..: PKP Intercity: wifi ve vlacích EIC a také pendolina :..

Vůz 1. třídy, PKP IC A9mnopuz, veletrh Czech Raildays 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Od prvního června čeká na cestující ve vlacích EIC (Express Intercity) příjemná novinka — bezplatné připojení k bezdrátovému internetu na palubě. Prozatím bude tato služba dostupná jen pro cestující první třídy, během léta se rozšíří také v druhé vozové třídě. Tato nabídka je jen prvním krokem v rozšiřování služeb PKP IC. Vlaků marketingové kategorie EIC vyjede od 1. června celkem 22, což není ani 7 % ze všech vlaků, které dopravce provozuje (od 1. června bude jezdit celkem 269 spojů kategorie TLK a 46 spojů kategorie Expres). EIC poskytujících wifi potkáte na trasách Varšava – Krakov (2 páry vlaků), Varšava – Wroclav (5 párů vlaků), Varšava – Štětín (1 pár vlaků), Varšava – Poznaň (2 páry spojů) a Krakov – Gdyně (1 pár spojů). Dalším negativem bude velmi nízký datový limit, jen 50 MB.

PKP IC také mění své tarify. Místenka do vlaků TLK bude v první třídě nově stát jen 6 zlotých namísto současných 10,5 zlotých, ale nově bude povinná. Cestující tak bude mít jistotu, že si v první třídě skutečně bude mít kde sednout. Naproti tomu u vlaků kategorie EIC, kde bude nově bezdrátový internet, bude stát místenka místo 12,5 zlotých nově 16 zlotých. Ve staronové kategorii Expres bude i nadále poskytován vysoký standard služeb (jídelní vůz společnosti WARS a bezplatný denní tisk), tak jako tomu bylo doposud, kdy tento vlak byl v kategorii EIC.

Pendolina budou, ale…

PKP Intercity v pondělí 30. května oznámilo rovněž podepsání kontraktu o hodnotě 665 milionů eur s firmou Alstom na nákup 20 jednotek New Pendolino. Polovina částky bude zaplacena z operačního programu Infrastruktura – životní prostředí, financovaného Evropskou unií. Půjde o sedmivozové soupravy s kapacitou 402 cestujících, v nichž bude k dispozici první i druhá vozová třída, stejně jako tři business oddíly. Cena jízdenky se bude odvíjet od toho, kdy si cestující zakoupí jízdenku a kdy bude chtít cestovat (pokud pojede mimo špičku, bude mít slevu). V případě, že cestující pojede první třídou nebo v business oddíle, zaplatí za jízdné podle toho, jak často vlakem jezdí, oznámil Janusz Malinowski, tiskový mluvčí PKP Intercity.

Problém ovšem nastává v tom, že pendolina začnou jezdit v Polsku až od roku 2014, a nepomohou tak při dopravním zajištění Mistrovství Evropy ve fotbale v příštím roce. Důvodem je především oprava tratí, po nichž budou pendolina jezdit. Jednotky budou nasazeny na severojižní magistrálu a cestující se s nimi svezu z Krakova či Katovic do Varšavy, nebo do Gdaňsku a Gdyně. Maximální rychlost bude 250 km/h. Potvrdila se také dřívější informace, že z úsporných důvodů nebudou jednotky vybaveny naklápěcím systémem.

Internet ve vlacích se rozšiřuje, kdy ale bude v Česku?

Internetové připojení ve vlacích se pomalu stává standardem – nedávno jej představily Rakouské spolkové dráhy, pro RegioJet je to samozřejmost v nabízených službách. Nyní přichází PKP Intercity, i když datový limit deklasuje síť spíše na rychlé pročtení e–mailů, sociálních sítí a online deníků. Nabízí se tedy otázka, kdy se dočkáme pozitivní zprávy od Českých drah. Podle Petra Šťáhlavského výběrové řízení stále běží, i když nyní již potřebným tempem.

Zdroj: http://www.idg.pl, PKP Intercity, Wyborcza.biz, Rozklad WAKACJE 2011 - POŁĄCZENIA EICRynek Kolejowy - Jakie będzie Nowe Pendolino PKP Intercity?, ČT 24, Rynek Kolejowy - Umowa na Pendolino podpisana, Rynek Kolejowy - Bilet na Pendolino od 60 zł, České dráhy


miropiro | 1.6.2011 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
01.06.2011 (18:02)  
bartik09 > v principu souhlas, ale jde o to, ze jednim z argumentu "proc vlak" je moznost neco delat behem cesty. Je jedno zda pracovne, nebo pro vlastni zabavu, ale proste to clovek nemusi "odcekat", jako kdyz sedi za volantem na dalnici.

Takze je to jedna z moznosti, jak "rozmazlovat" cestujiciho ... a jak si ho udrzet, aby neutek do sveho auta.

Neonym > netusim, kolik ta sranda kostuje, ale v principu - pokud uz jednou pripojeni do jedouciho vlaku dostanu, je zrejme cenovy rozdil mezi zprostredkovanim pouze prvni tride a zprostredkovanim vsem relativne maly. Takze by se jednalo v principu o neco podobneho, jako se ted deje na trase na Ostravu - aby vice vynikla jedinecnost Pendolina, pripoji se na vsechny ostatni vlaky na konec jedno nebo dve Becka.

Paradoxne logictejsi mi prijde rozdil v instalaci zasuvek, preci jen se rozvody musi delat v kazdem voze zvlast. Ale zase dnes - narozdil od pripojeni internetu - je mozne zasuvky povazovat za standard nejen v jednicce.

Tak jako tak mi neprijde tato forma oddelovani jednicky od dvojky optimalni... ale zrovna u Pendolina je problem, ze pohodli je stejne. Takze se to musi resit jinak.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.06.2011 (17:46)  
Sim:Já s tebou souhlasím. Také jsem internetový závislák(přes mobil) a kdybych si mohl vybrat mezi Bčkem s WIFI a Bčkem bez WIFI, tak beru WIFI. Ale kdybych si mohl vybrat mezi vagonem s WIFI a vagonem třeba s klimatizací, tak bych bral tu klimu. Prostě WIFI podle mě není taková priorita, jaká se z toho dělá. Na druhou stranu WIFI by podle mě byl dobrý způsob oddělení první a druhé třídy.
01.06.2011 (17:46)  
JP: To by se mohlo analogicky montovat do vlaku a kavaren soustruh, kovadlina, katr apod. :-) Vlak je primarne od toho, aby se s nim cestovalo a tady byla uvaha o tom, jestli by nebylo vyhodnejsi soustredit penize a pozornost na neco jinyho, nez na nestabilni internet. Ja vcelku souhlasim s nazorem Neonyma. Podle me se spousta lidi tesi na to jak budou moct ve vlaku surfovat, poustet si pisnicky z youtube atd, ale na to proste zatim neni dostatecna technologie.
registrovaný uživatel Sim 
01.06.2011 (17:42)  
Neonym > fakt je, ze si s sebou vozim bilou "flesku", diky ktere wifi v principu resit na cestach nemusim. Ale take je fakt, ze ja to pripojeni nepotrebuji a neporizoval jsem si ho, ja ho dostal, proto ho vyuzivam.

Pokud bych ho nemel, budu to delat jako driv - tam kde wifi je budu vesele surfovat, tam kde neni budu pres telefon sosat jen to nejnutnejsi.

Faktem zustava, ze nemam problem behem sestihodinove cesty ve vlaku precist knizku ... a cist to v kuse je pak docela otrava, chce to necim prokladat. Takze to resim tak, ze treba na pulce cesty ctu, druhou pulku prowebim nrbo jinak stravim s notesem na kline nebo stolku.

Proste je to prijemnej bonus. Ne ze bych nemoh bez pripojeni fungovat ... ale pokud si budu moct vybrat ze dvou pouzitelnych spoju jinak srovnatelnych, vyhraje to zrejme ten s pripojenim.

Muze si o tom myslet kdo chce co chce, muzete me radit do skupiny zavislaku. Realita je takova, ze u kompu travim casu nemalo, ale jednu velmi prijemnou zalezitost to prineslo - diky kompu nestiham koukat na televizi ... a zjistil jsem, ze se podstatne mene rozciluju :-) No ale to uz je hodne OT, takze koncim.
01.06.2011 (17:32)  
Neonym) Dělám v odvětví IT sektoru, které si ani tak nehraje na fyzickou kancelář jako spíš dostupnost on–line. A neustále poslouchám kolegy, že ještě není internet v pendolinech a tak při přesunu Praha – Ostrava nemůžou pracovat, apod. Stejně tak se mi párkrát povedlo nemuset cestovat "až po práci", protože jsem mohl dokončit rozdělané věci na palubě vlaku/autobusu. A nebo si vzít práci do kavárny a v pohodlí u kávy a něčeho sladkého dodělat, co je třeba.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.06.2011 (17:29)  
WIFI neWIFI. To je otázka a nejen u vlaků. Např. v restauracích/barech. Na co? Tam se má jíst, seznamovat, klábosit, atd. a ne sedět u PC. Kdykoliv přijdu někam, kde je WIFI, tak tam sedí nějakej týpek s noťasem a hodinu cucá jeden čajík. Kvůli takovým hostům se to vyplatí? No ale zpět na železnici. Na co by lidé potřebovali ve vlaku WIFI? Pokud na to facebookování atd, tak pokud je někdo závislý na tomto, tak se stejně v životě neobejde bez datového tarifu a pokud někdo potřebuje být na internetu pracovně, tak má v notebooku modem na simkartu a také datový tarif. A vzhledem k tomu, že vlak bude internetový signál přijímat také vzduchem, tak pochybuji, že to bude rychlejší. Tím chci říct, že to asi do vlaků mnoho nových zákazníků nepřitáhne, stejně tak, jako lidé nejezdí se Student Agency hlavně kvůli tomu, že mají WIFI. Ano WIFI by bylo vhodné na oddělení první a druhé třídy, ale rozhodně mi to nepřipadá jako věc, která by se měla řešit primárně. To už jsou mnohem důležitější zásuvky v kupé atd. Bohužel WIFI se dnes stalo nějakou zvláštní módou a když někde není, tak lidé křičí a když je, tak ho stejně využijí minimálně. Jako největší zhovadilost považuji WIFI v tramvaji.

EDIT: Tím nechci říct, že by WIFI nebylo příjemné, jen nesnáším postoje typu: "ČD nemají WIFI, tak to jsou sto let za opicema." Na WIFI podle mě závisí kvalita dopravy asi nejméně.
01.06.2011 (17:21)  
50 MB limit je málo? A to si v těch vlakách mají cestující tahat filmy z rapidshare? Pro e-maily a přečtení pár webů to je bohatě dostačující.
registrovaný uživatel Busman 
01.06.2011 (16:53)  
No mě hlavně překvapuje, že ta Pendolína jsou z 50 % kryta evropskou dotací. Ty české ROPy to maj nastavené tak, že vozidla z nich pořízená musí jezdit v ZVS, nesmí opustit příslušný NUTS2 (!) a přispívaj na ně jen z 40 %.

Jinak kvalitní internet a zásuvky na noutbůky jsou už dneska ve veřejné dopravě nutnost. Nedávno jsem četl v Euro či Ekonomu převzatý článek ze zahraničního tisku - tuším Business Week - že americké automobilky maj problém s novou generací 16letých, v které opadá zájem o řidičáky a o vlastnictví aut - a to z prostého důvodu: když řídí, nemůžou fejsbůkovat a twitrovat:-)
01.06.2011 (16:44)  
HonzaT: Ale kdyz vam bude Siemens, Alstom, nebo kdokoliv jinej prodavat lokomotivu, soupravu, nebo cokoliv jinyho, tak se vas nebude ptat kde to budete provozovat a jakej je tam prumernej plat. Jinymi slovy, pomer nakladu na provoz v Norsku a u nas je treba 2:1, ale pomer trzeb je mnohem vyssi.

Btw. Neni ta wifi mnohem vic marketingovej tah nez uzitecna vec? Pokud je poskytovatelem mobilni operator a jeho pripojeni nasdili dejme tomu 20 lidi, tak jaka muze bejt rychlost? Zda se mi, ze to je spis o tom, ze si nekdo muze napsat na vagon "WiFi free"...
01.06.2011 (16:41)  
Tedy...PKP Intercity spíš dohání PKP PR, protože dle této zprávy http://www.mmsilesia.pl/249316/2010/6/6/zmiany-w-pociagach-przewozow-regionalnych-nie-bedzie-szybciej-ale-bardziej-interaktywnie?category=biznes je v některých vlacích RegioEkspres taky wifi. O tom jsem slyšel info i na setkání v lednu v Českém Těšíně/Cieszynie. Ty vlaky jsou v jízdním řádu i nějak vyznačeny, že v nich wifi je. Ale faktem je, že tato novinka se věnuje PKP Intercity a tím pádem jsem trochu pozapomněl na PKP PR.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko