Praha — Kromě dnešního vykolejení osobního vozu ve Stříbře na trati Plzeň – Cheb došlo v odpoledních hodinách v Praze k použití funkce generálního stopu mezi stanicemi Praha–Vysočany a Praha hl.n. na trati 231. Dle zatím kusých informací v 15.55 v tomto úseku jely po jedné koleji proti sobě vlaky R 852 z Trutnova do Prahy hl.n. a Os 9512 z Prahy–Vršovic do Mladé Boleslavi. Vyšetřování mimořádné události je v tuto chvíli v počátcích, podle Drážní inspekce nelze vyloučit ani selhání lidského faktoru. Vlivem této události byly vlaky R 859, R 961 a R 854 vedeny odklonem přes Poříčany; veškeré regionální spoje pak odkloněny přes Prahu Libeň, přičemž vlaky R 1145 a R 1147 mimo pražské hlavní nádraží. V tuto chvíli je provoz již plně obnoven. Jako předběžná příčina mimořádné události vyplývající ze šetření Drážní inspekce na místě bylo stanoveno selhání lidského faktoru při řízení provozu. Dle našich informací pochybil signalista z Vysočanského stavědla 2. O definitivním výsledku vyšetřování vás budeme informovat.
Zdroje: DIČR, ČD
Vl. 9512 jel z Prahy hl.n. po koleji 301 (tedy jakoby po nesprávné) a byl zastaven gen. stopem hned po projetí vjezd.náv. na odb. Balabenka a to tak, že motorový vůz byl již za náv. a přívěsný vůz před ním. Mám to na kameře, protože jsem na Krejcárku čekal na parní vlak 1837 (kterého jsem se bohužel nedočkal). Toto náv. 301 L je v km 3,958.
Pokud pan Průša píše, že protisměrný vlak 852 zůstal stát v obvodu žst Vysočany ještě před vjezdovým (zde má pravopisnou hrubku) náv. opačného směru, t.j. 1S v km 5,895 pak vzdálenost mezi protijedoucími vlaky činí 4,937 km a nikoliv 300 m.
nějak ale neumím zpracovat tuhle větu: "Vypsali jsme soutěž na první etapu, mělo by dojít ke změně technologií a ovládání, bezpečnostní standard ale zůstane zachovaný," shrnul mluvčí správy Pavel Halla. Nebo je "bezpečnostní standard" nějaký terminus technicus související s kategorií zabzař?
A nebo že by bezpečnostní standard byl už nyní dostatečně vysoký? :)
Více přehlednosti a méně ptydepe v předpisech i pomůckách GVD by rozhodně neškodilo - železnice je sama o sobě poměrně složitý systém, který se ještě dlouho neobejde bez lidského faktoru, tak proč to ještě komplikovat?
Tohle skončilo ještě bez šrámu, ale nerad bych se dočkal další Stéblové. Co když vystresovaný nováček ve službě onen generální stop nezmáčkne?
Samozřejmě, že to nejde hned, ale pokud se dnes začne, můžeme za 10 let jezdit se zlomkem dnešního počtu mimořádných událostí...
Posledni vuz R852 byl skutecne na dohled od nadrazi Vysocany a ty trousici se davy jakbysmet.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.