..: Generální stop zastavil ve Vysočanech dva vlaky 300 metrů od sebe :..

854 031-2 v čele Os 9512, foto: Dušan Mazák Praha — Kromě dnešního vykolejení osobního vozu ve Stříbře na trati Plzeň – Cheb došlo v odpoledních hodinách v Praze k použití funkce generálního stopu mezi stanicemi Praha–Vysočany a Praha hl.n. na trati 231. Dle zatím kusých informací v 15.55 v tomto úseku jely po jedné koleji proti sobě vlaky R 852 z Trutnova do Prahy hl.n. a Os 9512 z Prahy–Vršovic do Mladé Boleslavi. Vyšetřování mimořádné události je v tuto chvíli v počátcích, podle Drážní inspekce nelze vyloučit ani selhání lidského faktoru. Vlivem této události byly vlaky R 859, R 961 a R 854 vedeny odklonem přes Poříčany; veškeré regionální spoje pak odkloněny přes Prahu Libeň, přičemž vlaky R 1145 a R 1147 mimo pražské hlavní nádraží. V tuto chvíli je provoz již plně obnoven. Jako předběžná příčina mimořádné události vyplývající ze šetření Drážní inspekce na místě bylo stanoveno selhání lidského faktoru při řízení provozu. Dle našich informací pochybil signalista z Vysočanského stavědla 2. O definitivním výsledku vyšetřování vás budeme informovat.

854 031-2 v čele Os 9512, foto: Dušan Mazák 163.062-3 v čele R 852, foto: Dušan Mazák

Zdroje: DIČR, ČD


Vítek_V | 1.5.2011 (20:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
03.05.2011 (11:51)  
AD Téoz Na trati je Traťový souhlas, proti udělené souhlasu nejde postavit návěstidlo na návěst dovolující jízdu mimo PN.Traťový souhlas má tři žarovky zelenou bílou a červenou. Zelená (mám souhlas) červená (souhlas má sousední stanice) a bílá (svítí volná trať,zhaslá trať obsazena stačí aby byl dovolen odjezd na trať). A výpravčí to nejspíš podle rychlosti reakce,poznal pohledem(poctivě sledoval odjezd vlaku až na zhlavý) že rychlík se na zhlavý lomin/nelomil do jiné koleje,než měl.
registrovaný uživatel Téoz  mail  
03.05.2011 (8:13)  
Spíš jak tedy výpravčí ve vysočanech poznal, že mu jede vlak od wilsoňáku na stejné koleji, jako on pustil rychlík na balabenku.. - má tam nějakou tabuli, která mu automaticky ukazuje obsazené koleje v obvodu jeho působnosti? takže Os mu tam najednou vyskočil a začal třeba blikat??? jak to tedy je? dk
03.05.2011 (7:21)  
AD j.v. 9512 zůstal stát na trati až za odbočkou Balabenka za sebou má vjezdové návěstidlo 301VS.
registrovaný uživatel j.v. 
03.05.2011 (1:40)  
Opravuji na 1,937 km, nikoliv 300 m.
registrovaný uživatel j.v. 
03.05.2011 (1:37)  
Nadpis 300 m od sebe ?
Vl. 9512 jel z Prahy hl.n. po koleji 301 (tedy jakoby po nesprávné) a byl zastaven gen. stopem hned po projetí vjezd.náv. na odb. Balabenka a to tak, že motorový vůz byl již za náv. a přívěsný vůz před ním. Mám to na kameře, protože jsem na Krejcárku čekal na parní vlak 1837 (kterého jsem se bohužel nedočkal). Toto náv. 301 L je v km 3,958.
Pokud pan Průša píše, že protisměrný vlak 852 zůstal stát v obvodu žst Vysočany ještě před vjezdovým (zde má pravopisnou hrubku) náv. opačného směru, t.j. 1S v km 5,895 pak vzdálenost mezi protijedoucími vlaky činí 4,937 km a nikoliv 300 m.
02.05.2011 (21:42)  
http://www.ct24.cz/doprava/122784-vlaky-vyjely-proti-sobe-a-ukazaly-zastaralost-trati/

nějak ale neumím zpracovat tuhle větu: "Vypsali jsme soutěž na první etapu, mělo by dojít ke změně technologií a ovládání, bezpečnostní standard ale zůstane zachovaný," shrnul mluvčí správy Pavel Halla. Nebo je "bezpečnostní standard" nějaký terminus technicus související s kategorií zabzař?

A nebo že by bezpečnostní standard byl už nyní dostatečně vysoký? :)
02.05.2011 (14:13)  
Na fotce je vidět že R 852 ani stanici Praha Vysočany neopustil zůstal stát ještě před vjezdovím návěstidlem z opačné strany.
02.05.2011 (11:09)  
Kdy už se management toho i onoho subjektu zamyslí a začne konat, aby se dopravní procesy dělaly v klidu, pořádně a s co nejmenším stresem - a ty nouzové/mimořádné zejména?

Více přehlednosti a méně ptydepe v předpisech i pomůckách GVD by rozhodně neškodilo - železnice je sama o sobě poměrně složitý systém, který se ještě dlouho neobejde bez lidského faktoru, tak proč to ještě komplikovat?

Tohle skončilo ještě bez šrámu, ale nerad bych se dočkal další Stéblové. Co když vystresovaný nováček ve službě onen generální stop nezmáčkne?

Samozřejmě, že to nejde hned, ale pokud se dnes začne, můžeme za 10 let jezdit se zlomkem dnešního počtu mimořádných událostí...
registrovaný uživatel MaF 
02.05.2011 (9:17)  
Tak představa, že by se sčuchly na tom viaduktu nad Čuprovou ulicí není moc pěkná... Uff.
02.05.2011 (8:08)  
ad j.v.: sypu si popel na hlavu. Bylo uz pozde a ja cetl na vlaky.net nejakou aktualitu o Albatrosovi, tak se mi to pomichalo...
Posledni vuz R852 byl skutecne na dohled od nadrazi Vysocany a ty trousici se davy jakbysmet.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko