..: Šmerda mává výpověďmi – odchází Vodička, Fejk a část SŽDC Brno :..

Radek Šmerda (v pozadí Pavel Habarta a Jiří Švorc), foto: Josef Petrák Praha — Ombudsman Českých drah Petr Fejk odchází. Člověk, který asi v uplynulých měsících asi nejčastěji odpovídal na otázku, „zda ČD odkoupí z Rakouska soupravy railjet,“ dnes podepsal výpověď, kterou sám inicioval. Jako důvod uvádí současnou negativní atmosféru, vzešlou z diskuse o jeho platu a odměňování ostatních členů představenstva ČD, která prakticky paralyzovala chod úřadu ombudsmana. „Nápad za jedna, ale provedení za tři,“ hodnotí Fejkovu práci ministr dopravy Radek Šmerda, který mu za ni také výslovně poděkoval. Ochránce práv cestujících ČD ovšem nebyl jedinou obětí dnešního personálního zemětřesení – v resortu dopravy dnes totiž padaly hlavy ve velkém, včetně předsedy představenstva ČD Cargo Jiřího Vodičku a velké části vedení SŽDC.

Ředitel nákladní divize Českých drah přišel o místo na základně indicií o vyplácení nestandardních odměn přímým podřízeným, i když konkrétní jména ani částky Šmerda s Žaludou podle vlastních slov nemají; předmětné informace měli získat na zasedání tripartity. Vodička naopak považuje obvinění za ryze účelové a argumentuje, že odměny odpovídaly vykonané práci; navíc v situaci, kdy je ČD Cargo 350 milionů korun nad obchodním plánem. Vodičkovým nástupcem v čele ČD Cargo se teď s největší pravděpodobností stane ředitel SFDI Gustav Slamečka, který byl nedávno do představenstva ČD Cargo jmenován. Zatímco Vodička vyvedl Cargo z kritické finanční situace a zvrátil jeho ekonomické směrování, Slamečka bude řešit hlavně zahraniční akvizice. V hledáčku jsou jak PKP Cargo, tak Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSKC).

Největší personální změny zaznamenalo vedení správce železniční infrastruktury, které opustilo nebo opustí hned pětice zaměstnanců. Všichni podle Pavla Habarty ze SŽDC nesou odpovědnost za mimořádnou událost u Topolan.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Správa železniční dopravní cesty, MF Dnes, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 21.6.2011 (18:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Podniky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
22.06.2011 (13:53)  
Tomjoh: A ještě na jednu věc musím reagovat, bez ohledu na kvality či nekvality, erudici či politickou nominaci Slamečky.

Pokud jde o Slováky, tak bychom měli naopak být rádi, protože ty desetitisíce Slováků, co pracují v ČR, vytvářejí na trhu práce výrazně lepší nabídku kvalifikovaných pracovníků. To, že si navzájem rozumíme, je jedno velké plus vytvářející téhle zemi výjimečnou konkurenční výhodu v lákání schopných Slováků oproti jiným zemím Evropy. Jsme si kulturně a hodnotově velmi blízko i bez toho, že jsme tvořili jeden stát. A jen naprostý hlupák může proti téhle symbióze protestovat tak chabými argumenty, jako neochotou učit se jazyk země, kde pracuje.
registrovaný uživatel konca 
22.06.2011 (13:40)  
Flexaretista: nebo třeba spíš co neudělal? já ho nechci hájit, ale trvám na tom, že
1. pokud končí šéf státní firmy, tak by mělo být dost jasně zřejmé, co je důvodem ukončení smlouvy.
2. jakým způsobem byl vybrán jeho nástupce

ani jedno se tady nestalo.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
22.06.2011 (13:38)  
Tomjoh: Ve státní firmě a potažmo v čele ministerstva by měl být člověk, který ovládá úřední jazyk dané země.
V Česku mají dokonce i pro získání občanství Slováci výjimku, že nemusí dělat jazykové testy, protože ty jazyky jsou velmi příbuzné a vzájemně srozumitelné. Vy Slamečkovi nerozumíte nebo on nerozumí Vám, že to tak řešíte?
registrovaný uživatel Tomjoh  mail  
22.06.2011 (13:30)  
Flexaretista: Jen tak namátkou - posílení obchodní činnosti v regionech, modernizace lokomotiv, propuštění řady zbytečných úředníků, atd. To je jen tak z hlavy, co mě napadá.
22.06.2011 (13:24)  
Tomjoh: mohu se zeptat, co konkrétního a tak záslužného tedy vlastně za dobu svého působení Vodička udělal? A chápejte tuto otázku zcela obsahově, bez pejorativního či jinak jízlivého nádechu. Já totiž coby drážní outsider, přestože s vysokým zájmem o veškeré dění na železnici, to totiž opravdu nevím. Nedozvěděl jsem se o něm nic ani od lidí zevnitř drah, ani z médií (pominu-li to, že přišel z FIO za Bárty) a rád se to dozvím. Kolem toho chlapa je ticho po pěšině. Předem poukazuju, že případný vágní argument "zlepšil hospodaření" bych rád dostal s výčtem, co pro to udělal konkrétně a co tedy lze bez diskusí přičíst managementu a nejde to na příčinu pouze ekonomickému oživení.

Děkuji předem.
registrovaný uživatel Tomjoh  mail  
22.06.2011 (13:07)  
konca: Naprosto souhlasím, to je totiž druhá věc - odvést pozornost předhozením Fejka a exemplárním potrestáním za nehodu nákladního vlaku u Vyškova. Odvolání Vodičky tak spíše zapadne a nikdo se nebude pitvat v dění kolem toho. Bravo, podařilo se.
registrovaný uživatel Tomjoh  mail  
22.06.2011 (13:05)  
rpet: A pokud jde o jazykové schopnosti pana Slamečky, máte pravdu, že v soukromé firmě může být v čele třeba ten, kdo umí svahilsky. Ve státní firmě a potažmo v čele ministerstva by měl být člověk, který ovládá úřední jazyk dané země. Na druhou stranu jazyková výhrada proti Slamečkovi je jen naprosto okrajovou záležitostí, už dokázal dost, čeho je schopen.
registrovaný uživatel konca 
22.06.2011 (13:05)  
prakticky celá diskuse je o Fejkovi. Ale mnohem podstatnější je přece Vodička a výsledky ČD Cargo!!!! Ale přesně, "Vrtěti psem". Předhodí Fejka za 3mega a 300mega v ČD Cargo, o které hlavně jde, rázem nikoho nezajímá. Mrzí mě to, že se necháváme takhle zblbnout
registrovaný uživatel Tomjoh  mail  
22.06.2011 (13:03)  
rpet: Klidně si zůstaňte v iluzi, že byl Vodička vyhozen kvůli nějakým údajným přemrštěným odměnám, ale podle mne za tím je úplně něco jiného. Stačí si dát do souvislosti některé věci - v pátek se Šmerda dozví od Bárty, že bude odvolaný a tři dny na to udělá perosnální zemětřesení během kterého vyhodí dva lidi, se kterými (minimálně) neměl Bárta žádný problém, ba možná právě naopak. A nasadí do čela ČD Cargo poslušného úředníčka, který umí držet hubu a krok. Pan Vodička udělal v čele ČD Cargo hodně užitečného a takové jednání si rozhodně nezaslouží. Podotýkám, že jsem nezávislý pozorovatel dění na železnici, nemám nic společného ani s ČD, ani s ČD Cargo ani s dalšími institucemi působícími na železnici.
registrovaný uživatel Anowis 
22.06.2011 (12:59)  
Tohoto člověka "udělali" gorily ze ZOO a něco z této zkušennosti zřejmě poskytl i ČD. Na jaře jsem jel dvakrát s podobnými tvory rychlíkem. Měli šály Banik Ostrava a FC Brno. Už do ZOO nepůjdu stačí mi jet občas vlakem. Děkuji.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko