kteří bydlí a pracují v okolí železnice, po které se převáží nebezpečné náklady.
FRK

Ano, naprosto správný pohled.
Registered user Tomjoh  mail  
22.06.2011 (9:47)  
Tak personální zemětřesení má pikantní pokračování. Ministr Šmerda prý již od pátku ví, že ve vládě končí. VV chtějí stranického ministra. Že by tedy ještě na poslední chvíli udělal špinavou práci a šel?
22.06.2011 (9:24)  
Odmysleme teď od konkrétní osoby a i od (prý zavistivé) výše platu.

Co měl ombudsman vlastně na práci? Všechno a nic. Pár tiskovek to přikrylo jakýmsi mlžným posláním. Mne se to jeví jako prodloužené oko či ucho (ministra?), které pod záminkou čehosi důležitého má možnost být u všeho a informovat. No a ten plat musel vypadat také důležitě, aby se očko dostalo do správného okruhu rozhodujících.
22.06.2011 (8:49)  
K Fejkovu platu:
Když mu to Žaluda nabídl a MD k tomu nemělo připomínek, tak pánové, kdo by to nebral. Ale na druhou stranu:
Jaký má plat strojvedoucí, který veze za sebou 500 osob, nebo ucelenku s H2SO4. Nejen že má odpovědnost za náklad, ale dnes musí stále sledovat to, zda má před sebou vůbec kolejnice?
Jaký má plat výpravčí, který musí dbát toho, aby nepustil vlak se 600 pasažéry proti vlaku s nákladem H2SO4?
Jaký má plat signalista, aby nepustil vlak na obsazenou kolej? (Čerčany stále varují.)
Samozřejmě, že jde i o další profese, které souvisejí v bezpečností provozu a bezpečností práce. Například revizní technik. Mohlo by se pokračovat dále, bylo by jich mnoho.
A nyní porovnejte kdo jak má velkou odpovědnost ve své pracovní činnosti výše uvedené a jakou odpovědnost měl ombudsman ČD, ať to dělá kdokoliv. O p. Fejka nejde.
Jde o přístup manažerů ČD k pracovníkům s vysokou odpovědností a těm, kteří vlastně nic nemohou zkazit, případně ohrozit životy cestujících nebo těch, kteří bydlí a pracují v okolí železnice, po které se převáží nebezpečné náklady.
FRK
22.06.2011 (8:25)  
A k Fejkovi mám osobně pocit, že to celé je spíše akce Duška, který se rozhodl pomstít někoho, komu Fejk při své práci šlápnul na kuří oko. Lidi jako Dušek vědí kde se co šustne ještě dřív, než se došustí, takže kdyby Dušek byl takový zlořádů bijec, přišel by s tím daleko dřív. Spíše si to nechával na chvíli, kdy to bude potřebovat. Klasické české "kdo na koho kolik ví".

Ale hněv by měl jít spíše na hlavu Žaludy spolu se zbytem představenstva a dozorčí rady, protože navzdory politickému tlaku jsou to oni, kdo zodpovídá za efektivní hospodaření. Fejk prostě jen bral, co mu někdo jiný byl ochotný dát. Myslím, že kdyby do toho chtěla policie šťourat, tak porušování povinností při správě cizího majetku je docela hezký paragraf vztáhnutelný na cca 5-násobné přeplacení adekvátního pracovníka a s ohledem na dostupná data personálních agentur i mzdových serverů by to bylo dokazatelné, stačí jen trochu chtít.

Osobně si myslím, že se mu tím někdo (patrně z ODS???) chtěl revanšovat za ten průšvih v New Yorku, o kterém mu nejdřív napovídali, jaká to bude kávička a on se pak nestačil divit, jak ho v tom vykoupali. No ale sebekriticky přiznám, že na jeho místě bych to místo vzal taky. Jednak proto, že tyhle podmínky se neodmítají, ale také proto, že v případě modrého molochu je podobná pozice fakt výzva.
22.06.2011 (7:52)  
Dodat už se dá jen otázka, kdy je bude následovat Šmerda, dle mého názoru asi jediný ze současné vlády, kdo při řízení resortu občas použije hlavu...
Registered user Busman 
22.06.2011 (7:45)  
Myslím, že Fejka tam mohli nechat s tím, že by šel na snížení platu na stováka. Takhle do něj investovali 3 a půl mega + odvody zdravsoc - a nic z toho. On i Žaluda by měl jít s platem dolů, tak těch čtvrt mega by mu ego snížit nemuselo.

Co se týče Vodičky, neumím to hodnotit, ale rozdělení 10 mega mezi svý 3 kámoše na odměnách je divný.

Vůbec by to chlapci měli brát jako čest, že dělaj pro státní firmu a pro železnici. Ale tohle se u nás nenosí. A podle toho to taky v ČR vypadá.
22.06.2011 (7:28)  
franta omáčka: Bingo! Bylo to zjednoduseni. Nepredpokladal sem, ze kvuli tem 600 cestujicim bude potreba stavet novou trat a kupovat novy jednotky. Samozrejme ze naklady by byly. Ale o kolik by byla vetsi spotreba, kdyby jezdilo elefantem z ceskyho brodu do prahy kazdej den o 3 lidi vic? Kolik by se muselo prijmout novejch zamestnancu?

O panu Fejkovi je clanek na wikipedii (netvrdim, ze vse co tam je musi byt pravda). Rozhodne se ale zda, ze tu zoo neved od 10 k 5.

Odhaduju, ze tak 30 % cechu je stale presvedcenejch, ze po ceskejch kolejich jezdej akorat kozenky a poruchovy a drahy pendolina a vsechno jezdi hrozne zpozdeny. Dalsich 30 % kdyz chce jet vlakem, tak pride na nadrazi typu Havlickuv Brod nebo Ostrava Vitkovice, pripadne na zarostlou zastavku se zdevastovanou cekarnou. Potom potkaj arogantniho pruvodciho a dilo je dokonano. Takze ne ze by nebylo co delat...
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko