Plzeň — Škoda Transportation pokračuje s pracemi na nové elektrické jednotce tovarního označení 7Ev. Zatímco redaktoři portálu Technet poskytli fotografie řídícího pultu, části podvozku a elektrovýzbroje, tak redaktorovi magazínu ŽelPage se podařilo zachytit další celek během přepravy mezi závody. V neděli 1. května ve stanici Plzeň hlavní nádraží byl odstaven nákladní vlak, který přepravoval skříň čelního vozu nové jednotky. Škoda Transportation přepravu potvrzuje. Zatímco první kus podstupuje statické pevnostní zkoušky ve Výzkumném ústavu kolejových vozidel (VÚKV) v Cerhenicích, na druhé provádí společnost MOVO povrchovou úpravu. „Poté bude probíhat montáž, na podzim pak začne oživování a zkoušky,“ prozrazuje nabitý program projektu Roman Binder.
Připomeňme, že České dráhy objednaly devatenáct jednopodlažních jednotek Škoda 7Ev ve dvouvozovém a třívozovém provedení. Po dodání mají být nasazeny prvotně v Ústeckém, Pardubickém a Královéhradeckém, Olomouckém a Jihočeském kraji. Dodávány by měly být od druhé poloviny roku 2012 do konce roku 2014. Škoda Transportation společně s Českými dráhami vyhlásily soutěž Pojmenujte nový vlak, ve ktré jste mohli do 30. dubna zasílat vaše nápady.
Zdroj: Škoda Transportation, ŽelPage
A mě prosím nespojuj se stanovisky Škodovky, já nejsem v pozici, kdy by moje příspěvky v diskusním fóru mohla být braná jako stanovisko firmy. Já jsem napsal jen vyjádření jako konstruktér a jsem si zcela jistý, že to co jsem napsal o materiálech na čele by Ti řekl i konstruktér třeba od Siemenesu, Stadleru, Bomabrdieru, Alstomu atd..
Mimochodem, to je tak strašně tajný obecně říct, jestli je čelo kovové nebo plastové? ;-)
Tak pokud se bavíme v obecné rovině, v cca 90% případů se jedná o kombinaci obojího, nejčastěji ocelové plechy doplněné o komponenty z kompozitu (Taurus, 109E, Prima II, Desiro ML, Talent 2 atd.), zbytek jsou čela tvořena z ocelového plechu (tuším, že Traxx je zrovna tohoto příkladem). Celolaminátová čela (rozuměj bez další kontrstukce ve formě rámu, typově např tramvaj T3) se dnes již prakticky nepoužívají mimo určité vyjímky u reko tramvají (Vaira atd.)
Mimochodem, to je tak strašně tajný obecně říct, jestli je čelo kovové nebo plastové? ;-)
Martin Grill: Mě je to vcelku jedno, co si o mě myslíš, já jsem Tě pouze kolegiálně upozornil, že to co jsi napsal je blbost, a že se Tvoje tvzení nezakládá na pravdě a taky jsem přidal i vysvětlení, ale Ty jsi ho asi zcela nepochopil a nebo jej necheš chápat.
Takže ješte jednou a polopaticky .. není pravda, že by se čela kolejových vozidel už drahná léta vyýráběla z jiných materiálů než je materiál, že kterého je vyroben zbytek HSS. Je pravdou, že některé komponenty čela mohou být z jiných materiálů, než je zbytek HSS, nicméně toto neznamená, že by se čela výraběla výhradně z jiných materiálů než zbytek HSS jak z Tvé formulace vyplývá.
O tom co jaké je konstrukční řešení jednotky vím hodně, nicméně ze zcela jasných důvodů to nebudu ventilovat na diskusním foru...
Já taky nejsem odborník, ale pokud se nepletu tak čela budou jako jediná z ocelových plátů, právě kvůli pevnostním nárokům nových TSI. Zbytek skříně je z hliníkových profilů.
To co jsi napsal nedává moc hlavu a patu. Od redaktora železničního magazínu bych čekal mnohem vyšší úroveň znalostí z oblasti konstrukce kolejových vozidel.
Pokud zobecním Tvůj příspěvěk .. není zcela pravdou, že by čelo kolejového vozidla nemohlo být ze stejného materiálu jako zbytek HSS. Existuje celá řada moderních vozidel, kde je na čelo použit stejný mateirál jako na zbytek HSS.
O tom, že by čelo libovolného kolejového vozidla splnňující nové TSI bylo výhradně z laminátu, tak o tom slyším prvně.. Ona doba od laminátek a tramvají např. T3 trošku pokročila a požadavky jsou trošku někde jinde ..
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
