..: PKP Intercity: wifi ve vlacích EIC a také pendolina :..

Vůz 1. třídy, PKP IC A9mnopuz, veletrh Czech Raildays 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Od prvního června čeká na cestující ve vlacích EIC (Express Intercity) příjemná novinka — bezplatné připojení k bezdrátovému internetu na palubě. Prozatím bude tato služba dostupná jen pro cestující první třídy, během léta se rozšíří také v druhé vozové třídě. Tato nabídka je jen prvním krokem v rozšiřování služeb PKP IC. Vlaků marketingové kategorie EIC vyjede od 1. června celkem 22, což není ani 7 % ze všech vlaků, které dopravce provozuje (od 1. června bude jezdit celkem 269 spojů kategorie TLK a 46 spojů kategorie Expres). EIC poskytujících wifi potkáte na trasách Varšava – Krakov (2 páry vlaků), Varšava – Wroclav (5 párů vlaků), Varšava – Štětín (1 pár vlaků), Varšava – Poznaň (2 páry spojů) a Krakov – Gdyně (1 pár spojů). Dalším negativem bude velmi nízký datový limit, jen 50 MB.

PKP IC také mění své tarify. Místenka do vlaků TLK bude v první třídě nově stát jen 6 zlotých namísto současných 10,5 zlotých, ale nově bude povinná. Cestující tak bude mít jistotu, že si v první třídě skutečně bude mít kde sednout. Naproti tomu u vlaků kategorie EIC, kde bude nově bezdrátový internet, bude stát místenka místo 12,5 zlotých nově 16 zlotých. Ve staronové kategorii Expres bude i nadále poskytován vysoký standard služeb (jídelní vůz společnosti WARS a bezplatný denní tisk), tak jako tomu bylo doposud, kdy tento vlak byl v kategorii EIC.

Pendolina budou, ale…

PKP Intercity v pondělí 30. května oznámilo rovněž podepsání kontraktu o hodnotě 665 milionů eur s firmou Alstom na nákup 20 jednotek New Pendolino. Polovina částky bude zaplacena z operačního programu Infrastruktura – životní prostředí, financovaného Evropskou unií. Půjde o sedmivozové soupravy s kapacitou 402 cestujících, v nichž bude k dispozici první i druhá vozová třída, stejně jako tři business oddíly. Cena jízdenky se bude odvíjet od toho, kdy si cestující zakoupí jízdenku a kdy bude chtít cestovat (pokud pojede mimo špičku, bude mít slevu). V případě, že cestující pojede první třídou nebo v business oddíle, zaplatí za jízdné podle toho, jak často vlakem jezdí, oznámil Janusz Malinowski, tiskový mluvčí PKP Intercity.

Problém ovšem nastává v tom, že pendolina začnou jezdit v Polsku až od roku 2014, a nepomohou tak při dopravním zajištění Mistrovství Evropy ve fotbale v příštím roce. Důvodem je především oprava tratí, po nichž budou pendolina jezdit. Jednotky budou nasazeny na severojižní magistrálu a cestující se s nimi svezu z Krakova či Katovic do Varšavy, nebo do Gdaňsku a Gdyně. Maximální rychlost bude 250 km/h. Potvrdila se také dřívější informace, že z úsporných důvodů nebudou jednotky vybaveny naklápěcím systémem.

Internet ve vlacích se rozšiřuje, kdy ale bude v Česku?

Internetové připojení ve vlacích se pomalu stává standardem – nedávno jej představily Rakouské spolkové dráhy, pro RegioJet je to samozřejmost v nabízených službách. Nyní přichází PKP Intercity, i když datový limit deklasuje síť spíše na rychlé pročtení e–mailů, sociálních sítí a online deníků. Nabízí se tedy otázka, kdy se dočkáme pozitivní zprávy od Českých drah. Podle Petra Šťáhlavského výběrové řízení stále běží, i když nyní již potřebným tempem.

Zdroj: http://www.idg.pl, PKP Intercity, Wyborcza.biz, Rozklad WAKACJE 2011 - POŁĄCZENIA EICRynek Kolejowy - Jakie będzie Nowe Pendolino PKP Intercity?, ČT 24, Rynek Kolejowy - Umowa na Pendolino podpisana, Rynek Kolejowy - Bilet na Pendolino od 60 zł, České dráhy


miropiro | 1.6.2011 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
02.06.2011 (0:21)  
michalis15: Copak na hlaváku není jako na Svinově SSID: CD_VIP? ;-)
01.06.2011 (23:36)  
Mimochodem nevíte někdo heslo k síti Burgerking na hlaváku? Je fajn že tam je, ale oba kanály jsou s WEP klíčem ...
01.06.2011 (23:27)  
michalis15) Konstrukce GVD je vůči wifi trochu off–topic. ;-) Připomínkuj na kraje, popř. ministerstvu dopravy.
01.06.2011 (23:15)  
Vy tady všichni řešíte WIFI ve vlaku, ale to, že mnohem větší ostuda je, že člověk má čekat 50 minut např v Ostravě na hlavním bo blbý přípoj na nepříliš dobře vypadajícím nádraží bez WIFI, to je podle mého soudu mnohem, mnohem horší...Sranda za pár korun, kterou mají dneska v každém pajzlu a ČD si to nemohou dovolit....
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.06.2011 (23:06)  
Internet je opravdu klasicky přes CDMA, čili nic závratného. Spíše by mě zajímalo, jestli má autobus klasicky jeden přijímač, nebo jich má více a je tak schopen poskládat rychlejší připojení. Protože jinak by to po připojení tak 4-5ti lidí docela selhalo.
01.06.2011 (23:01)  
Ještě k dopravci Przewozy Regionalne a wifi v některých spojích RE: na jejich webu jsem to ale nenašel, nějak se s tím nešíří :D Našel jsem to po chvíli hledání zde: http://www.przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,6,355.html Ale v kterých vlacích? No, už jsem jim napsal sondáž, kde že to jde a co zjistím, to sem dám, protože se to sem hodí ;-)
01.06.2011 (22:59)  
Vlaků marketingové kategorie EIC
Jo, na marketingové kategorie je užije - nejen v Polsku či u nás.
Hlavně vyleštit PRODUKT a napěchovat ho zdáním kvality a nejlépe ještě exkluzivity :-)...
registrovaný uživatel M 
01.06.2011 (22:37)  
miropiro - jak to popisujes, tak to skoro vypada, ze maji normalni pripojeni jako muze mit kdokoliv - akorat rozdil je, ze se za to nemusi platit. Sem myslel, ze ten princip je spis v tom, ze ve vozidle je "vlastni" zdroj a vyhoda neni jenom ve "zdarma", ale i "tady se jinak pripojit nelze"

Jinak s NTB v buse? Tak to jsi asi hodne hubeny:-)))
01.06.2011 (21:33)  
Neonym) Tak desktop sharing bych asi ve vlaku nezkoušel, ale jako chat stačí. :) Už jsem takhle párkrát psal na dojezdu na Svinov kolegům "mám zpoždění, počkejte s ranní poradou".
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.06.2011 (21:28)  
miropiro: Tipnul bych si, že chyba bude v pokrytí CDMA a nebo jeho slabé rychlosti/počtem uživatelů v autobuse
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko