..: Generální stop zastavil ve Vysočanech dva vlaky 300 metrů od sebe :..

854 031-2 v čele Os 9512, foto: Dušan Mazák Praha — Kromě dnešního vykolejení osobního vozu ve Stříbře na trati Plzeň – Cheb došlo v odpoledních hodinách v Praze k použití funkce generálního stopu mezi stanicemi Praha–Vysočany a Praha hl.n. na trati 231. Dle zatím kusých informací v 15.55 v tomto úseku jely po jedné koleji proti sobě vlaky R 852 z Trutnova do Prahy hl.n. a Os 9512 z Prahy–Vršovic do Mladé Boleslavi. Vyšetřování mimořádné události je v tuto chvíli v počátcích, podle Drážní inspekce nelze vyloučit ani selhání lidského faktoru. Vlivem této události byly vlaky R 859, R 961 a R 854 vedeny odklonem přes Poříčany; veškeré regionální spoje pak odkloněny přes Prahu Libeň, přičemž vlaky R 1145 a R 1147 mimo pražské hlavní nádraží. V tuto chvíli je provoz již plně obnoven. Jako předběžná příčina mimořádné události vyplývající ze šetření Drážní inspekce na místě bylo stanoveno selhání lidského faktoru při řízení provozu. Dle našich informací pochybil signalista z Vysočanského stavědla 2. O definitivním výsledku vyšetřování vás budeme informovat.

854 031-2 v čele Os 9512, foto: Dušan Mazák 163.062-3 v čele R 852, foto: Dušan Mazák

Zdroje: DIČR, ČD


Vítek_V | 1.5.2011 (20:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
02.05.2011 (8:05)  
Ten Hradecký rychlík (asi 852) stál pak kousek za Vysočany, mezi mostkem nad spojkou ulic Podvinný mlýn a U Vinných sklepů a mostem nad Čuprovou (Balabenka). Lidé z něj pak vylézali, přecházeli 2 koleje a trousili se na nádr. Vysočany. Mezitim mezi nimi projel panťák na Masaryčku, trochu si zahoukal a jel pomalu. A pak dál něco už jelo včetně té Šlechtičny.
02.05.2011 (1:29)  
AD Téoz zabezpečovací zařízení je i výměnový zámek,který zabezpečí pouze a jenom to že výhybka nepůjde přestavit dokud nebude vložen správný klíč. Ve Vysočanech údajně byla nějaká porucha R 852 odjížděl až po 12 minutách pobytu a podle všeho bylo zavedeno telefonické hlášení provedení přípravy vlakové cesty,protože standarní obsluha zab. zař. nešlo použít. A při telefonickém hlášení provedení přípravy vlakové cesty je všechno jen v rukách signalisty,proto se muže stát že vlakovou cestu připraví na jinou/z jiné koleje než má.
Generální stop mohl použít jenom výpravčí ve Vysočanech.
AD j.v. Ano asi koleje 1 a 2,ale mate mě označení vjezdových návěstidel Balabenky 301VS 302VS.
registrovaný uživatel j.v. 
02.05.2011 (0:52)  
Pro Želvu na otázku:
"A jakou roli v tom hrál Karel 1?"
bych si dovolil odpovědět: velice jednoduchou.
Mimořádný parní vlak Sp 1837 Karel I. jel do své cílové stanice Braník z Vysočan přes Libeň, Malešice, Vršovice...
registrovaný uživatel j.v. 
02.05.2011 (0:42)  
Dovoluji si upřesnění:
Praha hl.n. - odb. Balabenka traťová kolej č. 302
odb. Balabenka - Vysočany traťová kolej č. 2
Vysočany - odb. Balabenka traťová kolej č. 1
odb. Balabenka - Praha hl.n. traťová kolej č. 301

Poznámka k očumování Albatrose:
Nebyl to Albatros (498), ale Šlechtična 475.175.
registrovaný uživatel Téoz  mail  
02.05.2011 (0:13)  
Jiří Průša:
nejsem moc znalý, ale co je to za zabezpečovací zařízení, když povolí jízdu dvou vlaků po jedné koleji - to signalista prostě nastaví násvěsti a vlaky jedou nebo je tam ještě nějaká kontrola?

a kdo zadal generální stop??
dk
02.05.2011 (0:00)  
Příčinou nehody je pravděpodobně chyba signalisty. R 852 měl na odjet na kol 302 na přivolávací návěst po koleji 301 se řítil Os 9512. TZZ mezi Vysočany a Balabenkou je banalizované oba vlaky měli jet proti správnému směru.Z důvodu vyšetřování muselo zab. zař. zůstat v "původním stavu", proto se nejezdilo mezi balabenkou a vysočany vůbec.
registrovaný uživatel zelva 
01.05.2011 (23:27)  
Další otázka také je, proč R 852 stál od 15:35 do 15:48 (čas odjezdu) ve vysočanech?
A generální stop byl učiněn ne v 15:55 jak je v článku, ale v 15:51-2
01.05.2011 (23:16)  
Odklonem Vysočany-Libeň-Malešice-Vršovice jel i R 960 a Sp 1837 (v tom jsem seděl, ve Vršovicích už měl 60 minut zpoždění).
01.05.2011 (22:59)  
Pavel Záleský: Je divné, že by protijedoucí soupravy stály za sebou, když každá je z jiného směru.

zelva: Mezi Odb. Balabenka a Prahou-Vysočany (tj. na kolejích 301 a 302) není zaveden pravostranný či levostranný provoz. Nevím jak to je z Hlavního, ale tam si také myslim, že není. Od té odb. Balabenka tomu určitě je. Vím, že ve Vysočanech je elektromechanické ZZ, nevíte někdo jaké je TZZ mezi Hlavním (respektive odb. Balabenka) a Vysočany? Bylo by teoreticky možné v tomto případě postavit z Vysočan na obsazenou kolej?
01.05.2011 (22:34)  
Ale hlasili a to mozna i ve stejnou dobu, ale nevedel jsem, ze to nabere takovy zpozdeni. A chvili me teda taky zdrzelo ocumovani toho Albatrose co tam prijel :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko