Praha — Kromě dnešního vykolejení osobního vozu ve Stříbře na trati Plzeň – Cheb došlo v odpoledních hodinách v Praze k použití funkce generálního stopu mezi stanicemi Praha–Vysočany a Praha hl.n. na trati 231. Dle zatím kusých informací v 15.55 v tomto úseku jely po jedné koleji proti sobě vlaky R 852 z Trutnova do Prahy hl.n. a Os 9512 z Prahy–Vršovic do Mladé Boleslavi. Vyšetřování mimořádné události je v tuto chvíli v počátcích, podle Drážní inspekce nelze vyloučit ani selhání lidského faktoru. Vlivem této události byly vlaky R 859, R 961 a R 854 vedeny odklonem přes Poříčany; veškeré regionální spoje pak odkloněny přes Prahu Libeň, přičemž vlaky R 1145 a R 1147 mimo pražské hlavní nádraží. V tuto chvíli je provoz již plně obnoven. Jako předběžná příčina mimořádné události vyplývající ze šetření Drážní inspekce na místě bylo stanoveno selhání lidského faktoru při řízení provozu. Dle našich informací pochybil signalista z Vysočanského stavědla 2. O definitivním výsledku vyšetřování vás budeme informovat.
Zdroje: DIČR, ČD
Generální stop mohl použít jenom výpravčí ve Vysočanech.
AD j.v. Ano asi koleje 1 a 2,ale mate mě označení vjezdových návěstidel Balabenky 301VS 302VS.
"A jakou roli v tom hrál Karel 1?"
bych si dovolil odpovědět: velice jednoduchou.
Mimořádný parní vlak Sp 1837 Karel I. jel do své cílové stanice Braník z Vysočan přes Libeň, Malešice, Vršovice...
Praha hl.n. - odb. Balabenka traťová kolej č. 302
odb. Balabenka - Vysočany traťová kolej č. 2
Vysočany - odb. Balabenka traťová kolej č. 1
odb. Balabenka - Praha hl.n. traťová kolej č. 301
Poznámka k očumování Albatrose:
Nebyl to Albatros (498), ale Šlechtična 475.175.
nejsem moc znalý, ale co je to za zabezpečovací zařízení, když povolí jízdu dvou vlaků po jedné koleji - to signalista prostě nastaví násvěsti a vlaky jedou nebo je tam ještě nějaká kontrola?
a kdo zadal generální stop??
dk
A generální stop byl učiněn ne v 15:55 jak je v článku, ale v 15:51-2
zelva: Mezi Odb. Balabenka a Prahou-Vysočany (tj. na kolejích 301 a 302) není zaveden pravostranný či levostranný provoz. Nevím jak to je z Hlavního, ale tam si také myslim, že není. Od té odb. Balabenka tomu určitě je. Vím, že ve Vysočanech je elektromechanické ZZ, nevíte někdo jaké je TZZ mezi Hlavním (respektive odb. Balabenka) a Vysočany? Bylo by teoreticky možné v tomto případě postavit z Vysočan na obsazenou kolej?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.