Topolany — Zřejmě zanedbaná údržba a podcenění informací od strojvedoucích stála za včerejším vykolejením vlaku Vn 52601 z Blažovic do Třince na trati 300 v úseku Vyškov na Moravě – Ivanovice na Hané. Ucelená souprava 25 vozů Falls o délce 337 metrů ve 12.25 nedaleko bývalé hlásky Topolany najela do úseku s vadnou geometrickou polohou kolejnic. Dle informací Drážní inspekce za železničním přejezdem v levém oblouku viděl strojvedoucí právě zvlněné koleje. Prvních 6 vozů v čele s esem 363.026 inkriminovanou částí tratě projelo bez problémů, avšak dalších 13 vozů v oblouku vykolejilo. Souprava se zřejmě pak i za použití nouzové brzdy následně zastavila, přičemž zbývajících 6 vozů řazených na konci soupravy zůstalo na kolejích. Při této mimořádné události došlo zároveň k roztržení vlaku, převrácení vykolejených vozů, poškození sloupů trakčního vedení a zničení zhruba 60m úseku trati. Při nehodě nebyl naštěstí nikdo zraněn, avšak škoda na vlaku a infrastruktuře byla odhadnuta na 1,4 milionu korun.
Oficiální příčina této události není zatím známa. Z dostupných informací Drážní inspekce však vyplývá, že SŽDC měla o závadách v daném traťovém úseku informace již v pátek a už během včerejška bylo strojvedoucími projíždějících vlaků hlášeno, že jízda místem není bezproblémová a na trati jsou vidět nerovnosti. SŽDC na základě těchto informací provedla na trati prohlídku, avšak dle zjištěných událostí nepřijala žádná opatření. Na výsledky vyšetřování Drážní inspekce a police si tak budeme muset počkat. Místo vlaků byly nasazeny náhradní autobusy.
Náhradní autobusová doprava na trati 300 | ||||
---|---|---|---|---|
R v trati Brno - Přerov - Ostrava - Bohumín | NAD v úseku Vyškov na Moravě - Kojetín a zpět | |||
R v trati Brno - Olomouc - Zábřeh na Moravě - Šumperk/Jeseník | NAD v úseku Brno - Nezamyslice a zpět | |||
Sp, Os v dotčeném úseku tratě | NAD v úseku Vyškov na Moravě - Nezamyslice a zpět |
Vlaky R 900 a R 933 budou autobusy nahrazeny již mezi Brnem a Kojetínem, přičemž cestující z vlaků Os 4047, Os 4044, Os 4049 a Os 4046 autobusy pojedou v celém úseku, tj. Vyškov na Moravě - Přerov a zpět. Opětovné zprovoznění tratě závisí na dokončení odklízení vykolejených vozů a opravných pracích, z tohoto důvodu není termín ještě znám. Na místě zasahují drážní hasiči, přítomen je jeřáb i vyprošťovací tank.
V souvislosti s touto mimořádnou událostí vyvstává opět otázka údržby tratí, které má ve správě SŽDC. Nejen, že na mnoha úsecích jsou vegetací téměř zarostlá návěstidla, upozorňovala, či rychlostníky, které bývají i nečitelné, ale také stromy, jejichž větve zasahují do profilu tratě, či trakčního vedení. Pokud bychom hledali nejvíce poruchovou a problémovou trať, oprávněně jí je trať 171 z Prahy do Berouna, kde mají výpravčí řádky v poruchových záznamnících téměř plné. Jak před nedávnou dobou pro týdeník Obzor říkal sám Antonín Blažek, náměstek GŘ ČD pro osobní dopravu; "Už dnes je tady objednávka dopravy vyšší, než umožňuje kapacita trati. Trať na Beroun je asi náš největší problém ve Středočeském kraji." A zároveň dodává a potvrzuje fakt o nutnosti oprav a modernizace do původní infrastruktury, která je v téměř tristním stavu. "Trať je v dosti bídném stavu, zatím neprošla modernizací a prakticky denně je tam nějaká porucha."
Obávám se, že SŽDC funguje jako státní úřad. Pro státní úředníky platí, že čím méně toho je k zařizování, tím líp.
IR: …zatím se nám pro změnu na přejezdu ve Spytihněvi srazil rychlík s kamionem. Doufám, že to není začátek nějaké nové, trvalé reality show...
V případě přejezdů rozhodně ne začátek. Tahle smutná reality show už pěknou dobu trvá. Železničáři si trvají na svém, že přejezd je zabezpečen, a autíčkáři (ani autoškoly!) nevědí, co znamenají signály výstražníku…
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/211411000370607/obsah/160037-ne-bezpecna-zeleznice/
To tam nemohly dělat revizi snad 10 let nebo to někdo odtáhl :DD
Kdo prosím? Bez téhle informace se ten příspěvek dá vykládat nejméně dvěma způsoby. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.